/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV og HD optager
Fra : kj
Vist : 887 gange
200 point
Dato : 15-02-13 10:08

Har nyt TV, har tilsluttet det til HD optager med medfølgende kabel med scartkabel. Jeg kan se de film der er optaget tidligere på HD optageren, men når jeg prøver at optage er der bare sort skærm, hvorfor.
Det gamle TV var analog med TRIAX digitalbox og kortlæser.
Det nye er TV er med indbygget DVB-T modtager

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-02-13 10:49

du kan ikke optage digitalt signal på en analog optager,

prøv med denne box
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

eller denne hvis du bruger antenne
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

der findes også en til satelit

det virker fint på mit anlæg
men hvis du vil se det optagne på andet medie, skal det muligvis konverteres
fx i format factory
http://www.filehippo.com/download_format_factory/

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-02-13 11:38

EA_HS Jeg har en DVB-T modtagerbox, som jeg jo brugte til mit analoge TV, det er en Triax T-HD 405 VA . Den må jeg så hale frem fra gemmerne igen. Hvis du kunne skrive om hvordan du har forbundet HD optager-box-TV. Så ville du spare mig for forsøg (og tid)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-02-13 14:05

Citat
Hvis du kunne skrive om hvordan du har forbundet HD optager-box-TV. Så ville du spare mig for forsøg (og tid)

det er ret simpelt på mit anlæg, (stofa fibernet)
et HDMI kabel fra box til TV,
+ antennekabel ind i box,.. og videre over i TV,
desuden tilkoblet en USB harddisk (med strømforsyning) som optagelserne gemmes på,
en USB pen kan bruges, men en normal film fylder ca 3 - 5 GB,..

under linket finder du en PDF fil som indeholder en manual vist nok på Engelsk,

ellers er der en DK her,. :
http://ebookbrowse.com/denver-dmb-113ci-english-danish-swedish-german-pdf-d208749591

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-13 09:20

Her bagsiden af Triax boks
http://peecee.dk/upload/view/401786/full

Kilde: Manualen

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-02-13 15:10

Citat
Her bagsiden af Triax boks

...
Her er bagsiden af Denver box,
Og forsiden
Og ovenfra
Og nedefra
Og fra siderne
Og af fjernbetjeningen

Ikke nok med,… der er også samtlige informationer / guider, mm. på Dansk,
det hele er naturligvis rigt illustreret med forklaring og billeder
af både for, bag, top, bund .. fra siderne, og fjernbetjeningen,
det hele ligger i PDF filen fra første link :
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

hvis du ikke kan finde ud af at downloade PDF filen,.. så ’giv lyd fra dig’

