/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sorround sound anlæg
Fra : Bille1948
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 23-03-13 17:09

Mit Haman-Kardon anlæg vil ikke længere afspille DVDér og nogle - nyindkøbte BlueRay smider den også ud. Der er ingen ridser og ingen "fingre" eller andet skidt på dem.

Jeg kan sætte dem i en anden BlueRay afspiller, og der vises de "afviste" fint og uden problemer.

Nogen, der har en idé om, hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 23-03-13 17:26

Thja. en tur til mek vil nok løse dir probm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-03-13 17:34

Laseren er formentlig færdig. Oftest et problem med billige anlæg (og en stor ulempe når skidtet er bygget sammen). Du kan forsøge dig med en rens med en vatpind og lidt sprit på denne.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-13 17:48

Nu ved jeg ikke, om Harman-Kardon anses som et billigt anlæg? Jeg synes ikke det er billigt. Det skulle være blandt de ypperste, men der tager jeg måske fejl.

Harman Kardon opfandt stereoen i midten af sidste århundrede, så helt bagud af dansen kan de da ikke være.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 23-03-13 17:58

Sammen med Onkyo

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-03-13 18:47

Det er faktisk uretfærdigt, men jo dyrere/bedre en Blue-Ray eller DVD afspiller er, jo mere ømfindtlig er den for slid og kalibrering.
Flot billede/lyd kræver en meget finfølende laser og drev.
Få et tilbud på udskiftning af drev og eller laser, inden du afleverer den til reparation.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-13 19:23

Dyrt eller billigt, der sidder nok samme type drev i næsten alle da de kommer fra underleverandører, der står jo NEC på masser af optiske drev til computere.

Jeg brugte for 10 år siden en sådan fætter:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/HAMA44721/hama-rense-cd

Maskinen spillede udmærket, jeg havde bare en mani med at rense........en vane der stammer fra båndafspilning hvor man tit skulle have fat i vatpinden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-03-13 19:26

Som alle andre "fine" mærker sælges masser af kinøjser-grej med "fine" mærker på. Og noget af det er altså ret simpelt. Hvilken model taler vi om?

Og taler vi om et komplet sæt med alt inkluderet til kr hvad en enkeltdel koster, er skidtet noget kina.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-13 19:27

Jeg har prøvet - flere gange - at smide en rense CD i den, men den bliver også "smidt ud" :(