/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
bordskik
Fra : ilsekan
Vist : 589 gange
150 point
Dato : 16-03-13 22:37

Er det god bordskik, eller er det en uskik at lade spisebestik danne bro over tallerkenen

Kommentar
Fra : ilsekan

Dato : 16-03-13 22:41

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-03-13 22:49

Uskik...

Bestik placeres i "25 minutter i fem" position, når man ikke spiser. Lad være med at lade bestikket hvile på bordet, med mindre det er nødvendigt. Når man er færdig placeres bestikket samlet enten i klokken "halvfem" eller "seks". Det indikerer overfor tjenerne, at man er færdig. Alt andet indikerer, at man ønsker at fortsætte.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-03-13 08:28

Citat
Er det god bordskik, eller er det en uskik at lade spisebestik danne bro over tallerkenen

Nej, ikke dårlig bordskik. Det indikerer blot, at man ønsker at få mere

Og er i øvrigt enig med marken84

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-03-13 09:57

Nå, så har jeg ikke lært det rigtigt, ikke læst Emma Gad, eller hvor I nu har det fra?

Jeg placerer kniv og gaffel adskildt, nok ca klokken 4 og 8, indtil jeg er færdig,
så samler jeg dem, nok ca klokken 3, og hidtil har alle tjenere forstået dette budskab...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-03-13 18:31

marken84 - enig.

Er du venstrehåndet, svendgiversen?

Kommentar
Fra : ilsekan

Dato : 09-04-13 02:25

Det jeg mente var, om man lægger bestikket(under spisningen) med skaftet hvilende på bordet, (f eks kl 4 og 8 således at bestikket danner bro hen over tallerkenen?, eller lægger det på tallerkenen?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-04-13 21:08

MAN LÆGGER IKKE BESTIKKET PÅ DUGEN/BORDET UNDER SPISNING!