/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordringsfradrag som vikar
Fra : KilroyK
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 02-03-13 11:19

Når jeg som vikar skal opgive km-antal og antal arbejdsdage for at få befordringsfradrag er det så antal km fra hjem til selve arbejdsstedet der tæller, eller er det antal km fra hjem til vikarbureauets adresse der tæller?

Troede selv det bare var til arbejdsstedet, men når jeg er inde og ændre selvangivelsen står der vikarbureauet adresse som det sted de regner ud fra, og det er jo ret mange km når jeg bor i Vejle og vikarbureauet holder hjemme i Kbh.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-13 11:25

Det er arbejdsstedet, men det kan Skat jo ikke se, når du er vikar på en anden arbejdsplads.

De kan se, hvem der udbetaler lønnen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-03-13 13:17

Det er fra hjem til der hvor du skal møde på arbejde. Hvis du skal møde på vikarbueroet og derefter beordres til vikarstedet må vikarbueroet sørge for din transport eller betale dig kørepenge. Du kan derfor ikke trække km fra for arbejdssted til vikarsted.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 06-03-13 20:30

Antal km fra dit hjem og til arbejdsstedet - og retur