/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Væsentlihedskriterier i tv-aviser
Fra : lgs
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 04-03-13 19:51

Så oplever vi det igen: På en dag, hvor verdens-, ihvertfald den europæiske, økonomien er truet af et kollaps i Cyperns økonomi (liden tue, der har potentiale til at vælte stort læs) samt andre væsentlige inden- og udenrigsnyheder, da vælger såvel DR og TV2 at have en foldboldspillende drengerøvs karantæne fra landsholdet som absolut tophistorie i nyhederne 18:30 og 19:00. Jeg vil koncentrere min galde om DR, som vi alle er tvunget til at holde kørende finansielt. Er der nogen bevægelse, der har DR´s ageren som fokus? Noget i stil med Erhardt Jacobsens korstog mod "de røde lejesvende" i DR (ikke at jeg sympatiserede med netop det korstog)?
Prøv engang på DR´s hjemmeside at finde stedet, hvor man kan frekomme med ris, ros og forslag, og du vil se, at dens udformning emmer af det uudsagte: Lad os være fri for din indblanding, og hvis du alligevel insisterer, så ku´vi ikke drømme om at svare dig.
Der er ganske vist DR´s forbrugerombudsmand Jacob Mollerup, men.........
Kan der overhovedet gøres noget??????

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 04-03-13 23:07

Det har også irriteret og undret mig, at tophistorien nu på anden dag er Bendtners spritkørsel.

Man skulle vel kunne forvente mere af DR end al det pop?

Det er ringeagt for licensbetalerne.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-03-13 23:40

Citat
Man skulle vel kunne forvente mere af DR end al det pop?

Hvornår er det blevet pop at køre spritkørsel imod færdselsretningen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 09:20

Det forventes af DR at de formidler nyheder.
At et land i EU - eller EU som sådan, er en økonomisk dødssejler er ikke nogen nyhed - det ved alle- men alle vil bare ikke indrømme det.

En landsholdsspiller kører sprit-stiv imod færdselretningen - det er en nyhed - og skal selvfølgelig ha' første prioritet.

Nu håber jeg ikke Bendtner - oveni alt det andet, har indtaget en pris snus, for så er fanden dæda neme løs.
EU har jo total forbudt snusen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 15:24

Nu når der er skrevet lidt om EU, skal vi da liiige ha' denne her med.
Nej nej nej, den handler ikke om noget så åndsvagt som krumme agurker - eller om formen på grisenes legetøj - men om transport af landmandens egne dyr - eller fru Jensens ged.

Landmænd må køre egne dyr i egne køretøjer op til 50 km.

Når man er økonomisk virksomhed og kører under 65 km, er der krav om godkendt trailer og transportdokument. Hvis man kører over 65 km er der desuden krav om kompetencebevis og autorisation.
Nu håber vi ikke at dyrene skal tranporteres 66 km.

Man skal være opmærksom på, at hvis man som privat kører over 65 km med en ged til slagter, bliver man regnet som økonomisk virksomhed. Ups fru Jensen....Tyg lidt på den.

Hvis man mangler påkrævede dokumenter er bødestørrelsen kr. 7000,- pr. stk.

Hvis man oplever at blive stoppet og ikke er enig i betjentens tolkning, skal man sige nej til at anerkende forholdet, der efterfølgende viderebehandles. Sådan, bare sig nej - og du ryger i retten. Sofus-betjent har nemlig altid ret.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 05-03-13 17:29

Tommy:
Citat
Det forventes af DR at de formidler nyheder.

helt enig - men helt uden udefra pålagte eller endda egenpålagte vigtighedskriterier? Dit argument er sgu for billigt - det tohovede gedekid i Nørre Ubberup må så også fortjene betegnelsen breaking news, hvilket vist var det eneste, der manglede i lanceringen af knægtens eksklusion - og er der ikke lige noget med, at tv-aviserne har en sportssektion?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-03-13 17:38

Citat
Kan der overhovedet gøres noget??????

Ganske enkelt... Lad være med at se nyheder i TV

Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-13 18:06

Citat
Hvornår er det blevet pop at køre spritkørsel imod færdselsretningen?

- nej, det har du selvfølgelig ret i, marken84!

Men jeg synes nu engang, at medierne fuldstændig går i selvsving over Bendtner på tredjedagen!

Sagen skal vendes og drejes, utallige "eksperter" skal udtale sig, og der indkaldes til rundbordssamtaler!

Tumpen har lavet nået rigtig skidt, og det skal omtales, men der sker andre ting i verden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 20:14

Citat
helt enig - men helt uden udefra pålagte eller endda egenpålagte vigtighedskriterier? Dit argument er sgu for billigt - det tohovede gedekid i Nørre Ubberup må så også fortjene betegnelsen breaking news, hvilket vist var det eneste, der manglede i lanceringen af knægtens eksklusion - og er der ikke lige noget med, at tv-aviserne har en sportssektion?

Nu skrev jeg det lidt ironisk. Jeg fremhævede da også, at dårlig økonomi i de lande, som er medlem af utopiklubben, EU, ikke er nogen nyhed - snarere - det er hvad man forventede.

Jeg forstår godt hvor du vil hen. Danmarx Radio og TV2's mikrofonholdere får du aldrig til at sige - eller skrive noget ufordelagtigt om EUrabien.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-03-13 21:04

Citat
Sagen skal vendes og drejes, utallige "eksperter" skal udtale sig, og der indkaldes til rundbordssamtaler!

JA - det er netop hvad der sker her også!

Sådan er det jo når man er en kendt og dyrket person, så skal man kattenrivemig være klar over at man komme i mediemøllen når man laver lort i den gentagne gange.

Det er jo ikke første gang han har gjort sig bemærket på en - skal vi sige det mildt - uheldig måde...

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 06-03-13 10:03

Tak for svaret ebg_888.