/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
For langsom
Fra : Rytterknaegten
Vist : 859 gange
300 point
Dato : 25-02-13 17:24

Hej min pc
er blevet for langsom, jeg har 3 gb ram i den.

den er vist fra 2008, så den trænger vel til en ordenrtig omgang rensning???

Nu er jeg blot ked af det måske ikke vil hjælpe på hurtigheden. Jeg slægtsforsker og har en masse liggende, og noget nervøs for at det alligevel ikke vil hjælpe på pcén.

Tror jeg har backup på det meste, men sikker er jeg ikke.

Tør jeg tage chancen, eller?? et godt råd søges.

mvh
John

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 25-02-13 17:26

Måske noget, der kan hjælpe dig her?

http://it-guiden.dk/2011/11/hold-din-computer-ren-og-frisk

:)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-13 18:10

Første starter du med at lave backup at dine dokumenter, evt. på en ekstern harddisk eller brænde en backup på en DVD eller CD. Husk også dine data fra slægtforskningen hvis de ikke ligger i dokumenter.

Og så kan du roligt gå i gang med oprydningen.
Det kan altid hjælpe at slette filer man ikke bruger, men om computeren bliver hurtigere, det kommer an på en prøve.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 25-02-13 18:35

Er din pc blevet uforklarligt langsom?
Så er det på tide med en hovedrengøring, der kan forbedre ydeevnen mærkbart.
http://www.pcworld.dk/art/224337/s-dan-f-r-du-din-pc-i-topform

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-02-13 20:09

Du skal nok tage backup .
Hvis den lige pludselig er blevet langsom kunne det godt være
at din harddisk er ved at stå af.
Prøv at slå dit virus program fra og opdatere de programmer
fra du kan opdatere..

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-02-13 22:23

Køb dog en extern harddisk hvor du så kan ligge de ting du er bange for at miste på den måde vil du have de ting 2 steder.
alan57

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-02-13 22:54

Jeg ville gerne vide hvad mere der er mere i din pc og hvad mærke den er?
Ram gør ikke en pc hurtigere

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-13 08:18

Hvis det er i opstarten den også er langsom kan det skyldes div programmer der kører med fra start
Skriv msconfig i søg Tryk på fanebladet start Fjern flueben i alle de programmer der vises der undtagen dit antivirusprogram Genstart Hvis du mangler noget du er vant til gå derind igen og slå den ellr de til igen
Suno

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 26-02-13 11:53

Har ikke meget forstand på PC men har fået råd om at gøre følgende og fik meget mere ledig plsds.

Find ikonet denne-computer og klik på det.
Højreklik på harddiskdrev HDD (c:)
Højreklik på egenskaber.
Så kommer lagkagen med visning af nuværende ledig plads.
Sæt flueben i komprimer drev spar diskplads.
Sæt flueben i indekser dit drev så det søger hurtigere.

Slutnigen godkender du for neden med OK.

Det hele kan bgodt tage en rum tid men du får meget mere plads og din PC bliver meget hurtigere.
Mvh. Kai. Hold øje en gang imellem med om du har plads nok.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-02-13 16:32

AVG pc tuneup er et godt middel til at holde din pc i topform. findes så vidt jeg ved både i gratisversion og pro.

Kommentar
Fra : amc

Dato : 28-02-13 09:02
Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 02-03-13 10:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-13 11:50

velbekomme