/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
partner 465 vil ikke tage gas
Fra : chrhoj
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 02-03-13 13:42

hej har en partner 465 motorsav som ikke vil tage gas ??? har prøvet følgende renset karburator luffilter osv saven starter med det samme når man så vil give gas dør den har også prøver at justere både l og h uden held nogen der har et bud på hvad der er galt ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-13 13:56

Utæt indsugning/ topstykke?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-13 14:22

Motoren skal være varm før den arbejder som den skal, min sav (også en Partner) opfører sig nogenlunde magen til hvis jeg tager chokeren fra den inden den er varm, lad motoren køre med cirka halv choker det første kvarters tid

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-03-13 16:35

Og du har tjekket, at samtlige pakninger og membraner i karburatoren er på plads og i orden? Og luftfilteret er blevet helt tørt efter rensningen?

Kommentar
Fra : chrhoj

Dato : 02-03-13 19:06

den kørte perfekt for 2 uger siden så ikke noget med choker at gøre topstykke og pakninger er ok og ja alt er samlet rigtigt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-13 19:08

Luftfilter bør gerne være lidt fugtigt af olie, hvis der ikke er almindelig papir filter på den, men derfor burde det ikke have den helt store betydning for om den vil starte/ køre ordentligt.
Går den død, når du giver gas, får den enten for lidt benzin eller den er utæt? et eller andet sted.
Men du skriver ikke om du har renset karburator, der skal altså ikke meget til, for at stoppe dyserne som vil give samme symptomer, så måske du skulle rense den og så prøve igen.
Og har den lagt i lang tid tid, siger min erfaring mig, at der dannes IR/ aflejringer i karburator og dyser, ikke meget, men sikkert nok til at en så lille maskine kan brokke sig.

Kommentar
Fra : chrhoj

Dato : 02-03-13 19:11

den er renset som jeg skrev ført om ting jeg har prøvet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-13 19:12

Og så skrev jeg mens du lagde et svar så den har virket, men prøv at rens karburator, ellers ville jeg tage den med til et havecenter, de kan fikse det på ingen tid, og sikkert hurtigere end selv bikse med det, og med en masse ærgelser til følge.