/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan kommer man på skats hjemmeside
Fra : EiHaBr
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 11-03-13 14:41

Hvordan kommer man på skats hjemmeside, ved nogen dette.
Jeg kan godt gå på netbank uden problemer.
Når jeg forsøger kommer den side, hvor der står opdatering af java, det er gjort, og den skriver noget om sktivering af skript, det har da før været i orden. Men hvor finder jeg det i Win7, kan nogen nemt forklare det.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 11-03-13 14:55

Hvis den ikke accepterer Java opdatering udgave 17 så kan det være at java lige skal af-installeres i i kontrolpanel > fjern programmer.
Og så hentes her:
http://alm.nordjyskebank.dk/Kopi-af-Java-Sun.1791.aspx

Nogle af de sider som bruger nemID skal der lige accepteres hver gang.

Men du kan også hoppe på skat via dit personnummer og tast selv kode eller den kode du selv har ændret den til.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-03-13 15:07
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-03-13 16:12

Det er vigtigt at du afinstallere alt gl. Java

hvis du bruger IObit Uninstaller, er du sikker på at få alt gammel Java afinstalleret,
http://www.iobit.com/advanceduninstaller.html
hvorfor det er vigtigt kan du se her (resterne)
http://peecee.dk/upload/view/404332 .. (Zoom ved klik på 'vis original billed')

IObit Uninstaller er også suveren til alle andre programmer, (fjerner alle rester)

hent nyeste version af Java her
http://www.java.com/en/download/index.jsp

på samme side kan du også teste hvilken version du har installerer,

samtidig bliver det også forklaret at det er vigtigt at afinstallere alle ældre versioner af Java,
http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-13 17:21

Ovenstående kommentarer/svar gælder KUN ..hvis du logger ind hos www.skat.dk med nem-id

Hvis du logger ind på "Selvbetjening" ..med: Log på med TastSelv-kode ..: https://www.tastselv.skat.dk/TSADG_BORGER/loginpin.do

Så slipper du for alt 'bøvl' med Java

FØR du kan ændre din TastSelv-kode til 'noget' du ka' huske? Så må du logge ind med det ciffer du finder øverst på din sidste selvangivelse/årsopgørelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-03-13 18:11

Tak for svarrene.
Jeg forstår ikke helt når man kan gå på netbank med maskinen og man ikke kan gå på skat.
Men det er da rigtig at man bare kan bruge den gammeldags kode man har.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-13 18:32

Hvad hedder din Java, den skal hedde 7update17, gør den det?

Jeg bøvlede med det den anden dag, der nulstillede jeg IE og så virkede det!

Hvis du vil prøve det så gå til Funktioner(tandhjul oppe til højre)
klik på Internetindstillinger,
klik på fanen Avanceret,
klik på Nulstil og følg vejledning!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-13 18:34
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 11-03-13 19:44

Det er da godt at os som køre med MAC ikke har alle de problemer.

vic200

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-03-13 19:56

Jo den nyeste udgave er installeret.
Det er ikke fordi det er nogen problem i den forstand, jeg har en stationær også med den gamle XP og den virker også. Det var ligesom for at skaffe viden også.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 10:38

Når nu du har så mange computere - så brug en af dem til bankbesøg.

XP er god til formålet og med Google chrome og Java er der ikke så mange problemer.

Eller lav en ekstra partition med XP evt. kopi og så en dualboot med programmet boot-us

Så er du også rimelig sikker mod hackere.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 12-03-13 20:39

Ja det der med at bruge den stationære til bank og skat, er da en ide.
Hvad sker der hvis man nulstiller Internet explorer, flyttes alle indstillinger til fabriks indstillinger, så er det ikke så godt, for jeg kan ikke huske hvad jeg har ændret gennem tiderne, af smarte ideer og triks.
Forøvrigt har jeg ingen problemer med bank besøg og har aldrig haft det, kun med skat.
Men det virker fint med personlig gammeldags kode på min bærbare, og konens bærbare går også fint på skat.
Min stationære i værelset bruges ikke så meget efter vi har fået 42" tv i stuen så vil jeg helst sidde der med den bærbare godt tilbage i sofaen, benene op osv. lidt hyggeligt ikke.
Den stationære bruges til at gemme i, - billeder i et system, dokumenter osv.
Jeg må se en dag om jeg gider bøvle med problemet.
Nå det var lidt hygge snak......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-13 13:01

Citat
Hvad sker der hvis man nulstiller Internet explorer,

Du nulstiller den bare til standardindstillinger og du beholder dine bogmærker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-13 17:47

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-04-13 22:38

Ja okay mange tak for alle gode svar, jeg fik det hele til at virke, der er åbenbart ofte problemer med Nemid. Det har der også været med min PC men nu kører det alt sammen.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 20-04-13 22:39

Tak for svaret Eyvind.