/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Trailer til persontransport
Fra : Provsten1
Vist : 4445 gange
300 point
Dato : 03-03-13 08:04

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af, hvilke krav der stilles til trailere til jagtbrug, som må benyttes til persontransport, også omhandlende kørsel på offentlig vej !

Kan nogen hjælpe med dette spørgsmål ??

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-03-13 08:46

Hej Provst.

Mon ikke vor fælles ven kan hjælpe ? Han er jo den fødte teknikker og sikkert også kendt med myndighederne, så et godt sted at begynde, må sgu' være hos ham.
Jeg prøvede at finde noget materiale på hans "hjemmeside", men kunne ikke finde noget relevant, men kom så i tanke om et link hvorpå han optræder med billeder af sin "stridsvogn" + i tilgift andre pragtfulde billeder, bl.a. hvor han har spildt sovs? eller savl på skiorten, tager sig en lur efter en såt på Løvenholt !!
Der er også en forklaring på, hvorfor han er nægtet adgang til de fine stuer hjemme - hvem ville have en beskidt mand i gummistøvler rendende rundt i det pænt sirlige hjem - det forstår man nu !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-03-13 08:49

Undskyld Provst !

Jeg glemte linket, men her det: www.horsensjagt.dk/gallery

ØV4

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-03-13 11:02
Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-03-13 11:56

Til Smokei.

Du er bestemt ikke tabt bag nogen vogn - tak for de mange fine modeller; meen det var nu ikke lige sådan nogle jeg tænkte på !!! Derimod trailere til at hægte på trækkrogen af en firehjuls-trækker

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-03-13 13:03

Absolut ingen krav, da det er ulovligt, spørgsmålet er i kategori med, at blive valgt ind som suppelant i kredsen hos DJ, absolut ingen krav til personagen, men lige meget hvor ulovligt og knald-stupid man er, hjuler man selvfølgelig rundt begge steder, med gebisset i 45 grader i sin egen selvfede navlebeskuer rolle pyt i pande med lov og regler, ingen kvaler, de andre betaler.
Så desværre her kan der ikke hjælpes, men brug ikke Ballerøvs målepinden, " skidt være med, om det gør ondt på andre, eller det er stang-ulovligt, de skal bivise og knalde mig først, og jeg lææægger aldrig biviserne ud på hjemmesiderne, for jeg er ikke en tumbe det kan jeg heller ikke bivise
Mvh
BW

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-03-13 14:41

Ja, flot og anvendelig, men ak og nej
http://netnatur.dk/jagtpolitik/jagt/416-domt-for-jagtulykke

Så svaret er en trailer godkendt til persontransport

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-03-13 16:48

Ja, Katekismus, det er en meget alvorlig og kedelig sag, naturligvis mest for den efterlevende familie efter afdøde, men chaufføren har også fået en straf for livet, nemlig at være fundet skyldig i en anden mands død !

Mvh
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-03-13 18:31

Det undre nok ikke så mange med kendskab til Ballegården, at han bare forsætter, med at sætte andre medmennesker i samme, eller i en endnu værre situation, end den som udløste et dødsfald, når man ser hans trailer med tilkobling, og overlæs og de som sidder i den, er det kun et spørgsmål om hvornår skaden sker.
Jeg forstår ikke at hans komplet mangel på omtanke, ikke bliver fjernet fra DJ´s hjemmeside, eller der bliver taget stærkt afstand for suppleanten fra kreds 3, omgang med love og regler og ikke mindst sikkerheden for andre mennesker.

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-03-13 23:36

Anklageren påstod at det ikke var tilladt at transportere mennesker på en trailer, som oprindeligt var godkendt til godstransport.
Dommeren fulgte anklageren, og mere røg kommer der nok ikke af den brand.
Traileren var trods alt af den dobbeltakslede type - og forsynet med påløbsbremse. Nok en grund til, at den dømte slap så billigt.
Ballegaards Camp-Let var oprindeligt godkendt til noget i nærheden af 600 kg og var ikke forsynet med påløbsbremse.
Det ser ud til at Ballegaard har forstærket chassiset, men i bund og grund er Ballegaards "påhængsvogn" i bund og grund ulovlig. Med "fuld last" vejer skidtet mindst 1.400 kg - og jeg håber edermageme at han blivet knaldet - på et eller andet tidspunkt.
At transporten foregår på privat grund er ikke nogen formildende faktor.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-13 00:01

Nå, så blackede idioten mig igen igen.
Men det tager jeg som et skulderklap. Tak bb1.

