/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Facebook og e-mail adresse
Fra : o.v.n.
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 12-02-13 12:14

Der dumpede en e-mail ind i min yahoo mail, den kom fra Facebool og overskriften er:
Se Sørens billeder på Facebook og der er en lille minature billede af en mand med et barn på skødet, jeg kender flere Søren som har små børn så af ren nysgerrighed klikkede jeg på linket (havde selvfølgelig undersøgt at linket første til Facebook og ikke til en inficeret side) jeg kom ikke til Sørens side men til en side hvor jeg jeg kunne oprette en profil med min e-mail adresse øverst, under felterne med navn og fødselsdag med mere stod der
Citat
Det ser desværre ud til, at xxxxxxxxxxx@yahoo.dk tilhører en eksisterende konto. Vil du gøre krav på denne e-mail adresse?
og et link at klikke på hvis jeg vil gøre krav på adressen.
Jeg skal aldeles helt sikker ikke have Facebook profil det var kun for at se om der var tilgængelige billeder af Søren, det var der ikke så mailen er spam
Spørgsmålet om jeg skal gøre noget ved påstanden om at min yahoo adresse måske bruges af en anden person?
Eller bliver min konto tømt hvis jeg klikker på linket
Citat
gøre krav på denne e-mail adresse
?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-02-13 12:58

jeg ville nok ignorere denne. Det er vel ikke så vigtigt, og den lugter for mig lidt af "fisching"

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-13 13:33

Nu har jeg haft en profil på facebook siden 2008, og jeg har ALDRIG været ude for, at der blev sendt mails om at jeg kunne se billeder ved at klikke på et link.

Jeg ville bare slette mailen, for det lyder som fup og svindel.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-02-13 17:11

Det vælter jo ind med tåbelige anmodninger fra alle mulig og umulige mennesker her på nettet...

MAN MÅ BARE VÆRE VÅGEN!

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-13 17:38

Tak for svaret vith. den bliver rapporteret som spam, så må Facebook se at få styr på den slags

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-02-13 17:53

Selv tak - og tak for stjernene

Når du ikke har en profil på facebook, så har jeg da endnu sværere ved at se, hvorfor de skulle maile til dig.

Godt at du rapporterer det som spam, så det kan blive stoppet.

Kommentar
Fra : next

Dato : 04-05-13 14:43

ude i www findes der ikke 2 ens mailadresser