/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC opbevaring
Fra : EA_HS
Vist : 734 gange
490 point
Dato : 10-02-13 20:22

Hvordan vinter-opbevarer jeg en MC i en ventileret og uopvarmet garage,
uden den irrer og ruster mere end højest nødvendigt ?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 10-02-13 21:14

Dette er ikke den billigste løsning, men ser rigtig god ud:
http://www.dancovershop.com/dk/product/carcoons--bike-bubbles/bike-bubble-32x09-m-transparent.aspx

Nilsg

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-02-13 21:54

du skal ikke pakke den ind i plastic eller lign. den skal have god ventilation og være tør og ren når du sætter den ind.
i gamle dage smurte man den ind i vaseline, men hvis du tørrer den over med en olieklud burde det give det samme

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-02-13 22:12

Specielt affjedringens teleskoper skal have med oliekluden, så ikke selv mikroskopiske rustprikker slider pakdåserne utætte. Spørg ikke hvor jeg véd dét fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 22:35

Køb en dåse WD40? og giv den en omgang, tør alt flyden af, og den skulle være rustsikret.
Lad den stå ventileret, koldt eller varmt er vist lige meget, min står udendørs året rundt
og får som skrevet noget WD, det kan dog ikke holde alt rust væk (et par pletter på skærmen)
som dog ryger af med en gang slipol eller en tot ståluld.
Skal den stå længe, så hæld lidt olie ned til stemplerne og tørn et par gange
smør kabler og kæde, hvis den er det værd, ellers kan der samles rust og ødelægge O-ringene.
Samtidig vil jeg anbefale dig at give samlige møtrikker en gang penetrerings olie, i tilfælde af at
du i forvejen har bolte der ikke er nemme at skrue med, jeg bruger noget der hedder MoS2
det er også godt til kabler = 1 pust mos2 og et pust kædefedt
http://www.billigbilpleje.dk/garagen/product/sonax-mos2-olie-300-ml-431/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 22:40

NB: mener jeg købte MoS2 i Biltema eller Thansen, men har glemt det, da jeg har haft den i flere år.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 490 point
Dato : 10-02-13 22:45

Pas også på fatningerne til pærer, de irer særdeles hurtigt, også om sommeren,
så det kan være umulige at skifte pærer, har selv ødelagt 1 sæt blinklys pga af ir.

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 10-02-13 23:18

Tak for svaret mig-selv.
+ alle de andre,... ..