/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ulven kommer!!
Fra : TheRealDeal
Vist : 1009 gange
200 point
Dato : 13-03-13 18:25

Kære alle

Hvad koster det at flytte en ulv?

Mvh. TRD

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-03-13 18:38

Lille Ulv eller Store Stygge?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-13 19:11

Tjae, det er velsagtens næsten samme pris som sædvanligt...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-13 19:20

10,50 kroner.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-13 19:23

Citat
Kære alle

Hvad koster det at flytte en ulv?

Mvh. TRD
Det må du squ lige uddybe lidt nærmere.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 20:22

Det koster lidt åndenød.

Du går ud og finder ulven. Så siger du bare som en kanin eller hare - og løb. Så vil den bare følge efter dig derhen hvor du vil have den.

Ps. Du kan godt få adressen til min svigermor.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-13 20:40

Citat
Ps. Du kan godt få adressen til min svigermor.
Ulven skulle flyttes - ikke straffes...

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 20:42

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-03-13 20:51

Det afhænger vel af, hvorfra og hvortil du skal flytte den? Har du indfanget den? Er den i bur? Eller er den død, så den kan puttes i en kasse? Skal den flyttes af flyttefolk, det danske postvæsen eller af en brevdue? Og endelig kan du måske betale Eyvind for at sige som en kanin og flytte den hen til hans svigermor..

Ja, så skal vi jo heller ikke glemme Peter. Han råber altid op om, at ulven kommer, så måske kunne han snart beslutte sig for, hvor den kommer hen...

Dit spørgsmål giver bare anledning til en masse modspørgsmål...... (NOT)

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 13-03-13 21:32

Kære alle

Undskyld jeg ikke har gjort mig umage med mit spørgsmål, men en klog jæger har udtalt "Det koster 1 mill svenske kroner at flytte en ulv, med GPS sender".

Mvh. TRD

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-13 22:26

Citat
men en klog jæger har udtalt "Det koster 1 mill svenske kroner at flytte en ulv, med GPS sender".
Nu skal det ikke undre mig, at det er den selvudnævnte ingeniør udi trykbæ, der har haft sin regnestok fremme og egenhændigt regnet sig frem til det beløb... For at lyde rigtig klog og smart, har fjolset regnet beløbet i svensk valuta.....Nå okay da, det danske har jo altid været svært for ham.
Skrev "ingeniøren" noget om, at beløbet var incl. GPS'sen.

"Ingeniøren" er jo rablende gal.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-03-13 22:39

????????
Jeg forstår ikke en hujende fis af det hele. Har vores ven i det midtjyske igen været ude med en halvkvædet vise om xP, yVER,AKZ, k og m?? Hvorfor kan "manden" ikke udtrykke sig klart og utvetydigt??
Kunne vi måske få et citat af kalamiteterne???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-13 08:37

TRD

"Det koster 1 mill svenske kroner at flytte en ulv, med GPS sender".

Hvor er det godt vi har alle de tekniske indretninger såsom GPS, som gør det nemt at flytte uønskede dyr !!
Man kunne jo også spørge hvad prisen ville være, hvis ulven ikke var udstyret med GPS ??!!

Men at tillægge "ingeniøren" fra Løsning så stor intelligens at kunne bruge regnestok som Tommy gør, er nok at tage munden for fuld !!! Jeg håber det var humoristisk ment !!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 09:53

Citat
Men at tillægge "ingeniøren" fra Løsning så stor intelligens at kunne bruge regnestok som Tommy gør, er nok at tage munden for fuld !!! Jeg håber det var humoristisk ment !
Det var absolut humoristisk ment. Og indrømmer - at jeg burde ha' skrevet; ironi er brugt.
Jeg tiltror såmænd heller ikke, at den selvudnævnte ingeniør har hjernekapacitet nok til at anvende en tommestok.

Det, der undrer mig er, hvorledes er ingeniøren overhovedet kommet på den tanke - at flytte en ulv med GPS-sender - og så til en pris af 1 million svenske kroner..incl. GPS'ser..?
Har hans ven, canonfotografen med de 1 millioner kopier, bildt ingeniøren noget ind..? Eller, har omtalte genier siddet i festligt lag og tænkt store tanker..?
Nej......det tror jeg alligevel ikke på. G

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 09:58

Hvad sørensen skete der lige her??? Indlægget sendte sig selv...

