/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Post - døgnposten, aflevering af.
Fra : EA_HS
Vist : 721 gange
240 point
Dato : 07-03-13 07:10

Jeg har flere gange modtaget, især mindre pakker,
dvs. pakken bliver bare stillet / smidt uden for døren, uden anden besked, (opgang i boligblok)
altså så enhver 'uærlig' bare kan tage / 'låne' pakken (yderdøren er åben for alle)
det er sket indenfor de sidste 7 - 8 mdr.

før i tiden lagde postbudet altid en besked i postkassen, efter at have ringet / banket på døren,
også for alm. ikke anbefalet post,
gad vide hvem der erstatter hvis pakken forsvinder,

nu har jeg overvejet at tilmelde mig døgnposten,
http://www.postdanmark.dk/da/Privat/Selvbetjening/D%C3%B8gnpost/Sider/Selvbetjening%20D%C3%B8gnposten.aspx

det lyder som en god,.. og mere sikker levering end når man bare stiller pakker udenfor døren,

er der ingen bagdele,.. udover jeg skal over på den anden side vejen for at hente min post,
nogen der har erfaring med brug af døgnposten, ?
(gode som dårlige)

såsom hvor store og hvor mange pakker er der plads til,
og hvor længe kan / må de opbevares i døgnposten, ?
skjulte gebyrer mm.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-03-13 09:04

Størrelse: Jeg har modtaget an pakke i størrelse som en æske til et par langrendsstøvler str. 45.
Så vidt jeg ved ingen skjulte gebyrer, og i almindelighed returneres uafhentede pakker i løbet af en 10 dages tid på posthuset, så jeg vil gætte på, det også er tilfældet her.
Men alle de svar har de sikkert meget bedre hos posten!
vh
pbp

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-03-13 09:36

Du kan også tilmelde dig "Modtagerflex", hvor posten har en stående anmærkning, om hvor pakken skal afleveres, f.eks. garage, nabo eller et 3. sted

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-13 10:40

Du kan bede afsender ikke at vælge "må stilles uden for døren".

Skjulte gebyrer........hrmph.
Jeg bestilte forleden en portokode fra mobilen til et vigtigt brev, den kom sgu først i går kl. 22

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 240 point
Dato : 07-03-13 10:53

I tilfælde hvor pakken bliver stjålet og posten ikke har en modtagerkvittering, må ansvaret være hos posten. Posten kan jo ikke dokumentere den har afleveret pakken og må så blive erklæret forsvundet under postforsendelsen. Men Posten erstatter kun op til et max beløb.
I øvrigt er det så afsenderen, der skal dokumentere over for postvæsenet, at der er sendt en pakke og hvad den er værd. Altså skal man gå til afsender, hvis pakken ikke dukker op.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-13 14:15
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-03-13 22:21

Citat
Jeg har flere gange modtaget, især mindre pakker,
dvs. pakken bliver bare stillet / smidt uden for døren

Det skal du overhovedet ikke acceptere, men klage til Postdanmark over det.

Kun, hvis du selv har sagt OK for sådan en "levering", må postbudet slippe igennem med det.

Måske har postbudet ment det venligt, men det kan også være for at slippe for at tage pakken med tilbage.

Du skal tænke på, at ikke nok med at ens post let kan blive stjålet på den måde, så er det også et sikkert tegn til indbrudstyve om, at der er fri adgang til din bolig.

Jeg har været ude for det samme, og klagerne hjælper.

"Modtagerflex" fungerer ikke så godt i etagebyggeri, men udmærket i parcelhusområder.
Med mindre du i etagebyggeri kan angive, at naboen vil modtage din pakke.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 08-03-13 00:30

Tak for svaret Thyregod8.
og i andre,.... det ser ud til at være tilfredsstillende løsning med døgnposten...