/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lopslag i excel
Fra : brokke44
Vist : 933 gange
200 point
Dato : 15-03-13 09:49

Jeg har 2 forskellige lister over personer (mere end 4.000).
Jeg har lagt listerne ind i 1 ark. Kolonne a er cpr.nr. kolonne b er navn fra den første liste. Kolonne c er cpr.nr. og kolonne d er navn fra den anden liste.
Opgaven er at finde ud af hvilke personer, der er repræsenteret på begge lister.
Jeg har ladet mig fortælle, at det er bedst at lave et Lopslag på personnumrene, idet disse jo er unikke.
Jeg synes ikke at vejledningerne er særligt klare.
Er der en "expert", der kan hjælpe

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-03-13 09:55

Startside - ude til højre, gå ind i sorter og filtrerer, og brug brugerdefineret sortering. Der kan du sætte kriterierne op. Hele området skal markeres.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-03-13 10:04

Tak - problemet er, at jeg ikke helt er med på hvorledes formlen skal se ud. Jeg har kun brugt excel på lavt brugerniveau.

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 210 point
Dato : 15-03-13 10:30

Hej

Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået spørgsmålet - men prøver.

I celle E1 - indsættes følgende formel:
=+HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(A1;C:D;2;FALSK));"ikke i søjle C";"Er i søjle C")

I celle F1 - indsættes følgende formel:
=+HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(C1;A:B;2;FALSK));"ikke i søjle A";"Er i søjle A")

Begge formler kopieres ned i hele arket.

Du kan selv ændre teksterne - evt. til "1" hhv. "0" hvis det er mere brugbart.

Håber det kunne bruges.

Venlig hilsen
Leo Lund

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-03-13 10:48

Hvis jeg husker rigtigt er der en funktion der hedder noget med Hvis findes, Som sammenligner indholdet i 2 områder. Start evt. Med at navngive områderne.

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 15-03-13 12:28

Tak for hjælpen Leo.

Det var lige, hvad jeg skulle bruge
Havde dog lidt problemer - resultatet blev ikke det samme med cpr. som argument, som med navn (mindre divergens) - formoder at der kan være fejl i indtastning af cpr. - jeg har nu lavet 2 resultatlister, som kan sammenholdes.

Igen tak fordi du gav dig tid til at hjælpe - højt værdsat.