Nå jeg fortsætter hvor jeg slap....
Citat
Nej......det tror jeg alligevel ikke på. G
...Godt nok er der et gammelt ord der siger; "Når sprutten går ind, går forstanden ud"
Det gamle ord kan så ikke bruges på ingeniøren - han han absolut 0,0 der kan gå ud.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-13 10:14

Hvis vi lægger "Snæblen", ind som en regnefaktor/model, som jo har et mindre begrænset behov for store arelaer end ulve, og som bekendt er hegnet ind af de omliggende brinker, slår en million ikke til, jævnfør svenskerne, som har øvelsen og det nødvendige udstyr samt be-mandning til vildt tælling og overvågning. Pris pr. Snæbel ikke under 500.000 kroner, ( For Netlureren Ballegård!!, Snæblen er en vandbåret fisk som gyder æg, handyret mælk, med ukendt fedtprocent, og nej!! de skal ikke udruges under Julelampens Skær.

Måske udvide beredskabet på Skrydstrup, i disse sparetider med et par HelikoPetere mere, dels til at følge ulvene i Ulvetimerne, og på tilbagevejen tage resterne af af diverse fødemner med hjem, af hensyn til miljøet for husk, vi har pligt til at grave indholdet af de brækkede dyr ned, og ikke efterlade nogen som helst spor, af vores gøren og laden ude i naturen som brave jægersmænd.
Hurtig modellen for spørgsmålet, ligger i omegnen af kr 7,25, hvis der bruges 1. gangs afskudte hylstre, ved flere bortskaffelser ganges der bare op, her er tale om + 5000 joule, så det er ikke sparebøssen som beregning ligger til grund for.

Der er vandfaste rygter om, at det er Ballegård som har hidkaldt ulvene, ved hans gennemtrængende hyleri fra taget på garagen, efter han har læst diverse indlæg på debatsiderne, især Trailer sagen og Julemandens Kandu og hans gentagende løgne, som bliver afsløret førte til uhørt højt hyleri, men DLS hyllet er svagt opfanget i Bayren, det skulle være helt "uhørt" dette hyl. Nu må vi også have med, at Ballegård jo slår sin fede mås på den jyske Ås.
Det bliver sgu ikke ved med, at være den jyske højderyg, hvis Ballegård og vennerne bliver ved at trampe rundt på den. De fede drenge har det der kaldes "vibrator effekten", kæmpe kroppe, små fødder og ditto hjerner og går konstant i selvsving, det er nedbrydende for den Jyske Ås
Jeg mener, at Lille Ida Øjesten, nu vil have det forbudt, at der anvendes lænker som halsbånd, og hundetegnet skal også være let fordøjeligt og lavet økologisk korrekt, af hensyn de sarte ulve maver. Måske får stømhalsbåndet sin opblomstring på Højderyggen, så kan Ballerøv jo altid holde knappen i bund og hører om " Der Kleiner" er røget ned i fordøjelses systemet, på en eller anden ulvefætter, når den højt hyllene søger mod Ejner Bavnehøj med gnister ud af røv.., for der er vist mange amp. på Ballerøvs dressur ting.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-13 11:02

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-03-13 12:35

Citat
at anvende en tommestok.

Man kan jo starte med en 30 cm lineal,som jeg bruger nu.Og trinvis forsøge sig men en 1.meters tommestok.For endelig,at slutte ved den meget brugte 2.meters tommestok.Hvor tommerne,forøvrigt er sparet væk.Måske også for at undgå fejlberegninger.

Er dette ikke den berømte Jægerformand,Borgmester,Politibetjent og Landmand ??
http://www.maskinbladet.dk/artikel/eks-borgmester-bliver-maskinhandler

Der nu er blevet Maskinhandler.

