/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
DLS 2
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 1236 gange
100 point
Dato : 24-02-13 11:04

DLS
Fra : bb1 Vist : 54 gange
100 point
Dato : 23-02-13 22:44
--------------------------------------------------------------------------------
http://youtu.be/u4aFYnq4wRU

Ualmindeligt dårligt jægerhåndværk udført, at en flok medlemmer af Dansk Land og Strandjagt forening.

De var ikke just heldige i første omgang disse rævejægere, men mon det har noget med forenings-tilhøret at gøre ?
Én positiv ting kunne man sige, at de fik ræven, som var død næsten øjeblikkeligt efter hundene havde haft fat i den, og det var jo netop formålet med jagten !
Balledoof har helt glemt, at han afholdt en rævejagt på Løvenholt for nogle år siden, hvor man anskød en ræv og ikke havde nogen hund til at fange/affange dyret, fordi deres hunde kun er støvlepudsere og ikke gangbare fuldgyldige alsidige jagthunde, som er opdrættede af folk der ikke kender de rigtige avlslinier !!
Det var iøvrigt også den jagt hvor man hverken brugte jagthorn eller anden form for kommunikation, men hvor en vis hertug gik og skød op i luften i stedet - var det noget med Akademisk Jagtklub ??

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 11:25

Hvorfor skal spørgsmålet pludselig dreje sig om noget helt andet end
Citat
Ualmindeligt dårligt jægerhåndværk udført, at en flok medlemmer af Dansk Land og Strandjagt forening.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-13 11:45

Citat
Hvorfor skal spørgsmålet pludselig dreje sig om noget helt andet end

Det er jo almindeligt brugt,af drevne debattører.Såsom politikere.....og Kandu`ere.

I stedet for svar,kommer man med et modspørgsmål. Øjenvidnet4,har også lært fidusen.
Men han er jo også en gammel ræv......har ialtfald,een bag øret.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 11:52

Citat
Det er jo almindeligt brugt,af drevne debattører.Såsom politikere
Og lige så træls at høre på.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-02-13 11:54

Nemlig, Mosebaek - rigtigt set

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-02-13 12:39

Kære alle

Tilbage i 2009 var der blevet skudt efter en ræv, som foregik under ledelse af BB1.

Nå nu mener Knudsen jeg er blevet skør, men det kan de ærede læsere selv bedømme, her er en lille snas eller appetitvækker om i vil og så et link hvor hele beretningen om rævejagt på Løvenholt
Citat
Nu skulle det gå stærkt, for
Ballegaard havde en ide om hvor den var løbet hen. Så vi prøvede at få
samling – der blev skudt i luften og råbt. At et skud så måske ikke er det
bedste signal – vi var jo på jagt! – det er en anden sag. Mads brummede
noget, da Ballegaard havde brugt hans Tungstenspatroner til signalskud..

TRD

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-02-13 13:07
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-13 13:22

Ind i mellem skulle man tro. at der er nogen som er smidt ud af en jagtforening, og at ingen andre vil have dem som medlem. Velkommen til Kandu hvor der absolut er plads til alle slags.
Hilsen fra en af slagsene.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-02-13 13:35

En anden sjov ting ved det Ballegaardske link, er, at Ballegaard i sin iver over at stille DLS i dårligt lys, overser han - pgr.a af sin manglende hjernekapacitet, at han stiller alle Danmarks jægere i dårligt lys - altså såfremt der havde været en "sag"

Kig på filmen igen. Det er tydeligt at Mikkel bliver ramt. 1 hund farer afsted og i løbet af "no time" er Mikkel befriet for sine lidelse.
Sådan drives rævejagt på fornemste vis i tilfælde af en anskydning.

Nu viser det sig, at på det Ballegaardske jagtrevir - Løvenholdt, foregår rævejagterne nok ikke helt efter jægerbogen.

Man er ret fristet til at citere det gamle ordsprog; "Tyv tror, hver mand stjæler"

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 14:22

Ikke engang en prægtig håndfuld af X- mænd, som måske en lille enkelt gang, kan gå til kanterne, hvad angår Bent Ballegård Knudsen fra Løvenholt´s bedrifter, kan slå den virkelige Bent Ballegård`s jagtmoral´ske fremturen.

