/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC til lektier og spil
Fra : pepsimax
Vist : 691 gange
80 point
Dato : 10-03-13 16:58

Hej

min papsøn skal have ny pc

vi har skærm og mus og tastatur - så det er KUN pcen

Den skal bruges til LEKTIER og div pc spil

han har ca. kr. 5.800

har i et godt bud

mvh

Pepsimax

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 90 point
Dato : 10-03-13 17:27

Man kommer rigtigt langt for 5800 kr...

Vil du bygge den selv ?

Ellers er det nemmeste at se på f.eks. EDBpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/computer/stationaer-faerdigsamlet.aspx?nf=strmatrix3%3a%5e%22Core+i5+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%5e%22Core+i7+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7&qft=ssd&qt=Fql
Jeg ville vælge:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/medion-akoya-p5313-f-id-7149439.aspx

Men du kan også vente til der kommer noget godt på tilbud i en af ugeaviserne med et godt grafikkort.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-03-13 17:58

Der kan da fås en rimelig bærbar computer til formålet - især hvis den skal bruges til at lave lektier på, ville det da være at anbefale - så kan den jo tages med i skolen!

Se diverse tilbudsaviser fra ComputerCity og El-Giganten mfl.

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-13 04:38

Jeg købte min stationære (ny) på Ebay for knap 5000.- med forsendelse og er ikke skuffet, den trækker alt hvad jeg smider i den.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 17:41

Jeg er enig med Clou - og ville også købe en bærbar.

Den her computer har rimelig stærk CPU (Core i5) og et rimeligt godt grafikkort (7670M):
http://www.edbpriser.dk/baerbar/hp-envy-m6-1102so-id-7054757.aspx
Og så er det til en meget fornuftig pris.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-13 20:48

Citat
min papsøn skal have ny pc

vi har skærm og mus og tastatur - så det er KUN pcen

Den skal bruges til LEKTIER og div pc spil

han har ca. kr. 5.800

Hvorfor forhøje point, når der ikke kommer noget tilbage fra dig = bærbar/ stationær
eller bare noget der kan bruges?

Du kan købe min gamle pc med dual core for 500.- og så har du virkelig sparet penge
den er bare ikke stærk på grafik-siden, men det kan man hurtig kompensere for, for billige penge.
og den virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-13 20:53

NB: afhængig af hvilke spil der skal spilles, behøver man altså ikke købe en SUPER PC
og slet ikke til et barn, men op til dig og magen
BTW!!! hvad sidder DU selv med?
Og er det ikke noget der kan bruges af ? så gå efter noget i samme stil, måske med bedre grafik kort og ram OG PRIS

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-03-13 21:15

Hvor gammel er din papsøn ?

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 14-03-13 15:09

Hej

det skal være en stationær og "sønnen" er 13 år

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 14-03-13 20:50

13 år - så snakker vi nok en gamer-computer. Det kunne være en Core i5 med en medium-range grafikkort. Jeg vil også sige købe en SSD'er med da det bliver meget hurtigere:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/vision-intel-family-plus-i5-3350p-id-6979980.aspx

Men, hvis det ikke er til spil - og mest til lektier - så ville jeg spare pengene og købe en mindre computer med en lille grafikkort:
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/dcs-trend-pc-home-id-7048845.aspx
eller
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/medion-akoya-p2307-d-id-7109238.aspx

I princippet kunne sønnikke nok klare sig med en 2000 kr computer hvis det ikke er til spil - de næste 3-4 år.

En lille histore:
For 3 år siden købte jeg en 3000 kr computer - som jeg stadig bruger og som stadig viker fint. Min bror købte en 10000 kr computer. Min brors 10000 kr computer er nok forældet om 1-2 år... mens min 3000-kr-computeren bliver skiftet til efteråret med en ny 3000 kr computer.
Så mit råd er nok at det billigste er at skifte lidt oftere og så købe noget i den billige halvdel.

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 27-03-13 13:04

Tak for svaret Thomas_Mygind.