Citat
Opsætning af apparatet
- Placér apparatet på en plan, fast og stabil overflade. Undlad at placere apparatet på et
gulvtæppe.
- Undlad at placere produktet ovenpå en anden elektronisk enhed, som f.eks. en forstærker,
da dette kan forårsage overophedning.
- Undlad at placere genstande oven påapparatet (f.eks. CD'er eller ugeblade).
Tilstrækkelig ventilation
- Placér apparatet på et sted, hvor der er tilstrækkeligt med plads omkring det, således at der
ikke opstår overophedning. Sørg for, at der er mindst 10 cm frirum på apparatets over- og
bagside samt mindst 5 cm frirum på begge sider, således at der ikke opstår fare for
overophedning.
- Undlad at blokere apparatets ventilationsåbninger med genstande som f.eks. aviser, duge,
gardiner etc.
Undlad at udsætte apparatet for høje temperaturer, fugt, væske og støv
- Udsæt ikke apparatet for dryp eller stænk.
- Placér ikke beholdere, der indeholder væsker (som f.eks. vaser) ovenpå apparatet.
- Undlad at placere andre potentielt skadelige genstande ovenpå produktet (f.eks. en
beholder, der indeholder væske, eller et tændt stearinlys).
- Undlad at placere nogen form for åben ild, som f.eks. tændte stearinlys, ovenpå apparatet.
- Dette apparat er fremstillet med henblik på anvendelse i en tempereret klimazone. Apparatet
bør ikke anvendes i tropiske klimazoner.
DANISH
Tilslutning til lysnettet
- Tag stikket til netledningen ud af stikkontakten, hvis du ikke skal anvende apparatet i
længere tid.
- Hvis netledningen beskadiges, bør den udskiftes af producenten eller en kvalificeret
servicereparatør, således at der ikke opstår farlige situationer.
- Dette apparat skal tilsluttes en strømkilde på 240V ~ 50Hz.
- Der skal være nem adgang tilden stikkontakt, apparatet er tilsluttet.
Introduktion
Tillykke med dit nye produkt fra DENVER. Med et produkt fra DENVERkan du altid være
sikker på, at du har fået et produkt af høj standard og fra en førende producent. Alle produkter,
som forhandles af DENVER, er fremstillet efter de højeste standarder for ydelse og sikkerhed,
og alle vore produkter sælges med en omfattende 1års garanti.
Oversigt over apparatetg
Slankt design
MPEG-2, MPEG-4 (H.264) dekodning
USB2.0 til opdatering af software, musik- og billedfiler samt optagelse
Understøtter LCN (Logisk kanalnummer)
Børnesikring
Favoritlister
Timer
Understøtter EPG/TXT/SUBTITLE
Digital lyd gennem den COAXIALE udgang (S/PDIF)
PVR ready
DANISH
Indhold
1. Opsætning af STB'en.........................................................................................................6
1.1 Frontpanelet ...................................................................................................................6
1.2 Bagpanelet .....................................................................................................................6
1.3 Tilslutninger ....................................................................................................................7
1.3.1 Tilslutning til kabelsignaler ................................................................................................... 8
1.3.2 Tilslutning til TV ................................................................................................................... 8
1.3.3 Tilslutning til digital audio-forstærker ................................................................................... 8
2. Infrarød fjernbetjening.......................................................................................................9
2.1 Fjernbetjeningen ............................................................................................................9
3. Grundlæggende funktioner.............................................................................................10
3.1 Førstegangsopsætning ................................................................................................10
3.2 Indstilling af lydstyrke og Mute, lyd fra .........................................................................10
3.3 Omskifter for TV/RADIO...............................................................................................10
3.4 Skift kanal.....................................................................................................................10
3.5 Programlisten ...............................................................................................................10
3.6 Visning af oplysninger om programmerne ...................................................................10
3.7 Sidst sete kanal............................................................................................................10
3.8 Omskifter for Audio (lydspor) og L/R, højre/ venstre kanal .......................................... 11
3.9 Elektronisk program guide (EPG) ................................................................................ 11
3.10 Tekst-TV ....................................................................................................................... 11
3.11 Undertekster............................................................................................................... 11
3.12 REC, optagelse .......................................................................................................... 11
3.13 Timeshift..................................................................................................................... 11
4. Opsætning ........................................................................................................................12
4.1 Auto search, automatisk kanalsøgning ......................................................................12
4.2 Manual search, manuel kanalsøgning .......................................................................12
4.3 Channel Filter, kanalfilter............................................................................................12
4.4 LCN, logisk kanalnummer ..........................................................................................12
4.5 Active Antenna, aktiv antenne....................................................................................12
5. Kanaler ..............................................................................................................................13
5.1 Channel Manager, kanalmanager ..............................................................................13
5.2 Favorite List, favoritliste .............................................................................................13
6. Opsætning af præferencer ..............................................................................................13
H S I N A D
6.1 OSD Language, OSD sprog.......................................................................................13
6.2 Preferred Subtitle, sprog til undertekster ...................................................................13
6.3 Hard Hearing, hørehæmmede ...................................................................................13
6.4 Preferred Audio, lydspor.............................................................................................13
6.5 Multimedia ..................................................................................................................14
6.6 PVR Config, konfiguration af video-optager...............................................................14
7. Opsætning af systemet ...................................................................................................15
7.1 Timerfunktioner ............................................................................................................15
7.2 Child Lock, børnesikring ..............................................................................................15
7.3 Date Time, dato & tid ...................................................................................................15
7.4 Common Interface .......................................................................................................15
7.5 Factory Reset, standardindstillinger.............................................................................16
7.6 Upgrade .......................................................................................................................16
7.7 Version .........................................................................................................................16
7.8 Auto Standby................................................................................................................16
8. AV Indstillinger .................................................................................................................16
8.1 Contrast, kontrast.........................................................................................................16
8.2 Brightness, lysstyrke ....................................................................................................16
8.3 Saturation, mætning.....................................................................................................16
8.4 HUE, farvetone.............................................................................................................17
8.5 SPDIF...........................................................................................................................17
8.6 Aspect Ratio, aspektrate..............................................................................................17
