/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatere
Fra : kivi
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 16-03-13 08:23

jeg søger et program som kan formatere en harddisk i en fart den jeg har er ca en halv time om det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-13 08:40

Der findes 100vis af muligheder - det er et spørgsmål om hvad harddisken skal bruges til bagefter

DOS-kommandoen format går igen i dem alle......

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-03-13 09:26

jeg får sommetider nogen pcér som skal renses først og så installere bagefter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-13 09:27

Det kommer an på omfanget af den formatering.

1. Slette næsten totalt.
2. Alm. sletning /overskrivning
3. oprette partition til styresystem
4. Bare gøre klar til læsse noget andet ind

Eller hvad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-13 09:28

Skal den være så godt som ren............................. tager det tid.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-03-13 09:45

ja åbent bart jeg har en diskette med et formaterings program på men der er jo ikke mange pcér med diskettedrev jeg har prøvet at lægge den en usb men men det vil den ikke være med til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-13 10:34

Der skal vel et styresystem på maskinerne bagefter

Brug det til formateringen.....

ALLE styresystemer kan formatere....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-13 10:46

Her kan du nok finde nogle CD udgaver af de gamle disketter.
http://www.bootdisk.com/

Jeg har selv en win 98 start (diskette) cd her fra
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Som sletter rimeligt godt, når der ikke bare slettes, men også formateres.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-13 11:47

Sæt dem til at formatere inden Du alligevel skal lave mad, have et bad eller gå med hunden.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 16-03-13 11:56

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-13 11:59

Selv tak - men skal XP ind bagefter, så slet det hele og lad xp lave partitioner og formatere dem.
Xp bruger ikke så lang tid, og retter evt. selv op på MBR.