/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
laptoppen kan ikke åbne online sider
Fra : elsecharm
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 22-02-13 17:25

Min søns nye laptop vil pludselig ikke åbne websider.
Vi har wireless internet og det fungerer fint, andre laptops er online uden problemer.
Computeren viser at den er connected - jeg har lige checket det og den er god nok... den viser også at der er rigtig god dækning.
Når vi prøver at åbne browseren sker der intet - den vil ikke åbne noget der har med internettet at gøre.. hverken Facebook, youtube, Minecraft eller andet.
Den viser at den loader hvis vi prøver at åbne en side, men der sker intet.

Hjææælp, hvad kan vi gøre (husk lige at jeg er totalt ikkecomputerkyndig).

Hilsen Else og Storm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-02-13 17:35

Det er måske ikke computeren men routeren som spærrer.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 22-02-13 17:43

er det muligt routeren spærrer når såvel jeg som min anden søn fint går online med vores laptops?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-13 19:00

Start med at prøve med et dropkabel direkte til routeren. Lad os høre om den så kommer på nettet.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 22-02-13 19:19

transor - jeg har lige tilsluttet kablet fra vores stationære pc (går ud fra det er et dropkabel) - det gør desværre ingen forskel , stadig ingen kontakt.
Den viser på netværk siden at den er forbundet via kablet .

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 22-02-13 21:06

jeg glemte lige at sige at styresystemet er windows 8 - måske den oplysning gør en forskel.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-02-13 06:57

explore er muligvis sat til at køre offline, prøv at sætte den til online

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 23-02-13 07:39

Han bruger oftest google chrome og jeg har forsoegt at aabne begge browsere...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-02-13 07:50

så kan du prøve med en systemgendanelse, til før problemet var der

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 23-02-13 11:04

edison - ja, det ville jeg også gerne. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor det skal gøres (er bosat i Belgien og computersproget er flamsk). Tager computeren tilbage til hvor vi har købt den for 1 md siden og håber de kan løse problemet . Evt ved at afinstallere styresystemet og geninstallere det... jeg ved det sgi ikke :/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-13 11:27

Det er mulig at også den Engelske udgave også er med på computeren.
Start med at klikke på de 2 fine blomster (skrivebord)
Nu er du på det gamle skrivebord, og nede til højre ved uret står der to eller tre bogstaver som indikerer sprogversion (hos mig kan der stå DAN eller ENG)
Klik på bogstaverne og du får måske mulighed for at vælge ENG for Engelsk.

Så er det muligt at vi kan guide dig lidt.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 23-02-13 12:07

Hej,
måske skal der indtastes password fra routeren?

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 23-02-13 15:52

jeg lukker spørgsmålet.. har bragt computeren tilbage til butikken og eftersom de ikke kunne løse problemet bliver den nu sendt til deres værksted.
Tak for hjælpen :)

Annuller spørgsmålet
Fra : elsecharm

Dato : 23-02-13 15:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål - tja, det fortrykte svar er vel ligeså godt som andre - derfor lukkes spørgsmålet.