8.7 Video Output, udgangsformat ......................................................................................17
8.8 Video Resolution, opløsning ........................................................................................17
8.9 HDMI Color Space, farveområde .................................................................................17
8.10 HDMI Deep Color, farvedybde ...................................................................................17
9. Spil.....................................................................................................................................17
10. Multimedier .....................................................................................................................17
10.1 VIDEO ........................................................................................................................17
10.1.1 Video filoversigt............................................................................................................... 17
10.1.2 Afspilning af video ......................................................................................................... 18
10.2 MUSIK........................................................................................................................18
10.3 FOTO .........................................................................................................................19
10.3.1 Foto filoversigt............................................................................................................... 19
10.3.2 Afspilning af foto ........................................................................................................... 19
10.3.3 Foto miniatureoversigt................................................................................................... 20
10.4 NATIVE32 SPIL..........................................................................................................20
10.5 OPTAGEMANAGER ..................................................................................................21
H S I N A D
10.5.1 Optagelsefiloversigt...................................................................................................... 21
10.6 DISK MANAGER .......................................................................................................21
10.6.1 Oversigten Disk Manager.............................................................................................. 21
10.6.2 Move/Copy, flyt/ kopier.................................................................................................. 21
10.7 E-Bog .........................................................................................................................21
10.7.1 E-Bogslæser ................................................................................................................. 21
11. Opgradering....................................................................................................................22
11.1 Opgradering via USB .................................................................................................22
12. Fejlfinding .......................................................................................................................23
DANISH
1. Opsætning af STB'en
1.1 Frontpanelet
1 :Tænder modtageren eller stiller den på standby
2 CH+: Kanal op
3CH-: Kanal ned
4 On/off: Indikatoren lyser rødt under Standby og grønt, når modtageren er tændt
5 IR :Modtager signalet fra fjernbetjeningen
1.2 Bagpanelet
1. RF OUT
Forbindes til et TV.
2. RF IN
Tilsluttes kabelsignalet.
3. HDMI
Forbindes til HDMI-terminalen på dit TV.
H S I N A D
4. TV SCART
Via denne terminal kan du tilslutte en video-optager til modtageren ved hjælp af et
SCART-kabel. Videosignalet sendes nu gennem modtageren til dit TV.
5. SCART VCR
Her kan tilsluttes en ekstern videoenhed.
6. S/PDIF
Udgang for digitalt audio signal
7.CI
I denne terminal indsættes Common Interface modul og kort til dekodning af
betalingsprogrammer
8. USB
Anvendes ved afspilning af medier og video
USB harddisk til anvendelse med videofunktion
Vær opmærksom på, at vi anbefaler anvendelse af en ekstern harddisk med EGEN
strømforsyning til brug med dette produkt. Dermed sikrer du, at der altid er tilstrækkeligt med
strøm til, at alt kan køre gnidningsfrit.
Der findes mange harddiske i handelen, som ikke har egen strømforsyning, men vores
erfaring siger, at de kræver for meget strøm til at kunne fungere stabilt. Den MAKSIMALE
strømtilførsel til en harddisk uden egen strømforsyning vil være 500 mAh. Hvis disken kræver
mere end dette, kan den svigte, når der optages på den.
9. Netledning
1.3 Tilslutninger
Bemærk: Sluk for strømmen til alle enheder, inden du forbinder denne STB til andre
enheder.
DANISH
1.3.1 Tilslutning til kabelsignaler
Hvis du vil modtage kabel-TV, skal kabelsignalet forbindes til terminalen CABLE IN på
modtagerens bagpanel.
1.3.2 Tilslutning til TV
1. Forbind scart terminalen på modtagerens bagpanel til scart terminalen på dit TV.
Forbind HDMI terminalen på modtagerens bagpanel til HDMI terminalen på dit TV.
1.3.3 Tilslutning til digital audio-forstærker
Forbind den OPTISKE terminal på modtagerens bagpanel til den tilsvarende terminal på den
digitale audio-forstærker.
DANISH
2. Infrarød fjernbetjening
2.1 Fjernbetjeningen
1.ASTANDBYaT?nder modtageren fra standby
2.ARECALLaG?r tilbage til foreg?ende menu eller program.
3.AAUDIOaOmskifter for audio signalkilde samt venstre/ h?jre
kanal
4.AMUTEaSl?r lyden midlertidigt fra
5.ATV/RADIOaOmskifter for TV/RADIO
6.AFAVa?bner listen med kanaler / favoritlisten
7.ATXTaTekst-TV
8.AEPGa?bner EPG, Elektronisk Program Guide
9.AINFOaViser oplysninger om programmerne
10.ASUBaUndertekster
11.AMENUa?bner hovedmenuen
12.ACH+/-aKanal op/ ned
13.ARETURN/EXITaLukker menuen eller menupunktet
14.AVOL?/¯aJusterer lydstyrken
15.A / / / & OKaFlytter cursor rundt i menuen samt
bekr?fter et valg
16.APAGE UP&DOWNaSide op & side ned
17.A0 - 9aNumeriske knapper
18.ARECaStarter en optagelse
19.ADTV/VCRaSkifter mellem DTV og VCR
20.AUSBa?bner menuen USB
21.APLAY/PAUSEaAfspil/ pause
22.ASTOPaAfbryder afspilning af USB-mediet
23.AREPEATaValg af gentagefunktion
24.APREV & NEXTaAfspil foreg?ende eller n?ste fra USB-mediet
25.AREV & FWDaHurtigt frem eller tilbage under afspilning fra USB-medie
26.AFARVEKNAPPERaAnvendes til navigation mellem siderne i Tekst-TV.
DANISH
3. Grundlæggende funktioner
3.1 Førstegangsopsætning
Under førstegangsopsætningentages stilling til nogle
vigtige indstillinger.
Du kan vælge OSD Language (OSD sprog), Country
(land), Time Zone (tidszone), Active Antenna (aktiv
antenne) og LCN (logisk kanalnummer) fra denne menu,
når opsætning af modtageren er gennemført. Vælg
“Start Search” for at søge efter kanaler.
3.2 Indstilling af lydstyrke og Mute, lyd fra
1. Tryk på knappen “vol+/-” for at justere lydstyrken under normal afspilning. Volumenbjælken
vises oven i billedet.
2. Tryk på knappen “MUTE”, hvis du midlertidigt vil slå lyden fra. Tryk igen på knappen
“MUTE”, når du vil vende tilbage til normal afspilning.
3.3 Omskifter for TV/RADIO
Tryk på knappen “TV/RADIO” for at skifte mellem programmerne, når programmet vises
på fuld skærm.
3.4 Skift kanal
1. Tryk på knappen “CH+/-”, hvis du vil gå frem eller tilbage til næste kanal på listen.
2. Tryk på de numeriske knapper, hvis du vil gå direkte til en bestemt kanal.
3.5 Programlisten
1. Tryk på knappen “ENTER” for at skifte til visning af programlisten. Tryk på pil “VENSTRE/
HØJRE” for at vælge en anden programgruppe; tryk på pil “OP/ NED” for at vælge kanal.
2. Hvis du har markeret et eller flere programmer som favoritter, skal du blot trykke på
knappen “FAV” for at åbne listen med favoritprogrammer.
3.6 Visning af oplysninger om programmerne
Tryk på knappen “INFO”, hvis du under normal afspilning af en station vil se oplysninger
om de programmer, der vises på andre stationer.
3.7 Sidst sete kanal
Tryk på knappen “RECALL” under visning på fuld skærm, hvis du vil gå tilbage til den
H S I N A D
sidst sete kanal.
3.8 Omskifter for Audio (lydspor) og L/R, højre/ venstre kanal
Tryk på knappen “AUDIO”, hvis du vil ændre sproget på lydsporet for det aktuelle program og
skifte mellem “stereo” “left” “right” (stereo venstre kanal højre kanal).
3.9 Elektronisk program guide (EPG)
1. Du kan trykke på knappen “EPG” på fjernbetjeningen for at åbne den elektroniske program
guide og se yderligere oplysninger om de programmer, der vises.
2. Tryk på farveknapperne for at vælge detaljerede oplysninger om det aktuelle program.
3.10Tekst-TV
Tryk på knappen “TXT” på fjernbetjeningen, hvis du vil åbne Tekst-TV.
3.11 Undertekster
Tryk på knappen SUBTITLE på fjernbetjeningen, hvis du vil åbne menuen Subtitle, hvor du
kan slå undertekster til eller fra samt vælge sprog.
3.12 REC, optagelse
Tryk på knappen “REC” for at optage det aktuelle program. Du kan trykke på knappen “info”,
hvis du vil se de aktuelle optageoplysninger.
Tryk på knappen “stop”, når du vil afbryde optagelsen og vende tilbage til normal visning af
TV-program.
3.13 Timeshift
1) Tryk på knappen Pause i fuldskærmsmodus, hvis du vil aktivere timeshift.
2)
3) I timeshift tilstand bliver Play/pause ikonet kun vist I få sekunder, herefter forsvinder det.
Hvis du vil se status, venligst tryk INFO knappen.
Med timeshift kan du anvende funktionerne AFSPIL/ PAUSE/ Hurtigt fremad/ Hurtigt
tilbage.

