/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Gadgets / ur / kalender
Fra : Handy-mand
Vist : 369 gange
20 point
Dato : 19-02-13 13:52

Jeg har haft Gadets, ur og kalender, men har fået renset min PC, og kan ikke få ur og kalender mere. Hvad kan jeg gøre eller et helt andet ur / kalender som små ikoner på skærmen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-13 18:44

Windows Sidepanel og gadgets (oversigt)
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Windows-Sidebar-and-gadgets-overview

+ lidt Info fra Kandu
Kom godt i gang
http://www.kandu.dk/faq.aspx#26

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-02-13 09:29

H/klik et tomt sted på skrivebordet,
vælg (faneblad) Gadget
H/klik på ønskede Gadget (fx Ur - Kalender) og tilføj = færdig.

virker i Win 7 (mindst)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-13 10:05

Sådan åbnes sidepanelet

Åbn Windows Sidepanel ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer,
klikke på Tilbehør og derefter klikke på Windows Sidepanel.

Hvis sidepanelet skal kunne ses hele tiden, skal du indstille det, så det ikke skjules bag andre vinduer. Sidepanelet har en fast bredde.

Sådan undgår du, at vinduer skjuler sidepanelet

Fordi sidepanelet kræver plads, virker denne indstilling bedst, hvis du anvender en stor skærm, en bredformatsskærm eller flere skærme.

Åbn Egenskaber for Windows Sidepanel ved at klikke på knappen Start,
klikke på Alle programmer, klikke på Tilbehør og derefter klikke på Windows Sidepane.

Marker feltet Sidepanelvinduet skal altid være øverst.

Klik på OK.

Tilføj gadgets
Klik på plustegnet (+) øverst i sidepanelet for at åbne Gadgetgalleriet.
Dobbeltklik på en gadget for at føje den til sidepanelet.

Fjern gadgets
Højreklik på den pågældende gadget, og klik derefter på Luk gadget.

Kilde:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Windows-Sidebar-and-gadgets-overview

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-13 10:18

Og til Win 7

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Desktop-gadgets-frequently-asked-questions

Hvordan fungerer gadgets?
Hvilke gadgets indgår i Windows 7?
Hvordan fjerner jeg en gadget?
Hvordan tilføjer og fjerner jeg gadgets fra skrivebordet?
Kan jeg bruge de gadgets, der blev udviklet til en 32-bit version af Windows på en 64-bit version af Windows?

Annuller spørgsmålet
Fra : Handy-mand

Dato : 21-02-13 16:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål