/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fradrag på kilometerpenge, ved du...
Fra : Gucci1704
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 03-03-13 03:53

Hejsa

Skatteopgørelse er kommet...Jeg er også kommet...i tvivl om reglerne vedr kilometerpenge-fradraget på sit arbejde. Det er en ny situation for mig. Jeg har 79 km til min arbejdsplads ( og så er det endda kun et bijob). Man kan ikke trække de første 24 km fra, men kun de efterfølgende dvs 55 km her men... dette er jo kørsel fra HJEM til FREMMØDET på arbejdspladsen. Er den fradragsberettiget ?
Eller er det KUN kørslen FRA firmaet ud til arbejdsopgaverne ?
Har iøvrigt hørt mange snyder med kilometerpenge, da det sjældent bliver opdaget.
Dette er dog på ingen måde tanken her,- blot en konstatering.

Mvh

Gucci

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 03-03-13 04:03

PS, det drejer sig om en periode på 3 måneder, hvor jeg afløste en kollega. Og det gav den kørsel jeg spørger til,- ialt 66 dage x 55 km. = 3630 km

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-13 08:13

Som jeg læser reglerne, er det fra hjemmet til arbejdspladsen og retur igen...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-03-13 17:31

Hvor svært kan det være prøv at læse dette

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1988906