/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
direkte overførsel af data
Fra : akselbo
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 13-02-13 12:43

hej, - mellem computere forsynet med OS = XP (Home og Pro) anvender jeg et PCLinq2 kabel (de kalder det ’File Transfer on USB Bridge Cable' )

det virker ikke mellem Windows XP - og Windows 7

hvad gør man så ??

mvh p..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 12:46

Overfører over netværk!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-13 12:50

Du kan bruge din Router og dele filerne - hjemmeværk
Eller bruge ? http://www.4shared.com hvor du uploader på den ene maskine og downloader på den anden, siden kører med et program der automatisk synkroniserer dine mapper
og så har du stadig et online backup, og det er gratis og du kan oprette alle de sider du vil, kræver kun en mail adresse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 13:20

Du kan også spendere 200 kr. på dette nye Linkkabel:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Share-Link-PC-MAC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 13:32

Hvis det er mellem xp home/pro og win 7 er det da dumt at købe et kabel til MAC, er det ik' !
Citat
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Share-Link-PC-MAC

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-02-13 13:36

Jeg er sikker på at Eyvind mener det er til både PC og MAC, det står der jo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 13:40

Jo måske Klaudi. Meeeeeen :
Citat
Kablet kan også bruges imellem 2 MAC maskiner og 2 Windows PC’er. Ved sidstnævnte får du adgang til flere funktioner, bl.a. deling af internetforbindelse samt synkronisering af data og emails i Microsoft Outlook.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 13:55

Pudser lige brillerne, men kan ikke se der står det er mellem MAC og win!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 14:05

Ok så får du en bid mere af teksten fra Sandberg.it :
Citat
Sandberg USB Share Link PC-MAC giver dig mulighed for helt enkelt at overføre filer imellem en Windows PC og en MAC.

Jeg ville gerne forklare det på Jysk - men fremmedsprog har altid været svært for mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 14:10

Jysk fatter jeg slet ikke, det er for indviede, så godt i dit link(2.gang) den med at det kunne bruges til det ene og det andet!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 14:12

Men ville det ikke være nemmere over Netværk, sætte begge computere i router,
og lade dem snakke sammen den vej???

Overfører over netværk!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 14:20

Jo da - men netværket skal sættes op til fildeling, og så er det bedst at have en router.

Men en "tilløber" computer der lige skal tømmes / overføres - så er det nemt med et Linkkabel.

Ps. Mit gamle Sandberg Linkkabel kan også køre med '98 '2000 'XP og der er endda en cd med drivere

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-02-13 19:58

jeg bruger en anden sandberg dims, med USB og en strømforsyning og på hver af de 3 sider et stik til forskellige diske. Den er god til lige at tømme disken fra en gammel PC som skal til skrot.
hilsen Steen