/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kostplan
Fra : PernilleAJ
Vist : 973 gange
50 point
Dato : 13-03-13 11:41

Hej :)

Jeg er begyndt på et vægttab, hvor jeg skal tabe omkring 40 kilo i alt. Jeg vil høre om nogen har en god kostplan jeg kan følge? Gerne en der ligger omkring de 1200 kcal om dagen. Jeg har regnet mit basalstofskifte ud og forbrænder ca. 2800 kcal pr dag. De fleste jeg kan finde indeholder rugbrød og jeg er SÅ dårlig til at spise rugbrød, men i øjeblikket spiser jeg bare knækbrød i stedet for. Derudover har jeg en dejlig kæreste som elsker god aftensmad når han kommer hjem efter en hård arbejdsdag (Han er i øvrigt normalvægtig, så der skal være mad til ham som han plejer). Så jeg vil gerne ha' nogle forslag til gode aftensmåltider, som er sunde, lækre og mættende. Så kan jeg jo bare spise en lille portion og han kan tage to hvis han har lyst til det ;)

Håber I kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 13-03-13 13:56

Her en link du måske kan bruge: http://www.naturligslankekur.dk/

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-13 14:20

Der findes masser af brød som ikke er rugbrød men som alligevel indeholder kostfibre, men da Du er på skrump skal Du undgå brød med solsikke, valnødder og hele kerner.
Hele kornkerner bidrager iøvrigt heller ikke til tarmfunktionen, men det gør de flækkede, det er derfor man maler korn groft til dyrefoder.

Din kæreste skal have lidt fedt at forbrænde på jobbet, så laver Du sovs kan Du jo bare tage en lille smule eller også en lille klat plantemargarine på kartoflerne.

Iøvrigt er det en god ide kun at bruge en smule fedtstof på panden og efter stegningen hælde det meste af det fedt der er stegt af kødet ud, men tør ikke panden af da der skal være lidt smag tilbage til sovsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-13 14:23

Citat
Så kan jeg jo bare spise en lille portion og han kan tage to hvis han har lyst til det

Dermed behøver du ikke en kostplan....

Spis det du plejer - bare mindre af det - så kommer resten af sig selv UDEN selvpineri....

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 13-03-13 16:09

Hej Pernille AJ
Lån eller køb bogen
Spis med mindfulness, Den rette vej til naturlig vægt.
Af: Lise Baltzer
ISBN 978-87-21-03674-4
Den er fra 2012.
www.borgen.dk
Mvh.
Kai.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-03-13 17:08

Hvis du skal tabe dig 40 kilo, så lad være med at lytte til mere eller mindre velmenende råd fra amatører, kontakt en professionel og få hjælp, det handler ikke kun om kostvaner, men i dit tilfælde (med så stort et vægttab) handler det rigtig meget om det mentale. Hvis du forsøger at gøre det her på egen hånd, så er du forhånd dømt til fiasko.

Jeg har selv arbejdet som mentaltræner for mennesker med vægttabsudfordringer og tro mig.. INGEN klarer så stor en opgave som du har sat dig for, uden hjælp fra mere og andet end bøger og internettet.

Godkendelse af svar
Fra : PernilleAJ

Dato : 14-03-13 14:36

Tak for svaret LuffeA.