M.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-03-13 13:02

Jow da, Mosebaek, det er sgu' den tidligere jægerformand - jeg troede han havde nedsat sig som hønsetyv !!? Jeg har hørt, at én af de mest fremtrædende jægere og foredragsholdere vest for Storebælt er leverandør til denne tidl. politimand med agerhønse-kyllinger, men om det er rigtigt får vi sgu' nok aldrig opklaret ??
Tommestokken blev for år tilbage afskaffet som det den var, nemlig en tommestok. En jysk "håndværker" havde klaget til myndighederne over det svære i at omsætte måleenheden til mm, så efter et stort pres via sin spindoktor, en vis canonfotograf, som befandt sig aldeles strålende i det københavnske via sin egentlige herkomst, blev måleenheden afskaffet, så lidt fornuftigt har han trods alt foretaget sig, denne "håndværker".
Man kan så undre sig over, at "håndværkeren", som også kalder sig ingeniør, specielt i den engelsktalende del af verden, ikke kan finde ud af tomme-systemet, da man stadig bruger denne måleenhed her, men metersystemet er skam på vej, men det går langsomt, ca. 2" pro anno !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 13:23

Jepper, det er svært at finde tommerne på en tommestok.
Ingeniøren kalder det for en "tomstok" og fortsætter: "Det gør jeg fordi, stokken er tom for tommer"
Af samme årsag kalder vi ingeniøren for tomhjernet - han er tom for hjerne.

Mvh.
Jeg er tom for My
Derfor Tommy

Til ingeniøren kan jeg oplyse: En My = 1000 del millimeter.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 13:41

Jeg er tom for My
Derfor Tommy

Bravo!!!!!!!

Mvh.
Tonganeseren - som stadig ikke forstår en skid af det hele.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-03-13 14:08

Knudsen er begyndt at bevæge sig rundt på DJ facebook side, efter han har droppet DJ almindelige debat side
Det kostede 1 mill, Svenske Kroner, at flytte en ulv fra et område, hvor den ikke måtte være, tilbage, til det område, hvor den oprindelig var blevet indfanget og monteret med GPS. Tænk lige over det!

Der er også en kvindelig debattør der gerne vil se beviser for hans påstand

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 14:28

Nåååååååååååååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh - således!! Et øjeblik troede jeg, at jeg var ved at blive for gammel. Nu kommer jeg ikke på Facebook - fordi det må jeg ikke - grundet mit arbejde.

1 million devaluerede svenske kroner

Her øjner Ballehoff nok en mulighed for at tjene kassen. Han er velsagtens allerede gået i gang med at montere et bur på en afdanket CampLet, for efterfølgende at entrere med de svenske myndigheder om flytning af generende ulve. Måske er han allerede gået i gang? Han har jo fine kontakter med en dyrehaveindehaver på Djursland.

Mvh.
Tonganeseren
Vil gerne have en ulvepels.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-03-13 14:34

Mærkværdigt som tingene totalt kører af sporet når det drejer sig om noget med jagt og dyr

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 14:54

Arh - Marken84 - altså!!! Hvis ikke ulve har noget med jagt og dyr at gøre - hvad har så???

Men ved du hvad??? Jeg "har" fire store fede skovduer ude i haven - som logerende. Men jeg har også et stort rødt egern, som jagter duerne omkring foderpladserne. Jeg har rigget et kamera op, fordi der opstår så mange morsomme situationer. Nu har en skade blandet sig i hurlumhejet. Dejligt at studere dyrelivet i alle dets afskygninger.
Skovduerne er næsten tamme, og når jeg har den gule spand (Harald Nyborg) med i hånden, så kan jeg passere indenfor en afstand af højst 2 meter. Kunne godt tænke mig et tamt egern.

Op med humøret - Marken84. Vi lever kun een gang.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-03-13 15:03

Citat
Arh - Marken84 - altså!!! Hvis ikke ulve har noget med jagt og dyr at gøre - hvad har så???

Godaw då - det er jo netop det jeg påpeger!

Citat
Op med humøret - Marken84. Vi lever kun een gang.

Mit humør fejler skam ikke noget - jeg undres bare iblandt...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 15:24

Hvis man ikke kunne undre sig over et eller andet - ville det ikke være så godt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-03-13 16:02

Såmænd så!

