/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Langsom Mac, efter reinstallation.
Fra : kartoffel88
Vist : 623 gange
47 point
Dato : 22-02-13 08:43

Hejsa.
Min kærestes Mac er abstrakt langsom. Jeg har reinstallering det hele og så kører den fint indtil hun installerede sin printer.
Nu har hun afinstalleret printeren men computeren er stadigvæk langsom.

Nogen ideer til hvad det kan være?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 47 point
Dato : 22-02-13 17:54

Jeg har selv en meget langsom Mac og er blevet rådet til at udskifte den gamle harddisk med en ny SSD disk, som skulle være væsentlig hurtigere end den gamle disk. Det er ikke gjort endnu, så jeg har ingen personlig erfaring med det, men bare lyttet til andre kloge hoveder

Har I forresten installeret den rigtige printerdriver?

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 22-02-13 21:40

Der mangler en del oplysninger for at kunne udtale sig kvalificeret. Du skriver blot at det er en Mac!
Bærbar/stationær?
Årgang?
Model?
Version af OS X?
Der er masser af grunde til at computere kan blive langsomme. På en Mac kan du have et nok så friskt system, hvis brugerkontoen er belastet med en masse skrammel, opsamlet gennem et årti. Og naturligvis spiller hardware en rolle, men det er lidt sværere at gøre noget ved.
Mao: hvis din gamle Volvo er langsom, så begynd med at pille murstenene ud af bagagerummet...
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-02-13 04:44

Mås ke kan du have glæde af dette: http://www.macbay.dk/4044495

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 26-02-13 15:48

Tak for svaret pifo.