/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Termostat i blandingsbatteri
Fra : Smilter
Vist : 805 gange
80 point
Dato : 25-03-13 14:51

Hej.

Vandet fra bruseren på det ene badeværelse er over et stykke tid blevet koldere. Jeg mistænker termostatelementet for at være synderen.

Hele blandingsbatteriet har været afmonteret og alle filtre efterset. Ingen form for ophobning af skidt nogen steder.

Termostatelementet har været ude og er blevet drejet fra det ene yderpunkt til det andet mange gange. Det har hjulpet lidt men ikke nok. Kan en sådan fyr måske skilles ad eller "smøres"?

Blandingsbatteriet er en Hansgrohe af denne type:
http://www.lavprisvvs.dk/shop/hansgrohe-ecostat-1001-223482p.html

og termostatelementet det her:
http://www.billigvvs.dk/Reservedele-Tude-Hans-Grohe--Hansgrohe-termostatelement-216622.html

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 25-03-13 16:15

Nææ, desværre er der ikke noget at gøre, elementet er blevet træt.
Du køber en komplet:
Jeg har lige sat den ned i pris udelukkende for din skyld
http://www.vvs-eksperten.dk/index/hans-grohe-1780
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 25-03-13 19:18

Hej Palle Hansen.

Det er et rigtigt godt tilbud. Tak!

Nu er jeg bare af den type, som hader at smide ting ud, der stadig virker. Resten af armaturet er i tip-top stand, så mon du har et lige så godt tilbud på termostatelementet alene?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-03-13 19:59

Man kan købe en fortræffelig Damixa-sag for mellem 400 og 500 og et navnløst mærke for cirka 370 i Bauhaus.

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 25-03-13 20:14

@pbp, 25-03-13 19:59.

Jeg går ud fra, du mener et komplet armatur, og jo, det er jeg godt klar over.

Men jeg vil stadig helst beholde mit gamle armatur med en ny termostat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-13 21:12

Nææ, det er 150 extra for at få et komplet batteri med 5 års garanti.
Desværre er det køb og smid væk i dag.
Men du kan da endnu en gang forsøge rep. ved at skrue termostaten ud og ligge den i syre i en time, selvom jeg ikke gir det mere end ca 20 % chance.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 25-03-13 21:50

Hej Palle Hansen.

Tak. Jeg kan nu godt finde termostaten andre steder, men OK

Jeg prøver syrebadet og ser, hvad der sker. Og nej, jeg bruger ikke flasken med saltsyre

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-03-13 00:59
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-13 08:28

Joo, saltsyre kan fint bruges ?
Efter syrebad og skyllevand, kan bruges trykluft.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Smilter

Dato : 28-03-13 13:34

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Smilter

Dato : 28-03-13 13:38

Hej Palle Hansen.

Så fandt jeg også ud af, hvordan pointsystemet virker.

Syrebadet virkede ikke, så jeg bestilte et nyt armatur via dit link. Nu kan vi tage varmt brusebad på begge badeværelser. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-13 15:44

Hej, ja det må være dejligt at få varmt bad igen
VH Palle Hansen