Det er så det jeg gør...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-03-13 16:29

Citat
Mærkværdigt som tingene totalt kører af sporet når det drejer sig om noget med jagt og dyr

Tingene udvikler sig jo.Og ind imellem kan det jo være nødvendigt,at bevæge sig ind på et sidespor,for at få sagen ordentlig belyst.

Som regel ender tråden jo i et længere føljeton,der burde udgives i bogform.
Hvilket vist også før,har været ønsket.

Jeg imponeres over "forfatternes" evner,til at benytte den kunstneriske frihed.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 19:51

Netop - Mosebæk. Et glimrende billedligt eksempel.
Bevæger man sig ad den kendte rute, så overraskes man sjældent og de fleste kender derfor endestationen - med hvad dertil hører. Mennesker med hang til kendte ruter er altid svære og kedelige at diskutere med, idet de som regel anvender kendt termologi.

Smutter man ind på et sidespor, så sker der altid noget uventet - og for den, som ynder de kendte spor, kan oplevelserne på sidesporene godt virke skræmmende - ja, ligefrem vederstyggelige, men besidder man et åbent sind, så har man godt af at opleve noget hidtil ukendt. Ja, man kan squda lære noget nyt.

Sådan er det jo også med musik. For den borgerlige, hvor man under ingen omstændigheder må true de bestående og røvkedelige værdier, er rockmusik ligefrem vederstyggeligt. Den borgerlige medborger søger derfor tryghed i operaer, operetter og trivialmusik - og for at demonstrere sin borgerlighed, skælder man ud på alle flipeprne, som elsker rock og fed countrymusik.

Sådan er det også med billedkunst - - og her er argumentationen den samme . . bla, bla, bla etc.

Glimrende serv - kære Mosebæk

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 20:12

Citat
Mit humør fejler skam ikke noget

Hej marken.
Vores humør fejler heller ikke noget. Som du sikkert har opdaget, består teamet her, af lutter glade drenge, som stort set er enige om alt indenfor jagt - selvfølgelig med små divergenser, såsom, om vi skal ha' ulve i Danmark. Det halve af teamet mener ja - og det andet halve af teamet mener nej....... Nu skal jeg ikke bore i noget.....menæh... Ballegaard mener heller ikke, vi skal ha ulve i Danmark Det sjove er så, at hans mening regner vi ikke for noget.

Mangler vi fx. et godt råd om, hvorledes vi skal bygge en skalmur, så har vi Mosebaek at trække på. Han er nemlig murer af Guds nåde.
Høøøøøeeee, nu kender jeg jo godt murersvendenes ry, med hensyn til en lille en på kolde dage..(alle dage er kolde i murernes verden) så det lader vi ligge. Dog - vi jeg da ikke undlade at bemærke, at Mosebaek - blandt venner, bliver kaldt, Murer Dinglevorn....

Så marken84, fat i tastaturet, skriv lidt om dig selv og din tilgang til jagten. Når alt kommer til alt er du garanteret ikke jagtmodstander - men blot ked af, at der bliver plaffet løs på udsætningsfasaner og ditto agerhøns. Det er vi andre squ også - dog ikke Ballegaard, han avler skydefugle i hobetal - ikke alene bliver disse høns kaldt: Lavtflyvende pluthøns.....de er squ lavtflyvende pluthøns.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 20:29

Havde aldrig troet, at jeg skulle være enig med Pind om noget som helst.

Men her er noget - sakset fra TV2-nyhederne.

Venstrepolitikeren Søren Pind mener, at der skal gøres kort proces i forhold til de mange ulve, der de seneste måneder er blevet spottet rundt omkring i Jylland. Det skal kort sagt være muligt at skyde ulvene, mener Søren Pind, der i øjeblikket er Venstres udenrigsordfører:

- Synes jagten skal gives fri på ulve. Den form for rovdyr i fri natur i Danmark er long gone, og udtryk for en mærkelig form for ur-nostalgi og sentimentalitet knyttet til mennesker, der ikke selv bor nær på... Mennesket hører også til i naturens orden, skriver Søren Pind på sin Facebook-profil.

Søren Pinds presserådgiver meddeler, at Søren Pind ikke ønsker at uddybe kommentaren. Men Venstres ordfører for dyrevelfærd, Erling Bonnesen, understreger, at Pinds holdninger 'står for egen regning'.

