/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Sommerhusudlejning
Fra : karin42
Vist : 947 gange
100 point
Dato : 20-02-13 16:23

Kan man fortryde et lejemål der er indgået nu , men først skal benyttes i uge 32. Hvad er der af rettigheder for mig .? Der er betalt depositum .

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 20-02-13 16:49

Jeg er sikker på du kan få dine penge tilbage. Jeg mener først lejemålet binder 14 dage før ibrugtagningen. Prøv at gå ind på firmaets hjemmeside, der står reglerne for fortrydelse.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-02-13 17:00

Det står der normalt noget om i kontrakten

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-13 17:17

Hvis du har lejet fra et kendt sommerhusudlejnings firma, så kan du godt, du skal bare vide at du skal betale et mindre beløb for administration. Så ring til dem og sig de ikke kan benytte sommerhuset og at du gerne vil have dine penge tilbage. Mere er der ikke i det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-13 19:47

Dert kommer jo helt an på vilkårene i den aftale du har indgået med udlejer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-13 20:48

Hvis det er hos en kendt udlejer, så er kontrakterne ens. Jeg har lejet så mange sommerhuse og har sammenlignet kontrakterne. Jeg har også undersøgt om jeg kunne aflyse et lejemål og det kunne jeg sagtens mod at betale et administrations gebyr.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 20-02-13 20:52

Tak for svaret granner01. Så håber jeg at det lykkes. ..... Godaften.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-13 21:39

Selvfølgelig lykkes det.