4. Opsætning
Indtast koden (0000) første gang, du åbner menuen 'Installation', opsætning.
4.1 Auto search, automatisk kanalsøgning
Autosøgningen gennemsøger alle frekvenser og finder alle programmer, der er
tilgængelige ud fra dit landevalg.
4.2 Manual search, manuel kanalsøgning
Manuel søgning kan anvendes, hvis du ved nøjagtigt, hvilken frekvens du vil søge efter.
4.3 Channel Filter, kanalfilter
Brug filteret til at angive, om du vil søge efter alle kanaler, eller kun kanaler, der ikke er
krypteret.
4.4 LCN, logisk kanalnummer
Med LCN kan du sortere kanalerne efter de kanalnumre, de er udstyret med.
4.5 Active Antenna, aktiv antenne
Her kan du slå “Aktiv antenne” til eller fra.
DANISH
5. Kanaler
5.1 Channel Manager, kanalmanager
På siden Channel manager kan du slette, flytte, låse og omdøbe kanaler.
5.2 Favorite List, favoritliste
1. Se tegningen herunder. Findes via “Main menu -> Channel -> Favorite list”
2. Her kan du oprette en favoritliste.
6. Opsætning af præferencer
6.1 OSD Language, OSD sprog
Her kan du vælge sprog til OSD displayet.
6.2 Preferred Subtitle, sprog til undertekster
Her kan du indsætte et første- og andetvalg for foretrukne sprog til undertekster.
6.3 Hard Hearing, hørehæmmede
Her kan du slå “hearing impaired”, hjælp til hørehæmmede, til eller fra.
6.4 Preferred Audio, lydspor
Her kan du indsætte et første- og andetvalg for foretrukne sprog til lydspor.
DANISH
6.5 Multimedia
Her foretages indstillinger for medie-afspilning.
6.6 PVR Config, konfiguration af video-optager
Menuen indeholder seks punkter, som vist herunder?
1!PVR File Format, filformat?
Vælg en af mulighederne, TS/PS.
2!File Size, filstørrelse?
Vælg en af mulighederne, 4G/3G/2G/1G. Valget har indflydelse på filstørrelsen for
optagelsen.
3!Timeshift?
Vælg en af mulighederne, AUTO/OFF/ PAUSE. Hvis du vælger AUTO, udføres timeshift
automatisk i baggrunden. Hvis du vælger OFF, er funktionen, timeshift slået fra. Hvis
du vælger PAUSE, udføres timeshift manuelt og går i gang, når der trykkes på knappen
Pause.
4!Timeshift Length, bufferlængde?
Vælg en af mulighederne AUTO/30min/1h/2h for at angive, hvor stor en buffer timeshift
skal anvende.
5!Timeshift to Record, optagelse?
Vælg en af mulighederne ON/OFF.
DANISH
7. Opsætning af systemet
7.1 Timerfunktioner
Modtageren understøtter op til 10 timer-handlinger. Opsætning af timer:
Date?Her angives datoen for timer-handlingen
Program Name?Her angives den kanal, timer-handlingen vedrører
Start time?Her angives, hvornår timer-handlingen skal starte
End time?Her angives, hvornår timer-handlingen skal slutte. Anvendes i Recorder Type
Duration?Her angives varigheden for timer-handlingen. Anvendes i Recorder Type
Mode?Her angives udførelsesfrekvensen for timer-handlingen. Frekvensen kan være en
af følgende?
Once - timer-handlingen udføres én gang.
Daily - timer-handlingen udføres en gang dagligt på det angivne tidspunkt.
Weekly - timer-handlingen udføres en gang pr. uge på det angivne tidspunkt.
Monthly- timer-handlingen udføres en gang pr. måned på det angivne tidspunkt.
7.2 Child Lock, børnesikring
Her kan du slå låsesystemet til eller fra samt indsætte en rating for børnesikringen fra 0
til 18.
7.3 Date Time, dato & tid
Hvis du har indstillet “Time Mode” til “Auto”, kan du redigere punkterne “Time Zone” og
“DST”. Hvis du har valgt indstillingen “Manual”, vil disse punkter være slået fra.
Hvis du har indstillet “Time Mode” til “Manual”, kan du redigere punkterne “Date” og
“Time”. Hvis du har valgt indstillingen “Auto”, vil disse punkter være slået fra.
7.4 Common Interface
Oplysninger om common interface.
DANISH
7.5 Factory Reset, standardindstillinger
Hvis du vælger at gennemføre denne handling, vil modtagerens oprindelige
standardindstillinger blive gendannet. Systemet beder dig indtaste koden “0000”; før
standardindstillingerne kan gendannes.
7.6 Upgrade
Opgradering af software.
7.7 Version
Information om modtagerens versionsnummer.
7.8 Auto Standby
Modtageren går automatisk på standby, hvis der ingen aktivitet har været i 3 timer.
8. AV Indstillinger
I denne menu kan du foretage indstillinger for visning på TV-skærmen, som vist
herunder.
8.1 Contrast, kontrast
Kontrasten kan indstilles fra 0 til 24.
8.2 Brightness, lysstyrke
Lysstyrken kan indstilles fra 0 til 24.
8.3 Saturation, mætning
Farvemætningen kan indstilles fra 0 til 24.
H S I N A D
8.4 HUE, farvetone
Farvetonen kan indstilles fra -30 til 30.
8.5 SPDIF
Her vælges indstilling for AVC – Mute, PCM og Bitstream.
8.6 Aspect Ratio, aspektrate
Aspektraten kan indstilles til 16: 9, 4: 3PanScan, 4: 3LetterBox eller 16?9 PanScan.
8.7 Video Output, udgangsformat
Video Output kan indstilles til RGB eller CVBS.
8.8 Video Resolution, opløsning
Video-opløsning kan indstilles til 480p_60,480i_30, 576p_50, 576i_25, 720p-60, 720p_50,
1080i_30, 1080i_25, 1080p_60 eller 1080p_50.
8.9 HDMI Color Space, farveområde
HDMI farveområde kan indstilles til YCbCr 4:4:4, xvColor, RGB eller YCbCr 4:2:2.
8.10 HDMI Deep Color, farvedybde
HDMI farvedybde kan indstilles til 12 Bit, 8 Bit eller 10 Bit.
9. Spil
Modtageren tilbyder 4 spil, nemlig Box Man, Tetris, Hit Rat og Go Bang.
10. Multimedier
10.1 VIDEO
10.1.1 Video filoversigt
Understøttede filformater er MPG, AVI, VOB, DAT, ASF, MKV, WMV, TS og QT.

