/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Frilands/økologisk gris og lam
Fra : plimgøj
Vist : 1359 gange
100 point
Dato : 19-03-13 08:15

Hej - jeg overvejer at holde en sommerfest med cirka 100 gæster, og vil gerne servere helstegt gris og lam.

Jeg har bare lidt svært ved at finde et sted, hvor de tilbyder dyrene økologisk eller frilandsdyr - og hvor de også kommer ud og steger dyrene (eller hvor der følger kæmpegrill med)

Det er nemt at finde, når det drejer sig om konventionelle dyr - men har ikke fundet frilands eller øko endnu. Kan du hjælpe?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-03-13 08:31

Hvor i landet?

For et par år siden fik jeg en helstegt økologisk oksebagfjerding fra en økologisk slagter i Holbæk http://www.slagter.dk/index.php?aid=32&nx=wms_include/content

Han lavede også forret og tilbehør samt grillstegte dyret.

Men det hjælper vel ikke så meget hvis du ikke bor på Sjælland

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-03-13 13:24

Det er vel bare at spørge om de ikke godt kan levere det, mod en ekstra betaling, eller forslå du selv køber kødet og de laver det.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 19-03-13 13:36

Jeg har prøvet at spørge, om de kan finde øko/frilands - men ikke alle er helt med på den idé...

Og tak for forslag med Holbæk - jeg bor desværre på Fyn. Det var lidt dumt, at jeg ikke skrev det til at starte med

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-03-13 15:26
Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 19-03-13 16:51

http://www.kokogrul.dk/

Hun laver go ma,,,,,,

Kommentar
Fra : AnBi72

Dato : 19-03-13 17:21

Vasagaard på Bornholm. Han kan vist godt stege grisen, men om du kan lokke ham til Fyn er en anden sag.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 20-03-13 09:11

Tak for alle svarene

Jeg har prøvet at kontakte både Vasagaard, kok og rul og et par stykker af katekismus' forslag. På hjemmesiderne kan jeg ikke se, at nogen af dem præcist tilbyder at komme ud og tilberede økologisk/frilands lam og gris.

Jeg havde selv i forvejen kigget på grillselv.dk - men ifølge Dyrenes Beskyttelse er kødet for Grambogaard ikke fra helt så glade dyr, som hvis de var økologiske eller frilands.

Jeg ser lige, om nogle af dem, jeg har kontaktet, melder tilbage - og hvis der er en der passer ind i planen, giver jeg ophavsmanden til idéen point.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-13 13:47
Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 21-03-13 06:32

Mmmmmm.......http://jacobs-mad.dk/helstegt-pattegris/

Blir sku' sulten her Kl. 6.30.....

Go jagt....

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 22-03-13 07:47

Tak for svaret katekismus - jeg endte med "Grisen fra Kollund", hvor både pris og dyrevelfærd var helt i top.

VH