/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer uden CD drev eller USB.
Fra : spimmer
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 12-03-13 11:45

Hejsa.
Jeg kender en ældre mand, som fra sit arbejdsliv har en Gammel/ældre computer. Den er IKKE udstyret med hverken en CD-drev eller USB stick. Han vil gerne have lagt nogle programmer ind. Computerren er så gammel at det ikke kan betale sig at ofre penge på den.
Skal den bare skrottes eller hvad?
spimmer.

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-13 11:51

ja desværre han vil kun få problemer med den der er vel kun win 98 eller er det xp

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 12-03-13 11:56

Den kører på XP.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-03-13 12:01

Man kan jo eventuelt lægge installationsfiler i Dropbox og så hente dem til computeren derfra

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-03-13 13:06

XP er ved at være yt.

Når han nu er ældre og vil bruge computer og internet i årene fremover, hvorfor så ikke starte på en helt frisk og købe en helt ny med enten Windows 7 eller 8.

Jeg har lige kasseret en gammel og fået en anden gammel da jeg ikke har råd til en ny, jeg har en fuld licens til XP og installerede denne, men ikke engang Windows Update ville acceptere det gamle L*** som jo kun indeholdt IE 6, desuden kunne den kun komme i kontakt med Microsoft og ingen andre sider.
Efter nogle krumspring fandt jeg ud af at hente IE 8 som en hel installationsfil, først efter at den var installeret kunne jeg hente opdateringer (600 mb) og komme på andre hjemmesider end Microsoft.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 18:22

Xp er go' nok bare hent Google crome.

Tag evt. harddisken ud og læg programmerne ind i en mappe, og så tilbage med den harddisk.

Brug dette kabel med din egen computer.

Den gamle computer trænger nok også til en lettere støvsugning (ej jernrør ned og røre noget)

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 13-03-13 11:17

Tak for svaret kivi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 11:27
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-03-13 14:50

selv tak