/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hygge, valentin, god veninde
Fra : myes
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 14-02-13 09:41

Hej alle

Det gik op for mig til morgen at min 8-årlige datter rent faktisk lægger rigtig meget i valentinsdag, hun har som bedsteveninden ingen kæreste så hun blev godt nok ked af det til morgen da veninden modtog både
Chokolade og et lille kort. Utroligt så "voksne" de kan virke. Nå men i eftermiddag skal de to damer lege sammen og planen er de skal se film sammen. Jeg har så ca tre timer til at arrangere et eller andet, de kan spise og i det hele taget gøre det hele en smule Valentins agtigt. Jeg ville være super glad for nogle gode ideer. Så altså tema VALENTINSDAG

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-13 11:08

Citat
hun har som bedsteveninden ingen kæreste

Ja,det er godtnok tragisk.Og hun er allerede 8 år.Så er det løb jo nok ved at være kørt.

M.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 14-02-13 11:20

Til myes

En fis i en hornlygte

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-02-13 12:23

Bag en lyserød hjerteformet kage.
Find valentins film på netflix.dk
Gå i Glitter og køb bling-bling
Gå i Tiger efter balloner og fjerboaer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 13:15

Stakkels dig, når du skal følge med de fremtidige krav som din "snart voksne" datter har "behov for".

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 14-02-13 15:41

Køb en pakke flødeboller og en lille Valentins gave til din datter. Det kan være en lille plade chokolade.

Jeg ved godt at vi ikke har tradition for at fejre Valentins dag, men blomsterhandlerne vil meget gerne have at vi gør det.

Og jeg har et barnebarn på 8 år, en pige og hun har en kæreste. De kysser ikke eller laver andet, men han passer på hende i frikvartererne. Og han er nogen gange med til det lokale supermarked sammen med andre veninder.

De kalder det en kæreste, men lad være med at lægge så meget i det. Det er meget anderledes end en voksen kæreste. Der er bare ikke noget ord for det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-02-13 16:19

Citat
Det er meget anderledes end en voksen kæreste.

Ja,forhåbentlig da!

Citat
Der er bare ikke noget ord for det.

Uden at ha`undersøgt diverse ordbøger,mener jeg da at ordet VEN ,måske kunne benyttes.
Nu er jeg efterhånden en gammel narrehat,der måske ikke følger med i "nutidens dyder".Men jeg synes det er synd,for børn og unge,at alting skal være så sex-fikseret.

Hvorfor kan man ikke længere,ha`en god ven,uden at der bliver lagt mere i det???

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-13 17:20

En 8 årig er IKKE sexfikseret, det er de voksne der lægger meget mere i ordet kæreste end der er.

Jeg siger da kæreste ven til en ven og jeg ved en kæreste er et andet ord for en voksen.

Men de små snakker om kærester lige fra børnehaven. Og det bedstemødre der snakker med sine børnebørn.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 15-02-13 14:54

Gad godt vide hvordan et lille spørgsmål om gode råd kan udvikle sig til sådanne nogle kommentarer. I mine øjne er man kærester når man kysser, krammer, holder i hånd fortæller man elsker og savner hinanden og så ikke ser andre ved siden af og så er jeg faktisk pænt ligeglad med om vedkommende er 8 eller 80. De er virkelig søde sammen. Hvad min datter angår var det ikke en kommentar om at løbet så er kørt for hende det var mere for at fortælle hun lige følte sig lidt udenfor dom børn gør i den alder når andre får noget foræret. Synes sgu nok nogle af kommentarerne her på tråden kunne have været undværet, men jeg takker for de hjælpsomme søde kommentarer nogle havde.

Jeg købte to roser til pigerne med ukendt afsender så de havde et lille mysterium at glæde sig over hvilket bragte lykke. Filmen se skulle se havde de allerede selv bestemt. Temaet blev holdt i rød og hjerter så røde grøntsager og rød frugt samt små hjerteformede sandwich og røde popcorn. Pigerne elskede det og nød der
Blev hygget lidt om dem.
Jeg sender i tankerne røde roser til de sure opstød/kommentarer der kom i min tråd, for mon ikke det bare var for lige at markere at de også savnede en hjertenskær der ville hygge om dem

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 15-02-13 14:58

Tusind tak for dit søde svar og kommentar om dit barnebarn, det er så dejligt når børn virkelig viser de holder af hinanden også selvom de "bare" er børn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-13 15:52

Nu kan jeg jo kun svare for mig selv.Men jeg er jo nok een af de "ramte".
Mit "svar",var sådan set en generel betragtning.Måske tilsat et drys af sarkasme.

Jeg mener børn bliver pacet frem idag i en grad,hvor de ikke få lov til at nyde den naturlige barndom.
Vi har set det masser af gange,f.eks. på tv.

For mig at se,har nutidens forældrer tit,nogle helt unaturlige ambitioner,på deres børns vegne.
Har selv børnebørn på 4 og 7 år.(+ nogle større).

Lad nu ikke mine "sure opstød",ødelægge din dag.Det er kun min personlige mening.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-13 17:43

Tak for det, og jeg tror at kun kvinder kan se de små med en kæreste. Mit barnebar kysser ham på kinden (det siger hendes store søster på 12) og så er hun helt tryg ved at cykle til skole, for han kommer for at følges med hende. De er bare så søde.