/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
4 - way splitter delefilter til TV
Fra : Tonganeseren
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 15-03-13 23:23

Har et delefilter E9142 4-eay splitter 5 - 2500 MHz.

Vi har 3 tv-apparater og har nu skiftet udbyder til YouSee. Jeg skal altså bruge en 4. "kanal" til modemet.

På filtret er det tydeligt markeret med IN og 4 outterminaler, men fra IN og ud til den fjerde er stregen rød - og ved siden af stregen (markeringen) står der Powerpass. Hvad bruger man den til?? Måske en ikke-filtreret adgang til eks. et modem??????????

Der står også, at man ikke må smide dimsen i skraldespanden. Det tror Fanden. Den koster en mindre formue.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-03-13 00:12

Det er den vej, der er strømgennemgang til en eventuel antenneforstærker. Power pass = effektgennemgang. Så enkelt er det!
Når du ikke skal have forsyningsstrøm igennem, kan du altså blæse den røde streg en hatfuld.
vh
pbp

Det er lavet sådan for at det ikke skal være nødvendigt at trække strømforsyningsledninger op på loftet, hvor sådan en oprindelig vat beregnet til at sidde, og så kan man have strømforsyningen til (den her unødvendige) antenneforstærker nede i stuen/juniorværelset/soveværelset.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-03-13 00:14

Powerpass kunne lyde som om den lader DC passere, hvis man f.eks. har en forstærker til at sidde inden fordeleren, men forsyningen til at side efter, f.eks, hvis forstærkeren sidder ved antennen på loftet eller på taget. Jeg tvivler på at det har noget med et modem at gøre.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 16-03-13 01:45

Det lyder til du skal ha en signalsplitter isat før signalfordeleren, hvor der er returvej for data, og tv i den anden, samt en slutmodstand til det ledige stik i signalfordeleren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-13 02:00

Vil det sige, at der reelt kun er udgang til 3 tv-apparater gennem splitteren, hvor der altså er 4 udgange????

. . . . og . . . .

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-03-13 00:12

--------------------------------------------------------------------------------
Det er den vej, der er strømgennemgang til en eventuel antenneforstærker. Power pass = effektgennemgang. Så enkelt er det!
Når du ikke skal have forsyningsstrøm igennem, kan du altså blæse den røde streg en hatfuld.
vh
pbp

Betyder det, at jeg kan bruge splitterens 4 udgange, hvor en af udgangene (den der er markeret med en rød streg fra IN til OUT) går til en TV/Radio stikdåse - og derefter til modem`et? Du skriver nemlig, at jeg kan blæse den røde streg en hatfuld.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-13 02:04

Med pakken fra You See fulgte modemet, en coaxialedning og en lille boks til at sætte i en TV/FM stikdåse. Midt mellem de to udgange er der udtag til modemet - altså i form af et coaxstik med gevind.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-13 09:27

Brug udgangen, rød streg eller ej, til modem.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-13 12:56

Tak for svaret pbp_et.

Dejligt med kompetente folk på KANDU.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-03-13 13:52

Det er nu Skruen der gav dig det kompetente svar, hvilket du også kan se her
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Godt_signal.aspx