Kære Provst.
Du spurgte "hvilke krav der stilles til trailere til jagtbrug, som må benyttes til persontransport, også omhandlende kørsel på offentlig vej ! "

Jeg kender et fjols - et kæmpe stort uansvarligt fjols, som har bygget en camplet om til en jagtvogn - vi snakker nu om persontranspot. Jo jo du læste rigtigt - EN CAMPLET TIL PERSONTRANSPORT.
Dvs. bygget om og bygget om - fjolset har skruet 2 bænke fast på ladet - og nu er campletten - i fjolset verden, bygget om.

En camplet må max. laste 350 kg. Men det er skam ingen hindring, fordi fjolset, som bekendt er "ingeniør" - det påstår han ihvertfald selv, har haft den store regnestok fremme og fundet frem til flg. Hvis campletten må laste 350 kg., er der jo intet til hindre for, at den nemt kan laste 8 kornfede jægere a' 125 kg stykket. Ingeniøren med regnestokken, har nemlig egenhændigt regnet ud, at 8 x 125 =1000 kg. er mindre end 350 kg. - og derfor kan jægerne med sindsro også tage deres hunde med + våben samt klirrende proviant med op i vognen

Campletten, som bliver kaldt for "jagtvognen" bliver spændt for en Volga. Hvor stor trailer må en Volga trække - altså når der ikke er bremser på traileren..? Max 500 kg. - og - er den samlede totalvægt over 750 kg. skal der trailer kørekort til.......hø hø.... ingeniøren mener ikke, det er gældende, når det er jægere der skal tranporteres ud til en plutfasan-remise

Der, hvor jeg vil hen, Provst. Lad dig endelig ikke vejlede af af ingeniøren, det fører kun til lort og lagkage.
Går man ingeniøren lidt på klingen, argumentere han. "Vis du ikke kan se det, er du ikke jæger"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-03-13 09:46

Kan du ikke se det er du ikke jæger...

Dette citat kommer fra den største blindgænger, som kalder sig jæger og en god dansk retskaffen borger, når han endnu engang brager ind i muren, i hans personlige blindgyder, der som bekendt ikke har flere udgange.

Så Provst mon ikke han vil besvare dit spørgsmål med ovenstående citat.
Det er længe siden, jeg første gang påtalte hans livsfarlige kørsel med Crampletten, og blindgængeren forsætter nu med en ny billedserie lagt ind på DJ hjemmeside, af et fuldfedt læs af bestyrelses medlemmer på udflugt.
Man kan nok ikke forlange ret meget af typen, når han i fuldt alvor også konstatere, at en kugles ballestik beregnes med efter en selvlavet lineal metode, så derfor kan man godt pege en fotograf lige ind i linsen, med sin riffelpibe
Så er jeg nok heller ikke jæger, da jeg heller ikke, kan forstå den udmeldning fra blindgænger Ballegård.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-03-13 10:47

Tillykke, Tommy med din seneste landvinding, nemlig black-listningen hos Balletumpen.

Selvsamme skvadderhoved har fyldt sin black-liste side, så den ikke kan registrere mere end 12 personer - det havde ingen hos kandu' sikkert forestillet sig, at nogen kunne være så tåbelig at udelukke så mange skribenter - hele ideen er jo væk på den måde

ØV4
Multi-X³ - til beskyttelse mod overgreb fra Bendt Ballegård Knudsen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-13 13:19

Ja Balletumpen har sprængt listen over blacklistede personer.
Til trods for hans udtalelse; "Jeg går ind for ytringsfriheden. Det er vigtigt alle får lov til at ytre sig - ellers bliver vi ikke klogere"
Og leverer selv "biviset" ....Ballefjoget er nemlig ikke blevet klogere. Han vil kun lytte til sig selv.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-03-13 13:33

Sammenkogt ret bestående af kød fra både høne og hane. Og det er netop sammenblandingen af de to, der har givet navnet til retten eftersom høne og hane er blevet slået sammen til håne. Retten er tilsat en hel del sukker, så den er ekstra sød.

