/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad er forskellen på disse to objektive
Fra : mubbur
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 12-02-13 10:23

Hvad er forskellen på disse to objektive hvad er den bedste

Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di-II VC LD til Canon

sigma F2.8 EX DC OS HSM, til Canon

En ny Tamron koster ca 3400 kr
og kan få en to år gammel Sigma for ca 3000 kr hvad skal man

Kommentar
Fra : byp

Dato : 12-02-13 11:31

Jeg vil spare penge sammen til et Canon objetive. Men skulle du købe et af dem vil jeg nok vælge Sigma objetivet da det har Optisk billedstabilisator, så jeg vil tro det er et godt køb til de penge.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 12-02-13 11:36

Jeg var til et fotokursus i december 12, hos en professionel fotograf, og der blev b.la. talt om diverse kameramærker og tilbehør til disse.

Fotografen selv havde et Nikon kamera + tilbehør i Nikon. Men han sagde at det var et "religions" spørgsmål hvilket mærke man var til - altså blandt de førende og kendte mærker!

Så kom spørgsmålet om uoriginale objektiver og blitz. Der fortalte han at Tamron og Sigma var udmærket, og den almindelige Hr. og Fr. Hansen ikke ville kunne se forskel på resultatet af den originale vare, og så resultatet Tamron og Sigmas produkter. Men han sagde også samtidig at man ALDRIG skulle købe brugt fotoudstyr

Her kan du se hvor du kan købe det billigste Tamron objektiv: http://www.pricerunner.dk/sp/tamron-17-50.html
Og her er Sigma:
http://www.pricerunner.dk/sp/sigma-17-50.html

Jeg har et Canon kamera med et 18-55mm objektiv og et 18-200mm Tamron objektiv. Jeg har forsøgt mig lidt frem, for at se forskellen på billedkvaliteten fra de to forskellige objektiver, men jeg kan ikke - som den glade fotoamatør jeg er - se forskel på de billeder jeg tager med Canon objektivet og Tamron objektivet.

Fotografen fortalte også på det kursus, at alle professionelle fotografer havde indstillet deres kamera så der kun blev fotograferet i RAW kategorien, hvor efter billederne blev redigeret. Det var ikke noget vi amatører skulle begynde på, da det var en del af fotografuddannelsen, og ville tage for lang tid for en amatør at bruge tid på. Derfor mente denne fotograf, at vi amatører sagtens kunne bruge Tamron og Sigma, da vi alligevel ikke kunne Photoshoppe professionelt, som man skal til RAW billederne. Men at Photoshop Element free var noget for os og vores billeder. Picasas redigeringsprogram syntes han var "bob-bob", men jeg synes det er ok til røde øjne, rette op, retouchering, beskæring o.s.v.

Mange hilsener malmin

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-13 11:56

På nedenstående link kan du læse en anmeldelse på de to objektiver
http://www.mydigitalphotos.dk/anmeldelse-tamron-sp-af17-50mm-f2-8-xr-di-ii-vc-ld-aspherical-if/
http://www.mydigitalphotos.dk/sigma-17-50mm-f2-8-ex-dc-os-hsm/

De har begge billedstabilisator, men jeg ville personligt vælge Tamron - da det er ubrugt

God fornøjelse

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 12-02-13 12:01

Køb hellere et brugt Canon 17-40mm.

Langt bedre og til næsten samme pris. Det kan du bruge i mange år fremover, og det holder også værdien godt. Du kan sikkert få et til 3700 kr.
Meget lækre farver og god kontrast.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-13 12:01

Jeg fik ikke skrevet at Tamron beskriver billedstabilisator med betegnelsen VC og vælger du Tamron skal du vælge med VC

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 12-02-13 13:04

Hej alle og tak for det fine svar, jeg skrev at den sigma var to år gammel, det var ikke rigtigt, den er kun 4 måneder gammel, jeg har mulighed at prøve den nu jeg skal til KBH på Fredag, men som sagt nyt er nok det bedste, ser lige på det

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 12-02-13 13:14

Hej den brugt Canon 17-40mm er f4, den jeg søger skal være f 2,8 den er mere lysstærk

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 14-02-13 11:21

Tak for svaret bentjuul.