Her er der tale om eminent hundearbejde, imellem de ud-sættende hunde og en apporterende hund som bevare ro, ved skud afgivelserne. Samarbejdet imellem gravhundene og hetzhunden er glimrende, og den påskudte ræv, bliver fanget af med samme hastighed, som en løve vil gøre det med en lille gazelle.
Bent Ballegård Knudsen, du reklamere med dit hundevid og alle andre fantastiske jagtlige fortrin, og dine "Four More Tears", at vi skal lægge navn til dig er dybt beklageligt i DJ, og ikke mindst dine ulovligheder, og komplet mangel på adfærd.

En rigtig god reklame for DLS gravjagt form, og ikke mindst deres hundearbejde i Højer, det er hvad jeg får ud af din ufattelige dumhed omkring jagtudøvelsen i denne filmsekvens, du bør give et læs tyske kvajebajere fra Crampletten, når du mødes med Clubben næste gang endnu et mega drop fra Gødeungen fra Løvenholdddt.

Mvh
BW
MULTI_X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-02-13 14:34

Problemet er nok, at jagten på Ballehoff`s lejede jagt er en form for "syntetisk" jagt, hvor man skyder til fjernstyrede modeller etc. .
Når man engang imellem overgår til rigtig jagt, så bommer Ballehoff. Han skrev engang til en af mine gode venner, at han "den pågældende dag havde brugt 23 patroner - uden at ramme noget som helst".
Ballehoff er et pjattehovede, og netop optagelserne fra Højer viser, at han nok ikke har tænkt over, hvad der muligvis kan ske på en normal rævejagt.
Skytternes placeringer er lige efter bogen.
Første ræv forender i knaldene - og den anden ræv bliver ramt. Hele tre hunde sendes afsted - deriblandt en potent rubanker, og ræven aflives på ganske kort tid.

Jeg husker også en episode, hvor Ballehoff skød en ræv på 300 meters afstand. Det pralede han længe med, men at skyde til en ræv på 300 meteres afstand - er direkte galmandsværk - og her er Ballehoff let at placere.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 17:02

Bent Ballegård Knudsen, hvori ligger det dårlige jægerhåndværk, for at bruge din egen u-behjælpsomme formulering af dit indlæg, må vi få en forklaring skvat nisse????

BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-02-13 17:54

Som BW skriver det, er det viste klip et fremragende eksempel på godt håndværk. Glimrenede hundearbejde.
Jeg har "nærlæst" filmklippet, og jeg har faktisk intet at klandre ræveholdet for. OK! Skuddene til ræv nummer 2 kunne have været mere præcise, men skudvinklen var i orden - og da man efterfølgende kunne sætte et fremragende hundehold ind - så er den ged squda barberet, som man siger på Fillipinerne.
Den kritik som nogen har rejst i Ballehoff`s ynkelige tråd stammer fra medmennsker, som ikke har en hujende forstand på virkelig jagt.

At Bent Ballehoff lægger det glimrende klip ind sammen med kritik, er et udtryk for hans enestående dumhed og uvidenhed.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-02-13 18:09

Derimod var en flok medlemmer af Danmarks Jægerforbund for nogle år siden på rævejagt i Midtjylland. Her lod de en flok uegnede møghunde flænse løs i en stadig levende ræv,mens jægerne grinende stod og betragtede sceneriet. Føj for den lede.

Det viste filmklip er en rigtig god reklame for Dansk Land og Strandjagt og foreningens medlemmer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-02-13 18:16

Man kan godt blive lidt trist over ikke mere at eje en rubanker. Jeg er smadderglad for min münsterländer , fordi den er spændende at arbejde med. Men rubankeren i klippet gør et fint stykke arbejde. Dejlige hunde - alle tre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 18:17

