/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvordan opdaterer man sin router
Fra : ara
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 17-03-13 18:24

Hej.

Jeg har en Asus RT-N56U router.

Her på det sidste er jeg begyndt at blive smidt af nettet. Sker måske en gang om uge.
Jeg får at vide at jeg skal tjekke min IP via routeren.

Hvis jeg tager strømmen fra routeren og tænder igen kommer jeg på nettet igen.

Kan man opdatere routeren, eller kan der være andet galt.

PS har aldrig før haft problemer med at blive smidt af. Det er internet fra WAOO.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-13 18:32

Det ser ud til at du kan opdatere den her:
http://www.asus.com/Networking/RTN56U/#support_Download

Det er også muligt at du kan gøre det fra kontrolpanelet i routeren.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-03-13 19:03

Fint nok, men kan ikke finde ud af hvad version jeg skal hente.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-13 19:09

Du vælger OS, efter hvad du har på din PC, og vælger "Firmware" og den nyeste "3.0.0.4.342".

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-03-13 20:55

Takker.

Så fik jeg den lagt ind, men nu virker det trådløse net ikke mere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-13 20:59

Du skal sandsynligvis sætte det trådløse net op (igen) efter opdateringen. Det gør du inde i routerens kontrolpanel. Det er også muligt at den er gået tilbage til default setup, så kan du sikkert finde adgangskode på rounteren.

Kan din PC se det trådløse net?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-03-13 22:05

Fik det til at virke.

Men hvordan ved jeg ikke

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 17-03-13 22:05

Tak for svaret fun2.