/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken skal jeg vælge?
Fra : milla309
Vist : 747 gange
20 point
Dato : 17-03-13 10:22

Jeg har fundet mig tre pc'er og sammenlignet dem. Men jeg ved ikke hvad man skal gå efter.
Der er to Lenovo'er som nok klart er bedst, men er vild med den Acer pc på grund af touchskærmen.
Skal bruge den til at skriver stile på, bruge nettet og spille Sims 3. Den skal kunne holde i et par år gerne og være ret hurtig.
Hvilken skal jeg vælge?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=LEG5802189EG@store-elgigantenDK|LEG5802189K6G@store-elgigantenDK|LES30098034XG@store-elgigantenDK

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 10:23
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-13 10:59

gå i Aldi køb en medion der er 3 års garanti samt næsten alle de programmer du skal bruge

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 12:44

Vil det så være bedre end de tre andre, at købe den her:
http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_1303_48_5_3718_4949.html
?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-13 13:10

Der er altså klasser af forskel på kvaliteten af en Lenovo og en tilfældig PC fra Aldi. Det betyder meget, når den skal slæbes med i skole og bruges i mange timer hver dag. Så mit råd er stadig at købe en Lenovo. Med Windows 8 giver det god mening at have touch skærm, så hvis du gerne vil have touch, så køb det. Acer er ok, ikke samme kvalitet som Lenovo, men stadig fine.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-13 13:58

nu har jeg haft en medion i 5 år uden problemer så (fun2) det andet er kun snopperi
så hvis du vil påstå at medion som er kæmpe stor i Tyskland er noget skrammel så ved du ikke hvad du snakker om

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 14:13

Har hørt om nogle medion, hvor batteriet brænder sammen efter få måneder. Og batteriet hører ikke under garantien.

Accepteret svar
Fra : mystik

Modtaget 20 point
Dato : 17-03-13 14:20

Jeg vil blot tale ud fra min egen erfaring... Købte for et par år siden en acer aspire, da jeg bruger maskinen rigtigt meget... Virker stadigt ganske upåklageligt, men Acer aspire bliver heller ikke så nemt varm...og en maskine kan sikkert godt bli lidt hurtig varm ellers hvis du spiller meget computer...

Hvis du køber den hos elgiganten så er det nemmere at få teknisk support end hvis du køber den i aldi...

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-03-13 14:28

Alle de computere du nævner kan leve op til de behov du beskriver.

Den fra Aldi har SSD og vil opleves som den hurtigste. Men den billige fra Elgiganten er ej heller helt tosset - den er lidt mindre - og lidt lettere vægt - men ude SSD. - men har et lidt bedre grafikkort end de andre.

Husk - at om 4-5 år vil alle computeren alligevel være forældet / har dårligt batteri / har dårlige drivere/ have ridser / være for langsom... og så skal du skifte computer alligevel.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-13 15:12

jeg havde en hp 17 tommer 2år og 4 måneder færdig så det har ikke noget med navnet at gøre

så læs hvad thomas skriver for det er sandheden
og så køb den der passer til din pung

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-03-13 15:23

Jeg ville købe denne her med dine behov og pga. prisen:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-b590-6274-id-6997280.aspx

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 15:34

Har lige købt en astra aspire i elgiganten, med det hele :) den skulle opfylde alle mine behov :D

Kommentar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 15:50

Acer*

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-13 17:25

Lidt om mærker:
"Medion" er et klistermærke som Aldi klistrer på de PC'er de sælger, to Medion PCer behøver ikke have andet tilfælles end dette klistermærke, man kan ikke konkludere at én Medion er god, blot fordi en anden er det.

HP/Compaq har i flere år produceret noget skod, som brænder sammen på kort tid. Så jeg går langt udenom HP/Compaq.

En 32GByte SSD disk er en joke, alt for lille til at gøre nogen egentlig forskel.

Tillykke til milla309, håber du bliver glad for din PC.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-13 18:11

medion er et mærkevare i Tyskland

du snakker mod bedre viden
så det eneste der duer er dit ??????????????????

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-03-13 18:18

Citat
du snakker mod bedre viden

Hvor?
Citat
så det eneste der duer er dit

Næ, det har jeg aldrig påstået.

Godkendelse af svar
Fra : milla309

Dato : 17-03-13 23:01

Tak for svaret mystik.