/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Mærkeligt opkald
Fra : jensviggo
Vist : 918 gange
21 point
Dato : 19-03-13 15:12

Jeg fik for 5 min siden et opkald, hvor personen en mand sagde good afternoon mam opkaldet kom fra 00000000000000000000, jeg lagde på, hvor mon det stammer fra?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-03-13 15:34

opkald var sikkert fra en fidusmager, vi får dem også ind imellem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-13 16:29

Ring endelig ikke tilbage. Det koster kassen.
Det er fupmagere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-13 16:34

Jeg er også holdt op med at ringe tilbage...............for det er så svært at forstå deres Engelsk.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-13 16:56

Citat
for det er så svært at forstå deres Engelsk.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-03-13 18:38

Uha, det er ellers normalt flinke mennesker, der ringer fra den slags numre. Folk der vil hjælpe dig af med virus fra din PC, folk som har fundet ud af at du er arving til adskillige millioner eller folk der fortæller dig at du har vundet en jordomrejse / en bil eller andre luxusting.

Ærgerligt, nu går du glip af alt det

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-03-13 03:43

er det muligt at få seriøse indlæg,.................nb har ikke ringet siden

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-03-13 06:54

Et seriøst indlæg:

Hvor mon opkaldet kommer fra med nr. 0000000000...?? Det er sikkert en form for hemmeligt nummer - og dermed finder du aldrig ud af, hvad eller hvem eller hvorfor eller hvorfra. Med mindre det er vigtigt for vedkommende at få fat på dig, for så prøver han nok igen.

Du burde nok have spurgt vedkommende, inden du lagde på - for han ringede for egen regning.

Af og til får jeg besynderlige opkald fra folk med dårligt engelsk, som snakker om support og Microsoft, men jeg lægger røret på, når jeg har fundet ud af, hvad de vil.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 21 point
Dato : 20-03-13 07:17

Nu skal jeg også nok være seriøs

Når der står alle de 0'er, så er det ikke et tegn på hvilket land, der ringes fra, men blot et udtryk for, at man ikke kan spore fra hvilket land, der ringes fra. Formodentlig ringes der ikke fra en almindelig fastnets telefon men fra en IP (Internet baseret) tjeneste.

Man ved dog at mange af disse kald kommer fra Nigeria

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-13 08:20

Ring aldrig tilbage da der så vil komme store regninger.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-03-13 05:37

Tak for svaret pifo. Har ikke hørt fra nigeria siden