Bent Ballegård Knudsen er jagtens værste fjende, dum som et vådt råddent bræt og selvfixceret, som kun en enfoldig bonderøv fra Løsning, de gammel hellige kan være, undskyld til andre bonderøve og hellige, valgt ind på det aller yderste Mowsuppelant mandat og som soler sig i sit eget selvfede lånte fedt, og mere tykpandet en, en kasteret rød tyr af landracen med hjernehindebetændelse, fidel og sleskene til-deles savlende, når han kan se egen fordel heraf, og snakken falder på Bajutterne muligheder, og Phillipiner pigernes ypperligheder, komplet udvidende omkring jagt moral, og almen omgang med andre mennesker, hvad skal DJ og jagten med sådan en skabning, jeg spør´g bare.
Gøgeungen sidder selvglad, som en anden jubelidiot og tilsviner jagten og dens udøvere til, her på disse sider, hvor han den feje skid, nægter os andre muligheden for, at modbevise hans løgnagtige påstande og væsen i hans monolog tråde.
Tag nu gebisset i den anden hånd og gå på pension mand, du er en skamplet på jægerstanden, jagten + dit menneskesyn eller mangel på samme. Du er ikke mandfolk nok til, at fordømme andre din pjalte frøns.

BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-02-13 18:36

Der er bestemt ikke noget at angribe de sønderjyske jægere for ! Vi fik også en fremragende demonstration af godt hundearbejde - sådan skal det gøres !!
At løgneren og pjalten Bent Ballegaard Knudsen skal angribe filmklippet, fortæller kun hans manglende viden om natur og jagt - og han repræsenterer den største jagtforening i Danmark ! Det er en flov omgang igen at skulle konstatere hans totale mangel på kompetance - man mangler ord !!

Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-02-13 18:36

Da den stedlige jagforening forespurgte, om de måtte lægge rævejagten ind over mit revir, blev jeg inviteret på en større jagt i Nordsjælland.
Mit revir var det sidste som skulle drives af, og pludselig stak Mikkel af mod naboreviret. Der blev afgivet bagskud og Mikkel skreg, mens den slæbte sig op på en lille forhøjning og smuttede ned i en kunstgrav.
Jeg insisterede på at få ræven gravet ud, men det ville man ikke, fordi der snart skulle spises gule ærter i klubhuset - 8 -900 meter fra vores skel.
Selskabet forlod såten - og jeg fik gravet ud og aflivet ræven - med hjælp fra en behjertet medjæger. Jeg deltog i øvrigt ikke i spisningen.
Men sådan er der jo så meget.
Om der var medbragt egnede hunde? Næh! Da jagten blev blæst an, rodede 5 spaniels rundt i en stor bunke, fordi en tumpet jæger havde medbragt en tæve i løbetid. Amatører hele banden.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 18:40

Og det gik i selvsving, endnu engang.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-02-13 18:56

Citat
valgt ind på det aller yderste Mowsuppelant mandat og som soler sig i sit eget selvfede lånte fedt,
Atter et fantastisk citat.
Jeg vil snarlig skimme alle indlæg igennem for "skide go'e citater" - og der er mange.

"Mowsuppelant"

Længe leve Mowsuppen...

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-02-13 19:03

Lider profilen "mig selv" af samme uheldbredlige kuppelkatar som hans makker, tamged dræber og bajut Balladegaard.

Eller er det en af bajuttens mange profile,r som ikke er afsløret endnu..?

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 19:20

Bon àppetit en svaggående vagtelbenssuppe, kogt over en dårlig fond af påskudt tamged i hegnnnnnnnnnnnnn, a´la Dirch Passer, udsat for riffelkanonade af Bent Ballelås Von Finkenstein på under 42 meter,

Finale
BW

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 19:33

Citat
a´la Dirch Passer, udsat for riffelkanonade af Bent Ballelås Von Finkenstein

Og vad har det SÅ med jagt at gøre?

Citat
Lider profilen "mig selv" af samme uheldbredlige kuppelkatar som hans makker, tamged dræber og bajut Balladegaard.

Syntes ikke du eller andre skal blande mig ind i en jagt, da det er hobby jeg IKKE og aldrig kommer til at udøver, men den med snot i kuplen, kan du mOske have ret i, jeg har trods ikke påstået andet, og gør mig ikke ligefrem til herre over andre, om jeg er kammerat med hvem og hvad, kommer slet ikke jer ved = i er jo et lukket SAMFUND for jer selv (ikke mig-selv) - herinde.
Selv madopskrifter skal under jagt, men jer om det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 19:33

Glemte lige, håber i hygger jer.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 19:35

