/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc genstarter ved flytning af store file
Fra : frederikshavn
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 23-03-13 16:22

har et mega problem som er når jeg vil flytte store filer fra det ene drev til det andet genstarter min pc det er en amd6400+ cpu og 6gb ram kærer med xp 64 bit,troede først det var fordi den blev varm så tog jeg den ene side af kabinettet af det hjalp ikke,nogen der ved hvad der kan være galt og evt hjælpe

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-13 16:25

Kunne tyde på et begyndende problem med din HD. Hvor gammel er den?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 23-03-13 17:55

de er lige omkring 5år

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 23-03-13 18:37

Højreklik på "Denne computer", vælg "Administrer", klik på "diskhåndtering", højreklik på dit C-drev, klik "Egenskaber", vælg fanen "Funktioner", klik på knappen "Undersøg nu", sæt flueben i begge firkanter, klik på knappen "Start", Klik "OK" i den boks der dukker op, klik på "OK", gør det samme for alle dine partitioner/drev. Genstart din PC, når den starter op igen, så lad den køre kontrollen. Når kontrollen er færdig, skulle alle dårlige områder "Hvis der er nogen" være registreret, og de bruges ikke fremover. 5 år er inegn alder for en HD. Jeg ha en IBM, der er 9 år gammel, med 2 HD'r i og den kører stadig perfekt. Hvis denne procedure ikke hjælper, så er er muligvis noget andet galt, men prøve lige dette først og vend så tilbage.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-03-13 18:43

En PC starter normalt ikke igen, når den bliver for varm. Normalt skrues der bare ned for ydelsen. og i værste fald lukker den, men igen normalt uden at genstarte.
Automatisk genstart sker i de fleste tilfælde ved driverfejl, eller hardware fejl, f.eks en dårlig forbindelse i et stik, dårlig forbindelse i RAM soklerne, der er ca. en million muligheder.
Du kunne forsøge at slå genstart automatisk ved fejl fra, så vil du i stedet få vist en skærm med en skærm, med en fejlmeddelelse.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-03-13 19:54

Et godt bud er lige tjekke kablerne til disken. bare af og på igen, for lidt støv og ir.
skan disken for fejl som en anden har skrevet, bagefter.
tag evt rambrikkerne ud og sæt dem tilbage også.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-03-13 06:53

har du kikket på din pagefile/sidefil, størelse. sæt den til system administreret.

kontrolpanel/system/avenceret/ydeevne/avenceret/virtuel hukommelse. tryk skift.

vælg.administrere automatisk for alle drev. klik definere.

genstart hvis nødvendigt. der efter defragmetere din maskine.

og se om det ikke hjælper

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-13 08:25

Drevet skulle vel ikke være formateret til FAT, så kan du ikke over store filer, mener grænsen er 3-4gb.
Men derfor burde den ikke genstarte = går ud fra du mener at den slukker øjeblikkeligt.
Se efter i Computeradministration (start/højreklk på Computer/ administrer ), der ligger der altid en repport over begivenheder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-13 08:29

Ellers prøv dette program, og se hvad der sker.
http://codesector.com/teracopy

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-13 08:32

Nu skriver du ikke hvad der er for filer, men de kan være korupte/ ødelagte, prøv om du kan pakke dem med 7Zip og prøv så om du kan flytte filen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-03-13 13:24

Kør checkdisk på harddisken.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-03-13 16:13

Tak for svaret Brassovitski. prøvede dit tip og der har ikke været problem er siden tak gor hjælpen