10.1.2 Afspilning af video
Knap Handling
KNAP_PREV
Afbryder afspilning af den aktuelle videofil og går tilbage til
foregående fil på listen.
KNAP _NEXT
Afbryder afspilning af den aktuelle videofil og går frem til næste
fil på listen.
KNAP _PLAY Afspiller videofilen og viser ikonet for afspilning.
KNAP _PAUSE Pauser afspilning af videofilen og viser ikonet for pause.
KNAP _STOP Afbryder afspilning af videofilen og viser oversigten.
KNAP _FWD Går hurtigt frem i videofilen.
KNAP _REV Går hurtigt tilbage i videofilen.
KNAP _RECALL Samme funktion som knappen KNAP_STOP.
KNAP _MUTE Slår lyden fra TV'et til eller fra.
KNAP _VOLUME Justerer lydstyrken.
KNAP _INFO Viser
KNAP_REC Når man afspiller film eller optaget material, tryk REC knappen
for at tilgå Goto funktionen. Her kan man indtaste et tidspunkt
hvor boksen hopper til i afspilningen.
oplysninger om den aktuelle videofil.
10.2 MUSIK
Understøttede filformater er WMA, WAV, AAC og MP3.
H S I N A D
Knap Handling
KNAP _PREV Går tilbage til foregående musikfil.
KNAP _NEXT Går frem til næste musikfil.
KNAP _PLAY Afspiller den aktuelle musikfil.
KNAP _PAUSE Sætter afspilningen på pause.
KNAP _STOP Afbryder afspilningen.
KNAP _FWD Går hurtigt frem i musikfilen.
KNAP _REV Går hurtigt tilbage i musikfilen.
KNAP _NUM Flytter markeringen til filen med det indtastede nummer.
10.3 FOTO
10.3.1 Foto filoversigt
Understøttede filformater er JPG, TIF, PNG, GIF og BMP.
Knap Handling
KNAP_ENTER Tryk for at vise det valgte foto på skærmen.
KNAP_RECALL Tryk på KNAP_RECALL, hvis du vil gå til filterfunktionerne.
KNAP_NUM Flytter markeringen til filen med det indtastede nummer.
KNAP_GUL Går til visning af miniature-oversigten.
10.3.2 Afspilning af foto
Knap Handling
KNAP_OP Roterer billedet med 180 o
KNAP_NED Roterer billedet med 180o
KNAP_VENSTRE Roterer billedet med 270O

