/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Ost medbragt til USA
Fra : IngeFlopTyr
Vist : 1817 gange
20 point
Dato : 03-03-13 13:49

Jeg rejser her fra DK til USA på tirsdag - må man medbringe fast, vakuumpakket ost til eget brug i sin kuffert uden at gøre rede for den medbragte ost på et dokument, man udfylder inden landing eller er det klogest at anføre indholdet af pakken i kuffeerten?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-03-13 14:17
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-03-13 14:43

Du skal opgive alle fødevarer, du har med til myndighederne, så tager de stilling til om du må tage det med ind.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 03-03-13 15:00

Det må godt nok være en god ost, siden den skal helt med til USA....

McBobo

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-13 15:07

Alt efter hvor emsige tolderne er ovre der (og de er meget emsige),tror jeg ikke du får osten med ind.

I katekismus`s link,står der at rugbrød kan indføres.Men det blev konfiskeret,da vi prøvede at sende en pakke til vores barnebarn,i Michigan.

M.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-03-13 16:33

Tror ikke mælkeprodukter kan tages ind i USA.Mener og have set det på tv.Det betyder ingenting at du skal have osten selv eller vil give den væk.
alimak

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-03-13 17:24

Hvis det er en god stænkende ost, kan det være tolderne ikke er interesseret. Mon ikke de kommer til at tage lidt indkasserede ting med hjem til sig selv?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-03-13 17:42

Det er en videnskab, sidst læste: På flyet mod New York skal du udfylde en hvid/blå formular om indførsel af fødevarer til USA.
Bemærk at USA har strenge regler vedr. fødevarer for at undgå mund– og klovsyge samt kogal-
skab. Medbring derfor hverken rugbrød, rugbrødsmel eller andet på rejsen.
http://www.fnforbundet.dk/media/61694/nystudietur_program_pdf.pdf

http://politiken.dk/turengaartil/guide/nordamerika/usa/new_york/ECE1431968/det-maa-du-ikke-glemme-inden-usa-rejsen/
5. Den hvide/blå formular

Amerikanerne er meget påpasselige med ikke at få mund- og klovsyge, kogalskab eller dets lige ind i landet. Derfor skal du også udfylde en hvid/blå formular, der skal sikre, at der ikke bliver indført ulovlige fødevarer ind i USA.

Mulig faldgrube Lad være med at tage fødevarer med til USA. Ifølge Lars Mørk kan selv en uskyldig omgang rugbrødsmel til en eksildansker i USA eller de hjemmebragte bananer og æbler, du ikke fik spist om bord, skabe problemer

Alle steder står der, at det kan findes på fødevarestyrelsens hjemmeside, men jeg finder det ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-13 23:00

Under alle omstændigheder skal du ikke undlade, at noter på formularen hvad du har med.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-03-13 07:57

Ifølge U.S. Customs and Border Protection, der står for al grænsekontrol, så kan du godt tage fast ost med ind i USA!

Link fra U.S. Customs and Border Protections website : https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/82/session/L3NpZC9xSVF5NWlrbA%3D%3D/search/1 - De må da vide det

-Cheese- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat); butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissible (USDA Animal Product Manual, Table 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth disease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.

Men HUSK at deklarere det på formularen, fordi, Failure to declare food products can result in up to $10,000 in fines and penalties.!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-13 11:42

Og det hedder >> Danish cheese << - hvis den altså er Dansk.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 04-03-13 19:48

alt skal opgives ellers kommer du til at betale med det samme. de har såmænd også gode oste derover. Samt mange DK fødevarer :)