/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
bordplan
Fra : hellobal1
Vist : 1570 gange
38 point
Dato : 20-03-13 15:08

Jeg skal holde konfirmation, og mangler en god ide til noget bordplan. Vi skal holde fængsels tema, da det skal holdes i et gammelt aresthus, så måske noget med det tema, jeg har selv tænkt på noget med håndjern, men jeg kan ikke rigtig gennemskue det...

Er der mon en der kan hjælpe mig ???

Mange knus Helle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-13 16:48

Jammen så skal bordplanen da være et langt nummer, og gæsterne får udleveret det rigtig nummer og må selv findet det tilsvarende på bordet. Ikke fortløbene numre men langt > 788796547047673 < de første og de sidste 3 cifre skal være de samme tal på en del af dem.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-13 17:52

Fængselsbetjente lignende uniformer til serveringspersonale.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-03-13 07:24

Hvid dug med servietter:
http://danskpapir.denus.net/varegrupper/servietter/frokostservietter/moenster-/frokostservietter-striber-sort-hvid-20-stk.html

Invitation:
http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=9&dbid=5ae98708-4882-4a40-9502-c10b4ce40f2f

Bordkort:
Print en tyv på kraftigt papir og brug det som bordkort. F.eks. denne:

http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=10&dbid=02f636bc-a923-44cb-985a-a476ab46be93

Måske kan du finde en bedre ved at søge lidt på Google. Søg f.eks. på "thief clipart" eller "gangster clipart" eller "handcuffs clipart" eller "jail clipart" m.m.

Læg fangelænker med kugle som bordpynt:
http://www.festtema.dk/ft_dk/catalogsearch/result/?q=fange&gclid=COT_oJ-RjbYCFcN4cAodOTwAMg

lidt nede på siden kan du se nogle til 29 kr stykket

Du kan også lægge håndjern på bordet

Falske penge kan lægges i bunker eller stå i sække eller bare indgå som en del af bordpynten

Måske kan du lægge en fil eller flere rundt omkring også

Brug sorte lys i lysestagerne

Sæt sorte papirsstrimler i vinduer, så det ligner tremmer

Hvis I skal have buffet, så sørg for en kage med fil i

På væggene kan I hænge flip-overs op. Nogle med streger som tæller antal dage, man har været indsat. Du ved - sådan 4 streger med en femte skråt henover..
Andre flipovers kan forestille fanger bag tremmer

Husk også at pynte op på toiletterne, det virker ekstra gennemført

Velkomstdrinken med tilbehør kan være "vand og brød" - altså en klar drink med en brød "ting" til

Rigtig god fest

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 22-03-13 10:59

Et langt bord, hvor herrerne (gæsterne) skal skifte to pladser, hver gang fængsel klokken lyder.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 38 point
Dato : 22-03-13 11:51

Åh, jeg var vist ikke helt vågen, jeg så det som bordpynt og ikke bordplan. - ak ak ak

Hvad med at hver enkelt deltager får en forbrydelse udleveret og skal sætte sig på den plads, der svarer til straffen?

Nu ved jeg jo ikke, hvor meget tid I har, men I kunne sætte et bord op med en dommer, der kalder hver enkelt gæst frem ved navn. Dommeren beder vedkommende om hans / hendes navn og gæsten skal selv fortælle, hvad forbrydelsen var. Herpå udtaler dommeren straffen, som man så finder ved bordet?

F.eks har en gæst overtrådt færdselsloven og får så som straf et klip i kørekortet. Ved bodet står der "Klip i kørekortet"
eller en anden gæst har begået et groft overfald på en gammel dame og skal nu straffes med 2 måneders fængsel.
En tredie gæst har malet grafitti på Rådhuset og får nu straffen "samfundstjeneste i 1 måned" (måske skal denne lave noget praktisk ved festen?) og en anden får samfundstjeneste i 2 måneder, for at de to personer kan kende forskel på pladserne.

Så snart alle har fået tildelt deres "celle" / straf, så kan man spise.

Jo værre forbrydelser folk har lavet, desto tættere sidder de ved konfirmanden. Du kunne vælge at lade konfirmanden være den eneste, der er fangevogter

Byg videre på historien under middagen ved f.eks. at nedsætte straffe eller give dem yderligere straf, eller lad alle med samfundstjeneste stå for et underholdende indslag (dans eller syng en sang) - alle med klip i kørekortet skal måske lave noget andet sammen.

Straf kan være:

klip i kørekort
samfundstjeneste
gældsfængsel
bøde
ungdomsfængsel
detention
fængsel - i kortere eller længere tid
kvindefængsel
åbent fængsel
behandlingsdom
Landsforvisning
Piskeslag
Stening

m.m.

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 24-03-13 17:13

Tak for svaret pifo. Det er en super ide.... den nupper jeg.. tusind tak for hjælpen og god påske til dig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-03-13 18:43

Rigtig god fest