/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træpiller i det sønderjydske
Fra : lillelyst
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 11-03-13 13:03

Hej. Jeg har ikke været tilfreds med mine sidste par leverancer fra min nuværende leverandør hvorfor jeg søger en ny til leverandør som kan levere i Vojens/Sommersted området.
Jeg benytter mig af HP træpille kvalitet hvor der bliver indblæst 3 tons pr. levering.
Nogen der har et godt tip/erfaringer?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 11-03-13 15:32

Syd for grænsen er de meget billigere.Med trailer eller vogn mand, men så skal du være med. Køb 10 Tons og du sparer mange penge.
Her fra Fyn kører de derned efter brændsel og mm.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-13 10:07

hej lillelyst, du skriver, at du får træpillerne "indblæst"! Jeg kan forestille mig, at du døjer med for meget "smulder" i snejlen. Du vil næppe kunne undgår "smulder" ved tre tons, der blive blæst ind i en silo - formoder jeg. træpiller skal være "mere end fast" for ikke at afgive smuld. Selv ved at hælde ud fra en 20 kg pose, kommer der smuld af pillerne, når de rammer hinanden. Vores søn er gået fra 6 mm til 8 mm piller, det har givet ham lidt mindre smuld. Han har en 600 kg/ltr. silo, hvor han selv hælder pillerne ned i.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 12-03-13 12:20

alka> Det har du helt ret i, men jeg kan dog sammenligne kvaliteten fra gang til gang og tidligere fra samme leverandør har jeg trods alt fået topkvalitet ved langsom indblæsning. Men når de blæser pillerne hurtigere ind og hvad ved jeg vil kvaliteten blive forringet og de mener åbentbart ikke at de kan gøre det bedre. Det er så op til dem selv om de vil miste en kunde - men jeg vil i hvert fald forsøge at finde en anden.
TEAS> Jeg er obs på priserne fra det tyske markedet, men jeg kender ingen tyske firmaer der opererer i det sønderjyske. Og hente 3 tons og få dem op på et loft osv er ret umuligt - desværre,

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-13 09:42

Sønnen har også været glad for leverandøren, men kvaliteten skifter efterhånden fra gang til gang, så pris, ensartet kvalitet og leverance, er tre enheder der er svære til at gå op.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 14-03-13 08:24

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-03-13 08:40

Selv tak lillelyst.