- Ulven er fredet, ikke bare i Danmark, men også i resten af Europa. De udtalelser må stå for Pinds egen regning - det er ikke venstres politik her og nu, siger han til tv2.dk

Ulovligt at jage ulve
I Danmark såvel som i resten af EU er det ulovligt at skyde rovdyret. Ulven er nemlig på EU's habitatdirektiv over fredede dyr.

- Vi kan ikke bare lave loven om, fordi der bliver set et par stykker herhjemme, har Hans Erik Svart, Specialkonsulent i Naturstyrelsen tidligere sagt til tv2.dk.

Men bliver en besætning husdyr gentagne gange angrebet af ulve, kan Naturstyrelsen tage en konkret vurdering af sagen og gribe ind.

- Så vil vi kigge på, om der er sat ordentlig indhegning op, om ulven bliver ved med at komme tilbage, hvilken skade den gør. Og er der en ulv, der er blevet lidt for glad for lammesteg, så kan vi beslutte at aflive den, har Hans Erik Svart tidligere fortalt til tv2.dk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 20:44

Citat
I Danmark såvel som i resten af EU er det ulovligt at skyde rovdyret. Ulven er nemlig på EU's habitatdirektiv over fredede dyr.
Det var så bare et eksempel på EU's herre-mentalitet.
Jo hurtige vi kommer ud af det EU-lort, desto bedre.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-13 21:01

Meget, meget hørt.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 14-03-13 21:30

Citat
Jo hurtige vi kommer ud af det EU-lort, desto bedre.

Helt enig.Utroligt vi stadigvæk skal slæbe rundt på Adenauer og de Gaulle`s eftermæle.
Selvfølgeligt vil det koste blod,sved og tårer,at slippe ud af EU`s fangarme.(Også økonomisk).
Men det vil kun være en overgang.(Som ræven sagde,da de trak skindet af den).Det kan overvindes.

Som det er nu,fristes man til at sige,at EU har opnået det,som Hitler ikke gjorde.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-13 23:18

Uden at gå i detaljer - må jeg sige, du har desværre ret Mosebaek.

Lad os derfor afsynge 1. vers af Lili Marleen

Vor der Kaserne
Vor dem grossen Tor
Stand eine Laterne
Und steht sie noch davor
So woll'n wir uns da wieder seh'n
Bei der Laterne wollen wir steh'n
Wie einst Lili Marleen.

Mvh.
Fritz Otto WolfJäger
Bierhalle, Tabelle 6

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-13 10:16

Jeg har sgu' lige hørt fra én af mine østjyske venner, at Ballegård Knudsen er blevet så rasende over skriveriet i denne tråd om hans manglende forståelse om "tommestok-problematikken", at han ikke ønsker at deltage på kandu' mere !! Gået lidt på klingen lod han forstå, at det hedder tommelstok, så nu giver hele scenariet pludselig mening !! Nu kender vi ham igen !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-13 10:59

Tommelstok....

Omtalte tommelstok-bruger ønsker ikke at deltage på Kandu mere - se, det var en rigtig god meddelelse. Jipppiiie, Weekenden er reddet!!

Men men men men, intet er godt, uden det er ondt for nogen!!?
Det ser ud til at DJ-facebook nu skal slås med tranlampens facerape aktiviteter.

Husker I for år tilbage, da bb1 skrev disse ord "Mig kan I ikke lukke munden på"
Det kunne vi så - endda lige så let som at kløe os i rø...ups...i nakken.

UUUUUHHHHHH jeg er så glad i dag!

Alle ønskes en god weekend.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-13 12:18

Det er jo frygteligt! Nåså Bent vil ikke deltage mere på KANDU? Hvis jeg nu skal være helt ærlig , så føler jeg allerede nu en snigende tomhed.
En jagthjemmeside uden Bent!!!!!! Det må være det samme som en kompressor uden slange eller en en ko uden patter.

Men skal jeg være helt ærlig, så vil der fryse is på Helvedes vande , før Bent trækker sig tilbage til sin garage, hvor absolut ingen vil savne ham.

