/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kødbolle tang købes
Fra : bentjuul
Vist : 3465 gange
500 point
Dato : 11-03-13 11:50

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 11-03-13 18:30

Hej bent.
Man kan da købe den over nettet for 99.- kr.
http://koketcetera.se/produkter/marke/kitchen-craft/kitchen-craft-kottbulleformare-2

Det er godt nok ikke fra DK...men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-03-13 19:42

Den er dælme smart.

jeg kan ikke finde nogen steder den kan købes i Danmark.

Men jeg bestiller den altså bare fra den side du har vist

@piaskov
Bentjuul har jo fundet en side den kan bestilles på- spørgmålet er om den kan købes i Danmark

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-03-13 19:46

Citat
@piaskov
Bentjuul har jo fundet en side den kan bestilles på- spørgmålet er om den kan købes i Danmark

Ok godt ord igen- de leverer ikke til Danmark, men nu prøver jeg med dit link istedet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-13 19:53

Den side jeg linker til sender ikke til DK og den side du Pia linker til vil ha' 150 s.kr. i forsendelse, så hvis den kunne fås herhjemme ville det være alletiders.

Egentlig mærkeligt så få steder den fås i Sverige, når man tænker på at de kun spiser "køttbullar"

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-03-13 19:54

På linket fra piaskov, skal man bestille for mindst 100, svenske kroner excl. fragt.

Fragten er på 150,- svenske kroner, men så kan man også bestille nogle stykker. Der må da være afsætning eller evt. kan man dem bruge som gaver. Det er lidt af en pris.
Venter lige til jeg ser om nogen skal til Sverige.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-03-13 19:55

nå, du har også prøvet

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-03-13 20:21
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-03-13 20:23

her er en anden variant - til dem, der laver mange meatballs:

http://www.homedecorators.com/P/Meatball_Maker/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-03-13 20:26
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-13 20:52

Jeg har kigget på amazon og her kan den fås i forskellige størrelser, men syntes det er mærkeligt at den ikke kan købes herhjemme.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-13 21:30

Desværre er forsendelsen fra amazon i UK også dyr i porto i forhold til købspris, har ellers lige oprettet mig som bruger. Vi ser om der er en som finder et sted den kan købes.

Tak for jeres indsats.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-13 21:40

Citat
Jeg har kigget på amazon og her kan den fås i forskellige størrelser, men syntes det er mærkeligt at den ikke kan købes herhjemme.

Det er nok et af de hjælpemidler til kødboller, som jeg aldrig ville købe.

At stikke sådan en "kødbolletang" ned i en portion far. Så tænker jeg på al den fars, der vil hænge ud over. Rengøring, det vil ligne fabriksfremstillede kødboller og ikke hjemmelavede.

Det vil minde mig så meget om de skiveskårne æg, som serveres i et fly. Alle skiver med blomme har nøjagtig samme størrelse = lavet på en fabrik.

Jeg mister appetitten bare ved synet.

Hvorfor ikke bare bruge en ske. Evt. en isske som denne

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90208246/

Dyp skeen i vand før kødbollen formes.

Ja, jeg ved godt at hånden så skal vaskes, når du er færdig med kødbollerne, men det skal den vist under alle omstændigheder, før du går videre til det næste.

Hvis den kødbolletang/ske er det eneste du ikke kan undvære i dit køkken , så må du jo købe den på amazon, hvis du ikke kender en, der bor i Sverige, som kan sende den til dig.

Held og lykke med dine kødboller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-13 21:42

To af mine venner er lige rejst på ferie i 14 dage, men de har familie ovre i sverige. Men det er nok for længe at vente.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-13 21:48
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-03-13 21:56

Citat
Jeg mister appetitten bare ved synet
Så vil jeg undlade at invitere dig på "køttbullar"

Jeg har en bror der jævnligt er i Sverige i deres sommerhus og han har lovet at kigge efter en.

Men jeg kan stadig ikke forstå at den kun kan fås udenlands.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-13 22:02

Citat
Men jeg kan stadig ikke forstå at den kun kan fås udenlands.....

Vi (de fleste) er ikke så hjælpeløse, men kan godt finde ud af at forme kødboller uden et sådant hjælpemiddel.

Jeg driller lidt, men kunne aldrig selv finde på at købe en "kødbolleformer"

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-13 23:58

Citat
Jeg driller lidt, men kunne aldrig selv finde på at købe en "kødbolleformer"

Det er for dem som har for mange penge og for lidt fingerfærdigheder...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-13 00:18

Citat
Det er for dem som har for mange penge og for lidt fingerfærdigheder...
eller for dem som har dårlige hænder.... tak for indlægget marken84 - du bliver lige sat på porten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 10:50

Ikea burde have sådan en tang til alle deres køtbuller i cafeteriet. De serverer jo 20 - 30 stk ad gangen.

Ans - så skulle du bare se maskinen som former bøffer på plejehjem og hospitaler. Ca. 15 / min.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-13 12:17

Min Kære broder har bestilt to stk. på nedenstående link

https://www.tingshop.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=new_flypage_images.tpl&product_id=2008&category_id=48&option=com_virtuemart&Itemid=53

Tak til jer der har deltaget aktivt, som jeg sender en hilsen til, i form af point.

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-13 12:24

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-03-13 15:15

det var så lidt bent...