/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Havde Breivik fået 16 år i DK?
Fra : PeterTheisen
Vist : 414 gange
10 point
Dato : 12-02-13 18:26

Havde Breivik fået 16 år i DK, hvis det havde foregået på dansk grund?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-13 18:31

Skal du nu også til at være en af dem der savler i andres ulykke.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 12-02-13 18:42

Hvis Breivik havde boet i Danmark, er det muligt at han havde fået "Livsvarig fængsel", hvilket er en tidsubestemt straf. Det er også muligt at han var blevet erklæret sindsyg og dermed idømt forvaring. Det er også muligt at han havde haft en anden opvækst, hvis han havde boet i Danmark, så det er slet ikke sikkert at han havde begået nogen forbrydelse, hvis han havde boet her. Det er også muligt at han var blevet kørt over af en bil, eller at han havde udvandret til Australien eller havde hængt sig i en ledning fra Lillebæltsbroen. Uanset hvad, så er ABB ikke al omtalen værd, han er en sølle stakkel, det gjorde ufattelig meget ondt. Jeg vil gerne tænke på ofrene, deres familie, venner og pårørende, ikke ABB. Han er fuldstændig ligegyldig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-13 10:24

Han overlevede ikke i et åbent fængsel, så straffen er vel lige meget.
Hvad gør hen den dag han løslades, han kan jo ikke engang gå ud og handle ind, af angst for at blive slået ihjel.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 13-02-13 11:04

Tak for svaret fun2.