/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2010 glemt koden
Fra : 2100
Vist : 593 gange
30 point
Dato : 20-03-13 18:58

Har gemt en excel fil med kode, nu kan jeg ikke huske koden, så hvordan kan jeg redigerer i den igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-03-13 20:18

1, åbn dit regneark med dit favorit pakkeprogram. (Jeg bruger selv 7zip)
2, åbn mappen xl
3, åbn mappen worksheets
6, find det ark du vil ind i, f.eks sheet1.xml og rediger (i 7zip klikker du bare F4)
7, find den linie det indeholder ordet sheetprotection
8, slet linen, HELE linien!
9, gem og åbn så dit regneark med excel

Det vil være en god ide at lave en backup inden du begynder i tilfælde af at du gør noget galt

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 20-03-13 20:41

Hej EXTERMINATOR- Jeg forstår ikke lige hvad du mener. Excel filen ligger i en mappe som heder JK. Du skriver jeg skal åbne mappen med mit pakkeprogram. Jeg bruger WinRar. Når jeg åbner den der, så er jeg ikke med mere.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 30 point
Dato : 20-03-13 21:03

Du har et regneark, lad os kalde det test.xlsx

Du bruger winrar

Du åbner nu test.xlsx med winrar
I zipfilen test.xlsx findes mappen xl som du åbner o.s.v.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-03-13 10:55

Prøv her http://www.appspro.com/Utilities/ExcelUtilities.htm
Jeg har ikke selv læst siden igennem.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 24-03-13 12:12

Tak for svaret EXTERMINATOR.