KNAP_HØJRE Roterer billedet med 90
o
KNAP_PREV
Viser den foregående billedfil på listen. Hvis det viste foto er
det første på listen, sker der intet ved tryk på denne knap.
KNAP_NEXT
Viser den næste billedfil på listen. Hvis det viste foto er det
sidste på listen, sker der intet ved tryk på denne knap.
KNAP_INFO Viser oplysninger om den aktuelle billedfil.
KNAP_PAUSE Holder pause i afspilning af slide show.
KNAP_PLAY Starter afspilning af slide show.
10.3.3 Foto miniatureoversigt
Viser en oversigt med alle billedfiler i miniature.
10.4 NATIVE32 SPIL
Understøttet filformat er native32.
Knap Handling
KNAP_ENTER Tryk på denne knap for at spille det valgte spil.
KNAP_RECALL
Tryk på KNAP_RECALL, hvis du vil afslutte fillisten og gå til
filterfunktionerne.
KNAP_NUM Flytter markeringen til filen med det indtastede nummer.
KNAP_RØD Skifter spiltype fra native32 til NES.
DA

10.5 OPTAGEMANAGER
10.5.1 Optagelse filoversigt
Knap Handling
KNAP_ENTER Tryk for at afspille den markerede optagelse.
KNAP_RECALL
Tryk på knappen KNAP_RECALL, hvis du vil afslutte fillisten
og gå til filterfunktionerne.
KNAP_RØD Tryk for at slette den valgte fil.
KNAP_GRØN Tryk for at omdøbe den valgte fil.
KNAP_GUL Tryk for at se fillisterne efter type.
KNAP_BLÅ Sletter alt.

