/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
usb
Fra : kivi
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 21-03-13 14:19

utroligt at der ikke er nogen i kandu som kender et program som kan slette en skrivebeskyttet fil på en usb og der er ingen skydekontakter på den eller noget andet sjovt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 14:26

Hvorfor oprette et nyt spørgsmål?
Citat
http://www.kandu.dk/Spg166653.aspx

Spørg vedkommende du har købt det af, vedkommende må da vide hvad han har lagt på stikket, samt det kunne jo være defekt selv om du kan se indhold.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 14:27

Hvis det er den på 2gb der stadig driller, så smid lor... ud du kan købe en ny på 16 gb til 99,- i Kvickly

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-03-13 14:34

sikken masse lort der kommer ud af et simpel spørgsmål nu er jeg den type der ikke smider noget ud hvis der muligheder i det

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 21-03-13 15:00

Kan du læse hvad der er på den, skrivebeskyttelsen laves mapperne og hvad der er lagt ind på den enkeltvis, hvis den er taget fra mens pcen har arbejdet på den (ikke brugt sikker fjernelse) kan der være lavet en uoprettelig fejl på den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 15:11

Citat
ud du kan købe en ny på 16 gb til 99,- i Kvickly

Og billigere i Kina.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 15:20

Citat
sikken masse lort der kommer ud af et simpel spørgsmål

Nåe ja godt ord igen, den med simpelt spørgsmål er jo som man ta'r det,
det er jo ikke lykkedes at formatere den endnu, trods en masse gode råd/ideer/tips!!!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-03-13 16:04

det er et program som hedder sp45041.exe plejer man ikke at kunne slette exe filer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 16:18

Prøv med Unlocker
http://www.emptyloop.com/unlocker/

Hent og installer, når det så er installeret sætter du usb nøgle i og højreklikker på sp45041.exe
og vælger Unlocker og følger vejledningen!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-13 16:24

Det er måske ikke filtypen men ejerskabet som kan drille.

Jeg havde to stk 2 GB pendrives/memorysticks som jeg simpelthen ikke kunne få has på
Jeg prøvede med XP / Vista / win7 / win8 i diskhåndtering og sti finder.
Mit HP værktøj som plejer at klare en formatering kunne ikke.
Linux værktøjet gparted kunne heller ikke.

Drevet var simpelthen låst.

De er smidt ud nu.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-03-13 17:07

unlocker er prøvet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 18:40

Prøv at starte i Fejlsikret tilstand med kommandoprompt og usb pind isat,
find usb pindens bogstav,
skriv så format z: /X i dosprompten,
hvor z er usb drevbogstavet...

Men du skal være 100% sikker på at det er usb pinden,
ellers risikere du måske at formaterer system drevet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 23:04
Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 22-03-13 12:48

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-13 12:59

selv tak! så smider du lortet ud måske?!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-13 14:58

Send dem til Klaudi - så bliver han nød til at købe en computer og prøve.

mig-selv - sp45041.exe er tæt på en af de HP drivere jeg lige har kæmpet med.............og tabt.
Det bliver til en helt ny genoprettelses disk fra HP til 300 kr.