Jeg har jo et ganske særligt forhold til Bent; har måske kendt ham siden skoletiden og opholdt mig engang på egnen, mens Bent gik på maskinistskolen på Blegdamsvej. En gren af min familie havde et indgående kendskab til Bents familie - også til Bent himself, så hvis jeg nu fremover ikke mere skal vederkvæges af hans sproglige krumspring, så ser jeg temmelig sort på fremtiden. Det vil nærmest være som at få klippet tånegle.

Men lur mig om Badutspringer Bent ikke han snart stikker snotten frem igen.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-03-13 14:43

Tak for svaret Mosebaek. Der kom ikke et brugbar bud, men jeg vil ikke lade mine point gå til spild.

Med venlig hilsen TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-13 14:50

Bent Ballegaard-Knudsen på Facebook. Javel. Når man så kigger på billedet - altså på Facebook, så ser man straks den henrivende hustru - men hvor er den øverste del af Bent`s hovede???

Ikke overraskende for menigheden.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-03-13 15:02

Hvad koster det at flytte en ulv?

Ulven er fredet. Ikke bare i Danmark, men i hele Europa. Derfor må man hverken jage den, fange den eller på anden måde genere den med GPS.
http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyttelse/Artsleksikon/Dyr/Pattedyr/Rovdyr/Ulv/Beskyttelse/

Du bliver sendt ud gennem skoven med brød og vin til din gamle bedstemor, men på din vej springer en stor ulv frem fra buskadset. Hvad gør du?
Du ringer nummeret 70120211.

Hvad koster det at oprette og aflønne en ulvehotline?

http://jyllands-posten.dk/indland/article5243993.ece

Har lige læst i denne Nationalt Center for Miljø og Energi. Dato: 20. februar 2013.
http://dce.au.dk/fileadmin/dce.au.dk/Udgivelser/Ulve_i_Danmark.pdf

Bare lige lidt opdatering

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-03-13 17:31

Selvtak TheRealDeal!

Nå,jeg kunne så bruges,som den mindst ringe. Ved så ikke,om jeg skal ta`det som ris,eller ros.

Nu er jeg ikke den store jæger,begrænses til at jeg i mine unge dage,jagtede konen rundt om spisebordet,ved sengetid. Men jeg har da lært at det skrevne,her i jagt kategorien,ikke skal ta`es for mere end det er.Kategorien er da een af de mere underholdnings prægede,her på Kandu.

Jeg har da en anelse om,at alle pennesvingerne her,mødes med BB1 i hans garage hver weekend,og får sig en god fed grin,når de med ham,gennemgår ugens indlæg her fra Kandu.

Vh. M.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-03-13 18:39

Kære Mosebaek

Et rigtig godt svar og dine betragtninger omkring EU, er ikke helt ramt ved siden af.

MVH. TRD

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-13 19:58

Hej Mosebaek tillykke med poingene du har fortjent dem..!

Citat
Jeg har da en anelse om,at alle pennesvingerne her,mødes med BB1 i hans garage hver weekend,og får sig en god fed grin,når de med ham,gennemgår ugens indlæg her fra Kandu.
Åh den var god....
Nu kan jeg ikke svare for de andre, men jeg kan fortælle dig, jeg har aldrig været hos bb1
Og dog...Jeg var for et halvt års tid siden i Jylland og undervejs blev jeg selvfølgelig kaffetørstig, da jeg alligevel var i Horsens tænkte jeg, at jeg drøner sørme ned til Bent for at høre, om han gav en sjat eftermiddagskaffe hvis jeg betalte kagen.
Alt så tomt ud. Gardinerne var trukket for - tiltrods at det var midt på dagen. Nå men jeg besluttede mig for at prøve "lykken". Da jeg stod og bankede hårdt på døren, lagde jeg mærke til at gardinet blev skubbet lidt til siden og frem kom et skulende ansigt uden tænder i munden og uredt nakkehår...eller pandehår....alt efter hvordan man nu synes håret skal sættes...
Nå men, enden på historien blev, at jeg måtte købe min kaffe på et cafeteria.

Det kunne squ ellers ha' været sjovt at sidde og snakke lidt med ham. Men sådan skulle det altså ikke være.

Mvh.
Tommy