10.6 DISK MANAGER
10.6.1 Oversigten Disk Manager
Knap Handling
KNAP_RØD Viser menuen Move/Copy, flyt/ kopier.
KNAP_GRØN Viser menuen Rename, omdøb.
KNAP_GUL Sletter den markerede fil.
10.6.2 Move/Copy, flyt/ kopier
I menuen Move/Copy kan du flytte filer eller mapper fra det ene vindue til det andet. Du
kan også kopiere indhold fra det ene vindue til det andet.
10.7 E-Bog
10.7.1 E-Bogslæser
Du kan læse e-bøger i formatet *.txt.

11. Opgradering
11.1 Opgradering via USB
Kopier filen med opgraderingen til en USB-enhed og forbind enheden til modtageren
for at opgradere softwaren.
Sådan foregår opgradering via USB:
Forbind USB-nøgle eller -enhed til modtageren og vælg (menu -> setting ->
upgrade -> usb upgrade). Åben oversigten over indholdet på USB-enheden,
som beskrevet herunder:
Vælg filen med opgraderingen og tryk på knappen “enter” for at starte
opgraderingen. Skærmbilledet opgradering viser dig oplysninger om, hvor langt
modtageren er kommet i opgraderingen.
Hele processen med opgradering via USB tager ca. 30 sekunder.
Pas på ikke at slukke for strømmen, mens opgraderingen gennemføres.
Når opgraderingen er gennemført, genstarter systemet automatisk med den nye
firmware.
DANISH
12. Fejlfinding
Der kan være forskellige årsager, hvis modtageren ikke opfører sig normalt. Tjek punkterne i
oversigten herunder, inden du sender modtageren til service. Hvis forslagene herunder ikke løser
problemet, kontakt forhandleren. Undlad at åbne modtagerens kabinet. Apparatet indeholder
strømførende dele, der kan give stød.
Symptom Årsag Mulig løsning
LED indikatoren på
frontpanelet lyser
ikke
Netledningen er ikke
sat i.
Forbind netledningen og sæt
stikproppen fast i stikkontakten.
Intet billed eller lyd Du har forbundet de
forkerte video/audio
terminaler til TV'ets
indgangsterminaler.
Lyden er slået fra.
TV'et er slukket.
Forbind modtagerens Audio/
Video udgange korrekt til TV'et.
Tryk på knappen MUTE.
Tænd TV'et.
Intet billede Modtageren kan ikke
modtage signalet.
Du har indsat forkerte
værdier for
tunerparametre.
Antennen er justeret
forkert.
Kontrollér antennekablet, skift om
nødvendigt kablet ud med et
andet, eller sæt stikket til kablet
godt fast i modtageren.
Indstil modtagerens
tunerparametre korrekt i menuen
opsætning.
Kontrollér antennen og indstil den
om nødvendigt.
Fjernbetjeningen
virker ikke
Batterierne er brugt
op, eller der er ingen
batterier i
fjernbetjeningen.
Kontrollér, om batterierne ligger
korrekt i fjernbetjeningen.
Kontrollér, om batterierne skulle
trænge til udskiftning.
Tip?Hvis du stadig har problemer, efter at have forsøgt med løsningsforslagene i denne guide til
fejlfinding, bør du kontakte din lokale forhandler eller den tekniske support. Forsøg aldrig selv at reparere på
apparatet. Apparatet indeholder strømførende dele, der kan udgøre en fare for personskade eller
beskadigelse af apparatet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-13 15:49

Citat
Her er bagsiden af Denver box,
Og forsiden
Og ovenfra
Og nedefra
Og fra siderne
Og af fjernbetjeningen

Kæft en tumpe!

Hvorfor købe en ny boks når man har en der kan bruges!?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-02-13 16:47

Citat
Kæft en tumpe!

tak,.. i lige måde,

http://www.kandu.dk/spg166301.aspx

foreslå at købe en Tanks,. i stedet for en personbil,.. ..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-13 17:18

Citat
foreslå at købe en Tanks,. i stedet for en personbil,..

Det må jo så være fordi du er fatsvag, det skulle være en joke!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-02-13 21:56

Citat
Det må jo så være fordi du er fatsvag, det skulle være en joke!

Det har du ret i,... dine indlæg er én stor joke,

'joken' starter... Dato : 16-02-13 09:20
altså lige efter jeg har svaret,.. spørger kj,.. om det han bad mig om at svare på,

herefter, stadig,... Dato : 16-02-13 09:20
blander du dig i 'debatten', og viser,.. spørger kj,.. et link til et billed,
af bagsiden på hans (egen) box,..
altså den box han har liggende hjemme,.. og tidligere har brugt,
og bare kan løfte op til øjnene,.. og evt. vende bagsiden ind mod øjnene,...

det er efter min mening,. ikke bare dumt,.. men unødvendig indblanding (måske for at få opmærksomhed)
men også 'tumpet',.. fatsvag og åndsvagt,

herefter,.......for at vise dig hvor 'tumpet',.. fatsvag og åndsvagt, dit link / billed er,
følger jeg op med et endnu dummere link,
og kopierer oven i købet hele manualen ind i svaret,

desværre er / var du for fatsvag til at fatte at det fatsvage svar, udelukkende er for at vise hvor
fatsvag det er et vise et billed af en box,.. spørger kj,.. har liggende hjemme, !

