/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Slibning af runde bordben
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 1612 gange
100 point
Dato : 06-06-03 21:15

Hej.

Vi har lige købt et meget billigt bord men vil gerne slibe det ned.
Bordbenene er bare et problem: De er runde med drejede kugler ca.på midten.
Hvordan sliber man dem ned hurtigt men pænt?

mvh. Linda

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-03 21:20

Skær noget slibepapir ud i strimler ca. 2cm bredt. Træk det på tværs/skrå over benet, ligesom når du tørrer dig på ryggen.
Emesen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 01:11

emesen´s forslag er godt nok, dog vil jeg som håndværker lige påpege, at 2cm strimler er for småt, kanten på sådanne strimler er meget skarpe og man kan derfor meget nemt komme til at skære ind i træet......det bedste vil være stykker på omkring 5cm i bredden, de er nemmere at styre og de er meget nemmere at pudse kuglerne med.......

hilsen Melander