/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bauknecht opvaskemaskine
Fra : boje1904
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 25-02-13 16:22

Jeg er den lykkelige ejer af en Bauknecht opvaskemaskine, som er begyndt at give nye oplevelser. Den er begyndt at give 9 hurtige blink:
F9 - 9x blinken- Pause-9x blinken
Ständiger Wasserzulauf (Permanent vandforsyning)
Model: GSF-5481

Er der nogle som har erfaring med hvad der kan give denne fejl. Er det fordi den ikke kan lukke for vandet eller er der en anden fejl???? Erfaring søges.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-13 16:31

Det lyder som om den ikke lukker for vandet.
Kører afløbspumpen samtidig.

Det kan så være vandhøjde kontakten som ikke får besked elle er defekt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-02-13 16:35

Der kan være snavs i magnetventilen i tilløbet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-02-13 17:37

Citat
Fejlkoder til Bauknecht Opvaskemaskine:

F0 = Sensor-fejl
F1 = NTC-fejl
F2 = lækage-fejl
F3 = Fejl på opvarmningssystem

F4 = Udtømningsfejl

F5 = Spulearme blokeret
F6 = Intet vand (Chek tappested/vandhane)
F7 = Flowmeter-fejl (Flowmeter chekker hvor meget vand der komme i maskinen)

F8 = Niveaufejl

F9 = Påfyldningsfejl (Lukker for meget vand ind)

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlkoder/Bauknecht.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-02-13 17:39

Tyder på at Eyvind er inde på noget af det rigtige.

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 25-02-13 18:58

Tak for svaret Eyvind. Jeg har rengjort de forskellige ventiler og dimser. Renset alle slange og kar med sæbe. Nu kører den igen, så den får lige en omgang officiel rens.
Tusind TAK for hjælpen med at lokaliserer området for fejlen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-13 19:00

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-02-13 19:06

skulle vel egentlig ha´været 5 *

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-13 19:12

3 er nok - det var jo ikke mig der skilte den ad og rensede.