Nu har Bajutten lige så meget profil som en 30 % kuglerund skoleost uden kommen, men ja, der er meget store forfaldne sammenfald imellem de de to lunteløse blindgængere, så Jule Mandens Kandu er nok genopstanden, måske som et påskelam med diarre´ , vi snupper en ostehaps og venter på Mæh Sælf´s udflåd, eller måske mere korrekt osteløbe

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-02-13 19:49

Mig self, det er sgu 10-4 at du mener at vi er nogle kløjse sammensætninger, men at du har mere snot i hjernekisten, end tænkende fedt, som alle X har rigeligt af, kan vi ej gøre for vel!, så du bliver behandlet herefter, altså ikke som en non fungerende grønstsag på en brakmark, a la´Ballegård, men som ee´n der trænger til lidt vejledning, inden for jagt og den ultimative suppekunst, altså med behørig respekt herinde, lidt som et vildledt vagtel fra Bottrup, som skal tilbage til den rette vej

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-02-13 08:45

http://www.youtube.com/watch?v=bNtxbc0z0R4

Så kloge X hoveder sådan så det ud fra en anden jagt samme sted, stadig skud for tæt på hunden og hele to forbiere....

Fortsæt I blot med, at forsvare en Det fortæller meget mere om Jer og DLS end om mig!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-02-13 08:54

Tomben er så klog så klog.

Han ved dog ikke, at en hver kunstgrav, har en kedel.

Hvordan han vil grave en kunstgrav ud, som er lavet af betonrør. Det kræver hvis en forklaring.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-02-13 09:01

Balledoofs sidste "kanonade" i sin egen tråd om den sønderjyske rævejagt:

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 25-02-13 02:11
--------------------------------------------------------------------------------
Dig selv X´er hyggeligt at høre fra dig. Du aner da ikke om jeg har anmeldt det....

Jeg har sendt det ud her og i flere andre fora og reaktionerne har været den samme:
Dårligt jæger håndværk og dårlige hunde.

For resten, så er der sendt et girokort til din ven. Den gik ikke med, at snyde sig ind, men hvad du betalte vel også kun fordi du så jeg stod i døren.

Der er sgu' ingen fare for at han anmelder noget som helst, da han i forvejen har et lidt anstrengt forhold til ordensmagten - det ville jeg så sandelig også have med det synderegister !!
Misundelsen lyser jo ud af ham, da han aldrig får en hund der tilnærmelsesvis kommer op på siden af det prima arbejde de filmede hunde har. Iøvrigt kunne det være morsomt at få en forklaring på, hvori det dårlige håndværk består - men det nok for meget at forlange fra forfatterens side ???

Der var da fri entre til det cirkus du henviser til, lille Doof, jeg betalte da heller ikke noget - iøvrigt stod du ikke i døren da jeg kom, vi så dig slet ikke - var du der eller er det kun indbildning og løgnehistorier - igen ??

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-02-13 09:17

Klovnen Balledoof skrev: at en hver kunstgrav, har en kedel.

I de kunstgrave Ballen har på sit LEJEDE revir, er kedlen en el-kedel Der kan han så afprøve, ikke sin egen hund, men andres i, om de er "strømsikre" med henblik på hans heftige brug af strømhalsbånd !!
Sluttelig et lille forståelsesspørgsmål: Det kræver hvis en forklaring. Hvis forklaring mener du ?

Jeg overvejer i øjeblikket en anmeldelse for brug af tvangsmidler over for dyr - jeg tror sgu' jeg dét !

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-02-13 09:26

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-02-13 09:56

Bent Ballegaard Knudsen.

Du er en idiot.

Du ved måske ikke, at en kedel altid skal kunne nås ved at fjerne den betonplade som danner loft i kedlen.

Hold da helt kæft, hvor du er dum.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-02-13 09:57

Balle er "hvis" ikke for klog...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 25-02-13 10:02

Det hele må sku da vel være iscenesat af samtlige jægere på kandu.Det kan vel ikke være alvorligt noget af det der bliver skrevet.En stor vittighed forhåbentligt.
Hilsen Sigfrid.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-02-13 10:10

Han har vel et par gamle blå tønder og en gang udtjente fælder til at stå på låget af kedelen, hvor andre smider jord på.

