/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Grænsen for kontantbeløb
Fra : PeterTheisen
Vist : 600 gange
10 point
Dato : 17-02-13 08:36

Hvad hedder grænsen for kontantbeløb, som bliver indsat i banken, hvor banken er forpligtet til at oplyse til SKAT?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 10 point
Dato : 17-02-13 11:40

Der findes ingen grænse - det kommer jo helt an på dit erhverv om det virker "mistænkeligt"

Citat
Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme forbyder kontante betalinger på over 100.000 kr. ved salg af varer.

https://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Erhvervsjura/Sider/Betalingsmidler.aspx

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 17-02-13 12:06

Tak for svaret refi.