Håneretten har gamle rødder. I vikingetiden blev den serveret for de hjemvendte krigere, hvis de havde sejret i kamp. Havde de tabt, måtte de i stedet gå sultne i seng og samtidig lytte til befolkningens spot og spe.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 14:34

. . . og nul sex.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-03-13 15:11

Husk at vinke, når I møder mig i denne: http://www.dba.dk/jagtvogn-den-afrikanske-dr/id-90163996/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-13 15:17

Hej Katekismus...fortæl fortæl. Det lyder spændende.

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 15:18

I kan godt opgive at få Ballegaard til at forklare noget som helst. Tilbage i luften hænger stadig ønsket om at få forklaret, hvorfor vakuum ikke kan være et tryk.
Her kan Ballegaard ikke nøjes med sætningen " hvis du ikke forstår det, er du ikke jæger" - og det sætter ham derfor i lidt af en kattepine.
Vi må nok erkende, at Ballegaards hjerne pt. kører i tomgang.

Herfra gratuleres der med blacklistningen til Kpt. Tommy. Fandeme godt gået.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-03-13 16:07

Et forsinket her fra Sandhedsvidnet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-13 16:25

Tak tak.

til mig selv.....øøøh....altså til mig, Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 17:28

Nu kan Bent gå i gang med at lære sangen: "Jeg snakker med mig selv, snakker med mig selv etc." vistnok sunget af Gitte Hæmming eller Hænning eller Henning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 17:42
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 23:19

Øh! Jeg ved ikke om denne epistel kan anvendes. Teksten er da god nok.

Efter færdselslovens § 82, stk. 5, jf. § 1, kan justitsministeren fastsætte bestemmelser om transport af farligt gods ad vej. Justitsministeriet har i medfør af bestemmelsen senest udstedt bekendtgørelse nr. 818 af 28. juni 2011 om vejtransport af farligt gods

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-03-13 23:30

Jo jo den kan godt bruges.
Fordi, kører de galt - og det uheldige skulle ske - som fx, at der går ild i jægerne, ville de brænde i ca. 8 dage....Altså, hvis de ikke er sprunget i luften forinden.

DANGER.......Handle with care.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 23:46

Befordring af personer

§ 83. Justitsministeren kan efter forhandling med transportministeren fastsætte sikkerhedsbestemmelser vedrørende befordring af personer.

§ 83 a. Campingvogn må ikke benyttes til befordring af personer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-03-13 23:50

. . . eller denne her:

Stk. 2. Passagerer må ikke medtages i et sådant antal eller være anbragt på en sådan måde, at der kan opstå fare for dem selv eller andre.

Nu bliver det squda farligt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 11:37

Sikke en masse love og regler Camplet-Bent skal sætte sig ind i. Kan han mon det - og får han fortolket dem rigtigt..?

Hvis uheldet er ude - og de 8 fede passagerer trimler ned af campletten og dribler hoppende rundt som ustyrlige badebolde - så forlanger de 8 fede måske en erstatning.... Hvordan ser forsikringen på det problem..? Og hvad med styrebrevet..mister han det..? - og evner camplet-Bent at generhverve det..?

Camplet-Bent er faktisk i større problemer end han aner.

Og nu vil jeg gøre Camplet-Bents ord til mine ved at sige: Kan du ikke se det er du ikke jæger...

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-03-13 16:25

ud fra billedmarterialet, er det formanden for jagtforeningen der kører bilen, mon der udbetales kørepenge efter stor takst?

SHV, har lige fået skænket en kop kaffe af naboens kone

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-03-13 18:37

Du lever livet farligt - kære Sandhedsvidnet. Kvinder kan ikke holde kæft.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 20:33

Citat
SHV, har lige fået skænket en kop kaffe af naboens kone
UUUUPS. Har tjekket om der står en kratlusker og lurer bag Tuja'en?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-13 13:41

Jeg har lige fået første-hånds informationer om, at Balledrengen har ikke mindre end 4 trailere stående udenfor i sin indkørsel, så han skider nok højt og flot på de velmenende advarsler, der på en venlig måde er tilgået ham - ja det er sgu' sørgerligt når flere i den bedste mening forsøger at hjælpe !!

Med medmenneskelig hilsen fra din eneste sande ven, lille Doof

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-13 19:06

Jeg har fundet ud af Ballegårds valgsprog via en fælles bekendt:

Jeg skal ikke lave noget i dag,
fordi i går lavede jeg ingenting,
og det blev jeg ikke færdig med !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-13 11:22

Indlæg fra Bent Kratlusker

Det er pålagt alle hundeejerer, at registrer deres hund i Dansk Hunderegister. Hvis det samtidig blev pålagt at hunden også skulle tipses eller øremærkes.

