/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor er det lovligt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 607 gange
10 point
Dato : 23-02-13 11:49

Hvorfor er det lovligt bare at køre over grænsen til Tyskland, fylde bilen og anhængeren med varer som alkohol, slik og madvarer og så køre tilbage til Danmark igen? Er der en grænse for, hvor meget man må tage over grænsen pr. dag?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-13 12:16

Citat
Er der en grænse for, hvor meget man må tage over grænsen pr. dag?

Nææ,.. du kan bare proppe alle de køretøjer du har, plus familie og venners,
-- tilbage til Danmark og videre-sælge det du ikke selv kan bruge
det er der rigtig mange der gør.

det er bla. én af årsagerne til det går a' røven til med Dansk økonomi,

tænk engang hvilken fantastisk økonomi Danmark ville have,
hvis alle Danskere kun købte Danske produkter.

moms,. og skattekasser ville bugne af overskud....

men det er Danskerne for dumme og snæversynet til at se,
her gælder BLÅ bloks motto,.... 'enhver er sin egen lykkes smed'
træd alle andre længere ned i sølet, og sørg for dig selv.....

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 23-02-13 12:24

EA_HS siger
Citat
tænk engang hvilken fantastisk økonomi Danmark ville have,
hvis alle Danskere kun købte Danske produkter.

..og Tyskere tyske produkter - forlæng selv listen og forestil dig så, hvor vi da ville være -
derudover er der mig bekendt den begrænsning, at der må indføres til "eget forbrug".

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-13 12:32

Citat
derudover er der mig bekendt den begrænsning, at der må indføres til "eget forbrug".

er det sandt,....

det får man ikke indtryk af hvis man er i området, og ser hvad der bliver læsset ombord,
især de 'flittige' indvandrebutikker er tit på besøg hos 'venner' i Flensborg.

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 20 point
Dato : 23-02-13 12:39

Fordi de politikerklovner fik Danmark ind i EU, desuden er der noget der er meget værre nemlig at vi danskere er holdt op med at købe danske vare, fordi vi nu er verdensborger, vi er sku blevet ynkelig uden nogen form for moral overhovedet og det er det samme med fabrikker kan de spare lidt penge ved at flytte deres fabrikker til bla: Kina og andre steder så gør de det.
Sådanne mennesker skulle sku have taget deres Danske pas og opholdtilladelse med det samme, vi skal betale skatter til dette samfund det er derfor vi kan have gratis sygehuse læge og alle de andre ting vi nyder godt af.
Også selvom vi har en regering der føre så sort politik at ikke engang V-K og DF ture gøre det da de sad i 10 år.
A-SF har taget røven på alle deres vælger og derfor skal SF og A ud slettes som arbejderpartier plus toppen af begge partier skulle aldrig nogen sinde komme til at arbejde indenfor politik af nogen art heller ikke i EU-FN og NATO, de skal være person non grante, eller hvad det nu hedder.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-02-13 12:45

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-13 12:58

Ja der er en grænse for hvor meget du må tage med over grænsen, det er varer som tobak, spiritus, vin og øl og andre varer som der forhøjede såkaldte punkt afgifter på at der begænsning på, så det skal være til eget forbrug og det er dig selv som skal overbevise en eventuel tolder om at det du har på traileren er til eget forbrug, kender i ikke reglerne så læs her:
http://www.forbrugereuropa.dk/Rejser/Koeb-af-varer-paa-rejsen/Varer-koebt-inden-for-EU
vi lever ikke i et ideelt samfund endnu EU beskytter egne varer og lægger told på varer som kommer fra en ikke EU land, væk med alle toldgrænser og køb og sælg varer på tværs over alle grænser,
Danmark er et eksport land, hvor ville vi være hvis indbyggerne i de lande som vi handler med kun ville købe varer som de selv producerer?
Køb dansk holder ikke en meter, det er vist kun gamle beton kommunister som stadig synger med på den linje, vi skal naturligvis købe udenlandske varer lige som udlændingerne køber de varer vi producerer

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-13 13:10

Citat
Køb dansk holder ikke en meter,

dét er der vist delte meninger om,...
Danmark kan udmærket klare sig selv, det har vi gjort før industrialiseringen,
og det kan vi også gøre igen,

(det ligger måske ikke så fjernt ude i fremtiden)

http://www.nyidanmark.dk/bibliotek/publikationer/rapporter/2007/indfoedsretsproeve_laeremateriale/html/chapter01.htm

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-02-13 13:13

det er bare at dele landet op i 5.5 mill jordlodder
værsgo venner, så kan i klare jer selv,....... glæder mig allerede,.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-02-13 13:57

selv tak PeterTheisen.
Jo det holder o.v.n.
Men vi kan da godt vendte til vi er på højde med Grækenland eller værre, vi kan jo købe de vare der faktisk er lavet i Danmark husk på at de fleste ting jo er lavet i udlandet, desuden skal vi stoppe alt ulandshjælp disse penge skal så bruges til danskerne, jeg har ikke noget imod at hjælpe fattige lande, men vi skal sku da først hjælpe os selv og når vi så er kommet op at stå kan vi så gå igang igen.
Jeg har et kæmpe problem med at hjælpe bla: i Africa hvor der er for lidt mad, de ved jo godt hvor meget mad der er og til hvor mange, men man stopper jo ikke med at få børn vel?
Hvis sådan noget skete i gamle dage tog man et møde om problemet og drugnede de børn der ellers ville sulte ihjel det var der fornuft i.
Idag kommer verden til hjælp, samtidig med at vi gør alt hvad vi kan for at folk skal blive ældre og ældre mennesket er det dummeste dyr på denne jord.
alan57