/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kræft i lymfekirtler
Fra : pabloj
Vist : 886 gange
300 point
Dato : 17-02-13 13:22

Min hund har fået kræft i lymfekirtlerne.
Er der nogle der har været ude for det samme.
Jeg har været inde på diverse fora om hunde, men jeg ville gerne høre om forløbet fra start og hvordan det udvikler sig.
Jeg får svar på kirtelprøven i morgen, men ifølge dyrlægen er det 99 % sikkert.
I øjeblikket er det afføringen der er problemer med.
Det er kedeligt, han er kun 4 år.

Jes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-13 13:28

Citat
Det er kedeligt, han er kun 4 år.
ja det er kedelig for dig og frygtelig for hunden hvis du vælger at lade den gennemgå diverse pinefulde behandlinger.
Min forrige hund blev kun 5 år, selvfølgelig kom han til dyrlæge men pinen blev ikke trukket ud, lad hunden aflive inden den bliver alt for syg, hvis du lader den behandle så er det for at fornøje dig selv og ikke for at gøre noget godt for hunden

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 17-02-13 14:10

Ja, han skal også aflives, det drejer sig sandsynligvis kun om dage.
Han er rimelig frisk, han leger da endnu.
Det er mere hvordan forløbet er, eller hvor hurtigt det går.

Jes

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-02-13 14:28

Citat
Det er mere hvordan forløbet er, eller hvor hurtigt det går.

Det er du jo selv herre over...

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 17-02-13 15:28

Citat
Det er du jo selv herre over...

- lidt for smart bemærkning -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-13 15:44

Dyrlæger kan heldigvis også tage fejl. Jeg kender til en hund der på det nærmeste blev dødsdømt på stedet, pga lymfekræft, men blodprøverne viste det var borelia, så en stor dosis pencillin, og hunden blev rask igen..

Jeg håber og x fingre for din hund

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-02-13 17:10

Hej pabloj.
Det er en kedelig situation for dig og din hund, jeg håber du har en god og troværdig dyrlæge, som ikke prøver at trække det for længe ud. Du skal forlange stor sikkerhed for det han vil prøve hjælper, hunden skal ikke ”bruges som forsøgsdyr”, og den må ikke lid. Så hellere få en værdig afgang, så det er dig det gør ondt på i starten.
Jeg håber det bedste for dig og din hund.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 17-02-13 17:40

Min ene hun fik konstateret en kræftsvulst i kæbeleddet. Det var en meget aggressiv type kræft. Det blev konstateret om onsdagen og vi aftalte med dyrlægen at han fjernede en del af svulsten og at vi fik ham hjem om torsdagen. Samtidig aftalte vi med dyrlægen at vi ville bruge weekenden til at sige farvel og komme mandag og få ham aflivet. Han nåede lige at blive 8 år. Og jeg savner ham stadig.

Så jeg ved hvordan du har det, det er ens bedste og mest loyale ven man mister. Og kors hvor gør det ondt.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-02-13 23:54

granner01 det er lige meget hvor mange gange man må gå den tunge vej og skulle sige farvel til sin venner, det bliver aldrig lettere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-02-13 00:03

Jeg ved det, jeg har haft 3 hunde, 2 er aflivet p.g.a. kræft og den sidste døde en naturlig død.

Og det er så sørgeligt at gå til dyrlægen og få aflivet sin hund, men jeg ville ønske at vi kunne gøre det samme med mennesker som vi kan med dyr, give dem en værdig afslutning uden lidelse.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-02-13 00:05

Citat
- lidt for smart bemærkning -

Absolut ikke nej - jeg har selv måttet gå til dyrlæge med 2 hunde gennem tiden - så derfor ved jeg - der er ingen andre end dig selv som kan afgøre skæbnen for det stakkels dyr selvom det er forbistret svært at sige det sidste farvel...

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-02-13 00:14

Jeg ventede at der var en, der havde været i samme kedelige situation, der kunne fortælle om det.
I øjeblikket er han som han plejer, bortset fra han har lidt tynd mave.

Jeg kan til nogle af ovennævnte kommentarer svare, at jeg altid har fået mine hunde aflivet, inden de begyndte at lide.

Jes

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 18-02-13 10:51

Tak for svaret granner01.
Jeg har nu fået vished for at det er lymfekræft.
Dyrlægen fortalte sådan nogenlunde hvordan det ville udarte sig.
Tak sil de andre kommentarer også.

Jes