næste link bliver vel til billeder af,.. spørgerens Villa Vovse og Volvo,.. kone og evt. børn..
så han ikke glemmer hvordan de ser ud,

hvis jeg ikke husker helt forkert,...
blev du også så mopset over at en anden fik den tvivlsomme 'ære'.
at få tildelt,... 'tak for svaret'
som DU mente dig berettiget til,.... altså have eneret på,.. alene fordi du havde deltaget...

en forbandet dårlig vane,.. at lide af storhedsvanvid,.. og 'jeg alene vide'..
(føj for satan)
- tror al' videre kommunikation mellem os to stopper her.

forøvrigt synes jeg du skulle overveje et pænere sprog,.. det der kaldes 'netedikette.
altså tiltale andre,.. som du selv ønsker at blive tiltalt,
men det ligger vel langt udenfor din 'fatevne'.-- for nu at blive i dit enfoldige sprogbrug. !!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-13 22:49

Citat
forøvrigt synes jeg du skulle overveje et pænere sprog,.. det der kaldes 'netedikette
Tak for sangen hr. klaphat, hvad med selv lige at bruge et pænere sprog!

Det var egentlig et forsøg på at hjælpe, så du kunne se og forklare hvordan det skulle sluttes til!

Citat
dine indlæg er én stor joke,

Ja der har du jo ikke noge at lade tilbage, seneste er noget med USB porte

Sorry kj

Kommentar
Fra : kj

Dato : 17-02-13 12:05

EA-HS, kom til sagen, jeg har brugsanvisninger til både optager, box og TV jeg kan bare ikke få det til at fungere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-02-13 12:38

det har jeg ellers skrevet tidligere .. Dato : 15-02-13 14:05
måske for overfladisk,. !

her er hvordan det fungerer på mit system / anlæg
et HDMI kabel fra DIN box til dit TV,

antennekablet fra antenne,.. eller hvor du modtager dit signal fra,
ind i boxen mærket IN / ind,

hvis du samtidig vil se signalet på dit TV (også mens du optager et andet signal end det du ser)
føres også et antennekablet videre fra boxen OUT / ud,.. og videre over i dit TV,

for at kunne se / optage fra boxen skal kanalerne indstilles og låses / 'store'

på min box foregår det ved lave autosøgning af samtlige tilgængelige kanaler,
(flere mulige søgninger)
personligt vælger jeg kun de digitale kanaler,.. !

- de fundne kanaler kan sorteres / navngives i den orden / rækkefølge der ønskes
dog mest for at lette arbejdet med at finde rundt i dem,
ved skift mellem optagelse fra alle tilgængelige kanaler,

prøv det i første omgang,.

HUSK at tilslutte noget der kan optages på,
fx en USB pen,.. extern harddisk USB, mm.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-02-13 12:59

måske får du mere ud af at se 'So Ein Ding Sonny'
demonstrere box / princip og virkemåde,.. både plusser og minusser,

http://www.dr.dk/dr2/soeinding/2011/03/01/tv-tuner-og-optager/

der er lige et par 'tricky' tricks, der er værd at vide.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-02-13 18:54

EA-HS
Citat
måske får du mere ud af at se 'So Ein Ding Sonny'
demonstrere box / princip og virkemåde,.. både plusser og minusser

indslaget handler om denver 105 d
der er sket en smule siden bla denver 113ci og denver 115ci

ikke fordi de er meget mere brugervenlige-har dog harware der muligør tv via købekort.(cci kort tilslutning)
Personlig erfaring er at det kører, nogen steder i danmark , men meget ustabilt og der ofte er voldsomme lyd/billede synkroniseringsproblemer-kan dog delvis løses ved at skifte kanal og tilbage igen, men det hjælper jo ikke hvis man optager og så har man en optagelse der er temmelig irriterende at se..
denver support på tunerne er så godt ikke eksisterende -boxer hjælper heller ikke med support da denverne ikke er boxergodkendte.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-02-13 19:47

det kan jeg så slet ikke genkende,
udover at nogle taster ikke virker som i manualen,.. (som vist So Ein Ding indslaget)
har min box fungeret upåklageligt,.. dvs, fejlfrit hvad stabilitet billedkvalitet osv. angår,

måske det kan have noget med antenneforholdene at gøre !

-- FØR den nævnte box, havde jeg en 3 år gl analog Samsung HD optager
som også fungerede perfekt.. og gør sikkert stadig,.. men altså Analog

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 22-03-13 10:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der har måske været et gyldigt svar, men jeg har opgivet at gennemskue sænderierne og køber en ny HD optager med digitaltuner