/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på galopkringle
Fra : alka
Vist : 878 gange
200 point
Dato : 22-02-13 10:52

Hvor meget hestekød, skal der i en galopkringle?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-13 11:30

Hvor stærkt skal den galopere?

Måske kan du nøjes med lidt tarok-kort i stedet, Tarok var jo rigtig hurtig

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 22-02-13 11:31

90% hestekød 1% vand 1% mel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-13 11:59

Husk nu hestebremsere, hvis det pludseligt går for hurtigt.

Cirkeline

90+1+1 = 92, hvad med de sidste 8?

Citat
90% hestekød 1% vand 1% mel

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 22-02-13 12:02

De sidste 8 er de der mystiske ting man aldrig ved hvad er. Blandt anndet heste bremser

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 22-02-13 12:28

Der skal slet ikke hest i.
Her er opskriften.

Ingredienser: 500 g. hvedemel
1 tsk. salt
50 g. sukker
12 g. bagepulver
125 g. smør eller margarine
2 dl. mælk
2 æg
50 g. rosiner

Men vil man ha` hest i, så put en halv gyngehest i.

Go` wek fra Jens.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 14:12

Der skal lige dele benmel, kød og bønner.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 14:23
Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-02-13 15:04

Hva' fan' katekismus, ska' der IKKE hest i? Kød er jo mange ting!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-02-13 15:22

Hestevin (uden h i vin) er heller ikke ukendt.

For omkring 30 år siden var der en stor vinskandale i Frankrig, de havde blandet heste-og/eller okseblod i billige vine, det gav vinen en behagelig rundhed, og så kunne den sælges som grand cru-vine (Chateau vrinsk?).

Som Spies sagde, dårlig omtale er bedre end inge omtale, og nu kan det da være, vi kan finde hest i supermarkedets køddisk, endda under eget navn.

På torvet i Helsingør lå der, da jeg var knægt, flere slagtere, en af dem havde et hestehoved som skilt udenfor, hest smager fint, men lidt sødligt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 15:32

Prøver igen så: benmel, heste kød og hestebønner er en vigtige ingredienser i en galopkringle

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-02-13 15:58

Hvordan gik det egentlig med den bager, som solgte vandkringler, hvor det senere viste sig at være galopkringler?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-13 12:21

Mystisk. Der er ti svar her, men der ud over, har jeg fået 42 mail - som svar, men de kan ikke ses her?????

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-02-13 12:50

>alka

Kandu er gud, og som man siger på engelsk "God moves in mysterious ways"

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 23-02-13 13:27

Tak for svaret vagnr. Hurtigt og præcist svar - hej fra alka

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-02-13 18:55

Selv tak, alka.