"Tipses"...? Er det Dansk Tipstjeneste der varetager den opgave...?
Eller er det Bent'ses sædvanlige sprogspasser-slang

Mvh.
Tommy
Held og Lotto

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-03-13 12:05

Skvadderhovedet har igen gjor(d)t noget på egen hånd - Dansk Tipstjeneste ?? Ja han lever sgu' i håbet om at kunne vinde en masse penge, således han kan købe sin egen lille mark til opdræt at agerhøns i bure, lige grydeklare til at lukke ud når "jagten" begynder !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-13 13:39

Citat
således han kan købe sin egen lille mark til opdræt at agerhøns i bure, lige grydeklare til at lukke ud når "jagten" begynder !!

Hans canonfotograf-ven, har allerede udarbejdet annoncen til Jægerbladet.

"Spar patronerne på jagten. Køb grydeklare agerhøns direkte fra udsætningsburene - og få en pose franske tips med i handlen"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-03-13 15:28

http://www.tjeksproget.dk/node/1059

SHV, har lige set den flyvende hollænde r

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-13 16:01

Det er pålagt alle hundeejerer, at registrer deres hund i Dansk Hunderegister. Hvis det samtidig blev pålagt at hunden også skulle tipses eller øremærkes.

Her ser vi endnu engang tandstillingens betydning for linkningen mellem tankevirksomhed og det sproglige udtryk.

Bent Ballegaard kan have svært ved at frembringe "tc, tch, tchi" - altså når konsonanter efterfølges af vokaler - som eks. "i".
Bent`s fremstående gebis tillader ham at udtale "te eller ti", men når der skal bruges "chi-lyde", så kokser det helt og aldeles for den stakkels Bent Ballegaard Nudsen. Enten brækker han tungen - eller også ryger gebisset ud af kæften på ham.

Måske vidste han godt hvordan en ID dims, som en chip jo er , i virkeligheden skal staves, men da han sad mutters alene ude i garagen - og forsøgte sig med ordet "chip", så gik det endnu engang rivende galt. Bagefter har han nok måtte bruge en rum tid på at rengøre tastaturet for spyt.

Måske bliver chip og chap i Bent Ballegaard Nudsens hjerne til tips og taps??

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-13 16:04

Kunne edermageme godt tænke mig at se Bent Ballegaard Nudsen stave til

Chihuahua!!!!!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-13 16:07

. . . . altså at se og høre ham stave til Chihuahua. For min skyld må det godt være på engelsk

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-03-13 17:03

Får mår jirs!!!! Hip, Hip!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-13 19:20

Balledrønet modersmål er eller engelsk Påstår han
Han har lært engelsk efter canonfotografens "bom'optar" -har han

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-03-13 19:23

Nå for hævle. Nu gik der Balledrøn i den -
Citat
Eller
Der skal stå ELLERS

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-03-13 18:13

Ja, man gruer for resultatet, når Ballehoff læser manualen til et rørmalkeanlæg.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 11-03-13 06:18

Tak for svaret Tonganeseren.

Sikken en fantasi og humor - tak for det.

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-13 15:47

Kære Provst

Idet jeg, med glæde, kvitterer for de mange POING, skal læserne lige have følgende omgang guldkorn fra vores gamle ven, Bent Ballegaard Knudsen, som på KLM`s debatside skriver følgende:

Indsendt af Bent Ballegaard. 09 March, 2013, 09:40
Per!
Fortsæt du blot med, at skrive, som du gør. Flertallet herinde er "Kloge" nok til, at forstå hvad du skriver også selvom, der måske et par slå eller stave fejl.

Mvh.
Tonganeseren

Forresten:

Når det er tørvejr plejer jeg at smide et par kg blandet foder (bl.a. majs) til råger og alliker. I dag så jeg cirka 25 råger, 8 alliker og en håndfuld skovduer i fuld gang med fourageringen, mens min hun lå foran terrassedøren - gnavende på et griseøre. Rågerne skiftedesGudhjælpemig til at holde udkig efter hunden. Fantastisk. Når en råge havde fået nok, afløste den simpelthen udkigget.

Der tages forbehold mod slå- eller stavefejl.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-13 15:51

Håber ikke at der er en meningsforstyrrende fejl i mit indlæg. Ballegaard skulle nødigt gå glip af den dybere mening.

Mvh.
Tonganeseren