/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad tjener de på det?
Fra : PeterTheisen
Vist : 617 gange
10 point
Dato : 24-02-13 10:22

Hvis man lovligt køber en pistol til 2-4.000 kr., kan den så sælges til tre-fire gange så meget (dog ikke noget, jeg har tænkt mig i praksis, men jeg undrer mig tit over historierne i medierne om ulovligt våbensalg)?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-02-13 10:23

Men hvordan vil du så forklare dig, når den dukker op i forbindelse med kriminalitet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-13 10:33

Hvad har prisen med sagen at gøre....

Du kan hverken købe eller sælge våben UDEN tilladelse

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-02-13 10:40

Jeg vil bare vide, hvor stor fortjeneste for de illegale våbensælgere er. Kan I fortælle mig det?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 24-02-13 10:43

Jo man kan både købe og sælge uden tilladelse. Det er bare strafbart.

Hvis der skal tjenes penge på illegal våbenhandel ,skal de stjæles eller smugles ind i landet.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-02-13 10:47

Hvorfor skal de stjæles eller smugles ind i landet, før man kan tjene på dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-13 10:50

Fordi LOVEN kommer i vejen

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-02-13 11:00

Så man kan altså ikke bare købe en lovlig 9mm til 3.000 kr. og så forvente at sælge den til nogen til 10-12.000 kr.?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-02-13 11:19

Tak for svaret transor.