/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Teamviewer Expert søges
Fra : Rustica.dk
Vist : 566 gange
500 point
Dato : 25-03-13 15:17

Hej Kanduer.
Jeg har et stort problem, som jeg håber at der er en klog person der kan hjælpe mig med

Vi har på mit arbejde en ghost, hvor der er TW 7, og når den så bliver opdateret til TW 8, så får den samme key, på alle opdateringerne ????
Det er ikke samme lokation de forskellige computere står på.
Det som der driller ved ens key, er at når den bliver aktiveret på den ene maskine, så kan vi ikke komme til den på den anden maskine, uden at genstarte den

Hvordan søren undgår jeg at det sker?
Er der nogen der har oplevet noget ligene og har en måde det kan rettes på!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-03-13 21:25

Er det host modulet der kører på computerne ?

har du licens til TW8 ? hvis ikke, kan det meget vel være årsagen

ver 7 kan ikke koble på TW 8 host men omvendt kan man.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-03-13 22:53

som jeg læser dit spørgsmål så har du et ghostimage med TW7 på.
Du kører dit ghost image ud på en masse computere og opdager så at de alle sammen har samme id.

Du skriver ikke hvilket OS der er tale om men du får lige svar på win 7 x86 og win7 x64

X86
Stop TW på klienten.
Slet clientid fra HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TeamViewer\Version7
Start TW

X64
Stop TW på klienten.
Slet clientid fra HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\TeamViewer\Version7
Start TW

I bør jo også slette nøglen direkte i jeres GhostImage så i ikke skal rette efterfølgende.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-03-13 11:47

Hej i 2.
Vi har her fra TW licens, og den det image vi har, er der TW 7.
OS. er både Xp og win 7.

TW7 virker faktisk med ID-en. men lige så snart at den bliver opdateret til 8, så får den samme id!

Hvis vi fjerner tw8, og installere tw7, så virker det igen!

Ja min holdning er også at vi bliver nød til at fjerne Key fra det ghost vi benytter.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-03-13 12:45

Du har en anden mulighed, opdater alle TW til version 8

På en af computerne (en og KUN en) tilføjer du en ny nøgle til registreringsdatabasen.
x86
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TeamViewer\Version8

x64
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\TeamViewer\Version8

32-Bit DWORD MIDForceUpdate Værdi 3

Genstart teamviewer og alle andre maskiner med samme id vil opdatere sit id når de har kontaktet teamviewer serveren.

På den måde slipper du for at gøre andet

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 26-03-13 12:58

Du kan kopiere følgende kode og gemme den som TW8.reg (du skal IKKE have ordet kode med)
Når du så dobbeltklikker på den tilføjes nøglen til registreringsdatabasen

x64
Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\TeamViewer\Version8]
"MIDForceUpdate"=dword:00000003

x86
Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TeamViewer\Version8]
"MIDForceUpdate"=dword:00000003

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-03-13 14:32

Hej EXTERMINATOR,
Det lyder godt nok til dui har styr på dit shit..

Super mange tak for din hjælp.

Det skal bare prøves...

Rigtig go´ påske.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-03-13 15:43

Citat
Det lyder godt nok til dui har styr på dit shit..

bob bob bob, men det putter da smør på brødet som man siger