I må ikke invitere Balleprinsen på en Kedeljagt, sidste gang købte han alle elkedeler hos Elgiganten på klods, for ligesom at have nok med til skyde efter, gad vide hvad en DNA test af Gøgeungen ville vise

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-02-13 10:17

Citat
Det kan vel ikke være alvorligt noget af det der bliver skrevet.En stor vittighed forhåbentligt.

Man får da tilført nogle nye sprogblomster.Dem vil jeg da benytte mig af for eftertiden,når jeg skal føre mig frem i selskabslivet,ude i den store vide verden.

M.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-13 10:18

Citat
Det hele må sku da vel være iscenesat af samtlige jægere på kandu.Det kan vel ikke være alvorligt noget af det der bliver skrevet.En stor vittighed forhåbentligt.
Hilsen Sigfrid.
Det er bare Balle der har glemt at indtage sin medicin.....analt

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-02-13 10:36

Det er bare Balle der har glemt at indtage sin medicin.....analt

Ballegård har røv i begge ender, så indtagningsportalen for medicinen, kan være underordnet her, noget med faktorens orden er også ligegyldige

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-02-13 10:36

Hvorfor faen skal det hele være så surt ??

Tak til Ballegård for dine skriverier - du aner ikke, hvor morsomt det er at være X'ere

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-02-13 18:40

Jamen Gud i Himlen da. Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Er det ikke normalt at man kortlægger en kunstgrav???????? Kommer en gravhund i problemer, skal man da for pokker vide hvordan rørene ligger. Enhver seriøs gravjæger (altså ikke de nekrofile) har vel også en lyttestok, så man i givet fald kan finde frem til stedet, hvor gravhunden befinder sig, hvis noget er faldet sammen etc. . .

Men Ballegaard og Co plejer måske bare i fuldskab at smide nogle rør ned i en udgravning - for derefter at glemme alt om hvordan skidtet ligger.

Det kan godt være at vi har det skide skægt med Ballrgaard tumlen rundt, men hvis nu en ung jæger vælger at stole på de ting Ballegaard nævner, så er det jo katastrofalt. Den slags kalder man negativ indlæring.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-02-13 19:08

Fjolset Ballegaard skrev Gudhjælpemig følgende:

"Hvordan han vil grave en kunstgrav ud, som er lavet af betonrør. Det kræver hvis en forklaring"

Man tror det er løgn.

Man bruger rør uden muffer - "ingeniør" Ballehoff. Og over samlingerne lægger man syrefast svært plastfolie.

Men sådan gør man nok ikke i Midtjylland!!

Vor Herre bevare os for den slags amatører.

Med hovedrystende hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-02-13 20:20

https://www.youtube.com/watch?v=lVSv1kvFYiA&list=UUFEvOnh9e7LnMWCI0owG2Kw&index=44

En af Ballegaards nære venner...Hæ Hæ Hæ Hæ, har smidt en jagtfilm på you tube.
Afspil denne amatørfilm som omhandler amatørrævejægere på rævejagt når det er værst.
Gudskelov sprang mikkel ikke.

1 min og 12 sek. stod "jægerne" og ventede på mikkel - det var hvad tålmodigheden rakte til...
Så fik en "jæger" uro i knæene og begyndte at gå rundt......så skulle en bøsse knækkes - og låses igen. - Så kom der ellers gang i snakken.

Skal ses med lyd på.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-02-13 20:41

Hvordan pokker er de står i forhold til hinanden? Amatører.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-02-13 20:43

Interviewteknik i verdensklasse - hvis man med "Verden" mener 10 m2 i Bording. Ham Hæ må da have besvær md at få bøssen smækket til skulderen - med det madskab han render rundt med.

Liggende skydning med riffel må være en umulighed.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-02-13 23:06

Citat
Liggende skydning med riffel må være en umulighed
Faren for en næsestyver er alvorligt tilstede.

Nu har jeg godt nok ikke set billeder af hr. Hæ, her på det sidste - men, har du lagt mærke til, om han går rundt med en braktud..?
Hvis han gør, så skyldes det overdreven liggende skydning.

Hvilket igen får mig til at tænke på en vippe. Forestil dig, Hæ ligger på maven, et barn sidder i hvælvingen på tyrenakken - og et barn på benene - og vupti, vippen er en realitet.....gyng...gang

Mvh.
Tommy

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-02-13 07:41

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-02-13 09:45

Mange tak for poingene

Mvh.
Tommy.