/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sdkort "unreadable" :(
Fra : rastaMe
Vist : 754 gange
25 point
Dato : 14-02-13 19:03

Jeg har et Hp photosmart kamera og der er det problem at når jeg indsætter mit sdkort skriver den at det er "unreadable" altså ulæseligt jeg ved ikke hvad jeg skal gøre kortet har været sat i computeren men det har aldrig før været et problem, til gengæld har jeg haft et andet kort i kameraet. Håber på svar snarest muligt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 19:16

Der er vel ikke en lille dims på kortet som "låser" det, på nogle er der en skrivebeskyttelses lås!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 19:17

Nåe nej, den burde jo kunne læse det! Prøv med Format i kamera!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 35 point
Dato : 14-02-13 19:19

Hvis det kort må tømmes - så sæt det i kamera og formater det.
Du har vel ikke låst kortet med den lille skyder som sidden.

Ellers findes der et program som kan formatere kortet til FAT 32 som kameraet bruger.

Programmet er fra HP og klarer næsten alle USB memory kort og sticks
http://download.cnet.com/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool/3000-2094_4-10974082.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 19:21

hurraaa

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 19:22

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 19:26

Ja ja du er lidt hurtig på tasterne Klaudi, og jeg læser ikke hvad andre skriver....mens jeg skriver.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-02-13 20:40

Jeg har haft et lign. problem,
det var et ældre kamera,.... (3.2 MP) som ikke kunne læse SDHC kort,... altså 'hurtige kort'
alm. gl. SD kort .. (ikke HC) .. var der ingen problemer med,

men om det samme gør sig gældende med dit kamera
fremgår ikke af beskrivelsen,

men,............... hvis det er SAMME kort du har kunnet bruge før
og efter at have været i en PC,.. nu pludselig ikke kan læses,............

så se venligst bort fra denne henvendelse,....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 20:50

rastaMe - du skriver at du >>Håber på svar snarest muligt<<
Men for at vi bedst kan hjælpe dig, er det nemmest hvis du selv deltager.

Godkendelse af svar
Fra : rastaMe

Dato : 14-02-13 22:35

Tak for svaret Eyvind. Nu virker det sq hurraaaaaaaa

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 22:37

Selv tak!

Du er skrap til det der!